Bremselyset virker ikke på Stilo...
Fra : Jesper

Dato : 11-04-07 19:25

....da den var til syn idag, heldigvis var synsmanden flink og den blev
betinget godkendt.

Nu har jeg checket sikringen og begge pærerne og de er alle ok.

Der er lys i begge baglyse som sidder i samme pære.

Er der mere en een sikring til bremselysen? er der andet jeg selv kan
checke inde den skal på værkstedet igem - den holder der næsten mere den den
gør i garagen!

Hilsen

Jesper Larsen
Fiat Stil"0" 1,6

Fra : Leonard

Dato : 11-04-07 19:36

On Wed, 11 Apr 2007 20:24:47 +0200, Jesper wrote:

> Er der mere en een sikring til bremselysen? er der andet jeg selv kan
> checke inde den skal på værkstedet igem - den holder der næsten mere den den
> gør i garagen!

Kontakten ved pedalen eller hvor den nu sidder på den bil.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Jesper

Dato : 11-04-07 20:09

Jeg har prøvet at kigge ved padalen og der kan jeg ikke se nogle kontakt.
Faktisk kan jeg
overhovet ikke se nogle ledning.

I motorrummet kan jeg heller ikke se noget omkring bremse
væske/forstærkeren.

Nogle der ved mere præcis hvor den sidder op en Stilo?

Jesper

Fra : alexbo

Dato : 12-04-07 07:31

"Jesper" skrev

> Jeg har prøvet at kigge ved pedalen og der kan jeg ikke se nogle kontakt.

Den sidder som regel helt oppe hvor pedalarmen sidder fast, du skal nok have
noget af afdækningen af.

Den virker som en dørkontakt, en såkaldt aflastningskontakt, den hænger nok
bare fast.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-07 19:34

Jesper skriver:

> Er der mere en een sikring til bremselysen? er der andet jeg selv kan
> checke inde den skal på værkstedet igem - den holder der næsten mere den den
> gør i garagen!

Jeg ville nok lige tjekke den kontakt der sidder ved bremsepedalen,
eller ude i cylinderen....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Sørensen

Dato : 11-04-07 21:32

On Wed, 11 Apr 2007 20:24:47 +0200, "Jesper" <jesper@what2wear.dk>
wrote:

>...da den var til syn idag, heldigvis var synsmanden flink og den blev
>betinget godkendt.

Jeg fatter ikke at den blev betinget godkendt, det er livsfarligt at
køre uden stoplys. Den skulle have haft kørselsforbud!

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Jesper

Dato : 11-04-07 22:46

Nej nej det er ikke noget problem. Det er bare et spærgsmål om at kører
stærk nok,
det giver den fornødende afstand til de bagved kørende.

Doc

Fra : John Sahl

Dato : 11-04-07 22:49

Jesper wrote:
> Er der mere en een sikring til bremselysen? er der andet jeg selv kan
> checke inde den skal på værkstedet igem - den holder der næsten mere
> den den gør i garagen!

Prøv at stille spørgsmålet inde på forummet på www.fiatklubdanmark.dk
Der sidder trods alt en del der ved lidt om Fiat'erne, så kryds fingre for
at en af dem lige kender til dit problem

--
John Sahl

Fra : Jesper

Dato : 13-04-07 16:13

Har lige været på værkstedet - og det var en defekt bremse kontak
og det er åbenbart ikke en ualmindelig fejl ved Stilo - ligesom så meget
andet ved Stilo

DoC
"den største fejl ved en Fiat Stilo er ham der køber den..."