Nissan Primera og CO2 godkendelse
Fra : Soeren D.

Dato : 11-04-07 06:15

Jeg har kigget en del på Nissan Primera fra starten af 90'erne, og der står
flere på bilbasen.dk, som har problemer med CO2 godkendelse ved syn.

Er det et generelt problem, man skal bekymre sig om, hvis man køber en
Primera fra '91, der skal synes om et år?

På forhånd tak

Mvh. Søren

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 11-04-07 07:42

Hejsa...

Jeg har været ejer af en 93'er 2.0L stationscar, og har også haft lidt
probs., det skyldes lamba-sonde, cat. eller hul i udstødning (hovedsagligt).
Størrste problem er rust, især i bagvangerne på P10 modellerne.

-Leon

Fra : Soeren D.

Dato : 11-04-07 08:25

Hej Leon,

Tak for dit svar. Er det noget, der er dyrt at få udbedret? Det ser nemlig
ud til at være et pokkers godt køb ellers.

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 11-04-07 08:46

> [...]
>
> Tak for dit svar. Er det noget, der er dyrt at få udbedret? Det ser nemlig
> ud til at være et pokkers godt køb ellers.

Prisen varierer fra model til model... stations car (W10) stumper er dyre,
da de ikke fåes uorg.
Et forrør er dyrt uanset hvorfor et mærke man køber og Cat. kan købes som
"svejs-selv".
Så alt er realativt.

-Leon

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-04-07 09:29

> [...]
> da de ikke fåes uorg.
> Et forrør er dyrt uanset hvorfor et mærke man køber og Cat. kan købes som

Nissan er dyr i stumper ..Specielt st.car
Deres diesel motore har lidt problemer med at komme gennem syn pga co2
testen .. Sidst klarede jeg det ved at give den dyse rens samt en tur
forbi et værksetd med en bosch tester (Muhahaha den var sløv bagefter)

Erik