Hvilke dæk kan anbefales til en SEAT Ibiza~
Fra : Lars

Dato : 11-04-07 17:10

De nuværende dæk, Continental Premium Contact 185/60 R14 82H, har
holdt 3 år og ca. 40.000 km (det synes jeg ikke er specielt
imponerende) men er nu så møre og ved at sprække at værkstedet
anbefaler at skifte skidtet. Men hvad skal man se efter ved valg
af nye dæk? Og hvilke konkrete modeller kan anbefales?

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Morten

Dato : 11-04-07 20:44

Har lige købt Michelin Energy 195/50/15 til vores 1999'er Ibiza II. De
støjer mere end de Michelin Alpin A3 175/75/13 der sad på i vinters... Der
er "ok" bid i dem på både våd og tør vej.

\Morten

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-04-07 07:39

On 11 Apr., 18:10, Lars <go_ahead..._spam_this_addr...@tlaloc.invalid>
wrote:
> [...]
> anbefaler at skifte skidtet. Men hvad skal man se efter ved valg
> af nye dæk? Og hvilke konkrete modeller kan anbefales?

Bridgestone Turanza ER300 eller Bridgestone Potenza RE720.
Støjer ikke mere end andre dæk, meget gode egenskaber på både tør og
våd vej.
ER300 er testvinder i ADAC's nye store test, dog en anden størrelse,
men det kan da være et lille fingerpeg.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk