/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Større bøder for tabt gods på motorveje
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 10-04-07 16:42

http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070410/INDLAND/70410001/1012

Færdselssikkerhedskommissionen foreslår højere bøder eller måske klip i
kørekortet til folk der taber gods på motorvejen. Bøden er i dag 500kr.

Umidelbart kan jeg kun se en ulempe - at folk flygter istedet for at
anmelde at de har tabt noget...

Andre kommentarer?

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



 
 
Ukendt (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-04-07 17:10

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
news:mn.54267d74cb4d4dc3.34878@news.hs235.dk...
> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070410/INDLAND/70410001/1012
>
> Færdselssikkerhedskommissionen foreslår højere bøder eller måske klip i
> kørekortet til folk der taber gods på motorvejen. Bøden er i dag 500kr.
>
> Umidelbart kan jeg kun se en ulempe - at folk flygter istedet for at
> anmelde at de har tabt noget...
>
> Andre kommentarer?
>

Enig i hvad du skrev ... i øvrigt er det skruen uden ende. Der er jo nærmest
ingen grænser for hvilke "forseelser" der kan ende med at give klip i
kørekortet... men det er jo også en guldrandet forretning når det
kombineres med store bøder.

mvh.
Kim Frederiksen



Tom (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 10-04-07 18:14


"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen
news:461bb6d6$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
> news:mn.54267d74cb4d4dc3.34878@news.hs235.dk...
>> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070410/INDLAND/70410001/1012
>>
>> Færdselssikkerhedskommissionen foreslår højere bøder eller måske klip i
>> kørekortet til folk der taber gods på motorvejen. Bøden er i dag 500kr.
>>
>> Umidelbart kan jeg kun se en ulempe - at folk flygter istedet for at
>> anmelde at de har tabt noget...
>>
>> Andre kommentarer?
>>
>
> Enig i hvad du skrev ... i øvrigt er det skruen uden ende. Der er jo
> nærmest ingen grænser for hvilke "forseelser" der kan ende med at give
> klip i kørekortet... men det er jo også en guldrandet forretning når det
> kombineres med store bøder.

Klippekortsordningen overhaler vel også sig selv inden længe når fæ-nakkerne
i EU vedtager at vi alle skal til køreprøve med 5 år interval. Jeg håber
fjolserne bliver de første som ikke formår at bestå prøven.

--
Tom



Henrik Stidsen (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 10-04-07 18:27

Tom expressed precisely :
> Klippekortsordningen overhaler vel også sig selv inden længe når fæ-nakkerne
> i EU vedtager at vi alle skal til køreprøve med 5 år interval. Jeg håber
> fjolserne bliver de første som ikke formår at bestå prøven.

Hvis vi skal til køreprøve hvert 5 år må vi da håbe det bliver en mere
realistisk prøve end hvad der er nu - det er jo ikke holdbart hvis man
risikerer at dumpe efter 15 år fordi sagkyndig er i dårligt humør og
ikke mener man kigger længe nok - eller for lang tid - over skulderen
før man drejer til højre eller ikke sætter farten langt nok ned ved en
højre vigepligt...

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Klaus D. Mikkelsen (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-04-07 18:48

Henrik Stidsen skriver:
>
> Hvis vi skal til køreprøve hvert 5 år må vi da håbe det bliver en mere
> realistisk prøve end hvad der er nu - det er jo ikke holdbart hvis man
> risikerer at dumpe efter 15 år fordi sagkyndig er i dårligt humør og
> ikke mener man kigger længe nok - eller for lang tid - over skulderen
> før man drejer til højre eller ikke sætter farten langt nok ned ved en
> højre vigepligt...

Eller kører i et forkert gear ?

Det dumpede min kone på ved første køreprøve. Bør jeg nævne at hendes
kørelærer var rasende ?

Den Golf II diesel hun tog kørekort i kunne sagens magte at køre i 3.
gear i et 40km/t zone og ikke nødvendigvis skulle ned i 2. som den
motorsagkyndige mente.

Heldigvis skulle den motorsagkyndige til at på ferie og hans afløser var
overhovedet ikke stedkendt i Ringkøbing, så det blev en kort tur.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik Stidsen (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 10-04-07 18:54

It happens that Klaus D. Mikkelsen formulated :
>> Hvis vi skal til køreprøve hvert 5 år må vi da håbe det bliver en mere
>> realistisk prøve end hvad der er nu - det er jo ikke holdbart hvis man
>> risikerer at dumpe efter 15 år fordi sagkyndig er i dårligt humør og
>> ikke mener man kigger længe nok - eller for lang tid - over skulderen
>> før man drejer til højre eller ikke sætter farten langt nok ned ved en
>> højre vigepligt...

> Eller kører i et forkert gear ?
> Det dumpede min kone på ved første køreprøve. Bør jeg nævne at hendes
> kørelærer var rasende ?

Den sagkyndige burde fyres på stedet.

> Den Golf II diesel hun tog kørekort i kunne sagens magte at køre i 3.
> gear i et 40km/t zone og ikke nødvendigvis skulle ned i 2. som den
> motorsagkyndige mente.

Det var da latterligt. Jeg kan forstå det hvis bilen kører dårligt af
det og hoster og sprutter - men det tvivler jeg på den har gjort, det
gør min HDi i hvert fald ikke.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Ukendt (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-04-07 18:55

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:461BCDC0.B96E2F71@du.kan.finde.den...
>
> Eller kører i et forkert gear ?
>
> Det dumpede min kone på ved første køreprøve. Bør jeg nævne at hendes
> kørelærer var rasende ?
>

Man skulle sgu tro det var løgn

mvh.
Kim Frederiksen



Brian (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 10-04-07 19:12

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Eller kører i et forkert gear ?
>
> Det dumpede min kone på ved første køreprøve. Bør jeg nævne at hendes
> kørelærer var rasende ?

Det er lidt grotesk, men der er sgu mange af den slags oplevelser.

Jeg dumpede min køreprøve på, at jeg holdte tilbage for nogle fodgængere der
ville krydse gaden. Gaden var som sådan ikke en gågade, og jeg skulle derfor
ikke holde tilbage for dem.

Det er selvfølgelig korrekt at jeg ikke skulle holde tilbage, men gaden
støder op til gågaden, og betragtes som en gågade. For de lokalkendte, var
det Jessensgade i Horsens.

Jeg er sikker på at det var det jeg dumpede på, for jeg havde kun kørt i 5
minutter, og han påtalte det lige med det samme. Han bad mig holde ind på
p-pladsen så vi kunne bytte, og køre tilbage til min kørelærer... så var den
dag ødelagt

/Brian



Henrik Stidsen (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 10-04-07 19:22

Brian was thinking very hard :
> Jeg er sikker på at det var det jeg dumpede på, for jeg havde kun kørt i 5
> minutter, og han påtalte det lige med det samme. Han bad mig holde ind på
> p-pladsen så vi kunne bytte, og køre tilbage til min kørelærer... så var den
> dag ødelagt

Ligefrem bytte? Det har jeg godt nok aldrig hørt før.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Brian (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 10-04-07 19:25

Henrik Stidsen wrote:
> Brian was thinking very hard :
>> Jeg er sikker på at det var det jeg dumpede på, for jeg havde kun
>> kørt i 5 minutter, og han påtalte det lige med det samme. Han bad
>> mig holde ind på p-pladsen så vi kunne bytte, og køre tilbage til
>> min kørelærer... så var den dag ødelagt
>
> Ligefrem bytte? Det har jeg godt nok aldrig hørt før.

Det har du nu så

Det var meget normalt for lige dén køresagkyndig. Jeg har flere i min
omgangskreds, der er blevet "slagtet" af ham ved en køreprøve.

/Brian



Rune S. Larsen (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Rune S. Larsen


Dato : 10-04-07 19:28

Brian skrev:
> Det var meget normalt for lige dén køresagkyndig. Jeg har flere i min
> omgangskreds, der er blevet "slagtet" af ham ved en køreprøve.

Var det "kom-igen Ole"?

Mvh Rune, som tog kørekort i første forsøg i Horsens' industri-kvarter ;)

Henrik Stidsen (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 10-04-07 19:34

Rune S. Larsen laid this down on his screen :
> Var det "kom-igen Ole"?

Sjovt som hver by har deres frygtede køresagkyndig og han har altid et
øgenavn - i Hillerød hedder han Dumpe-Holger :)

Andre gode øgenavne? :)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Ukendt (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-04-07 20:37

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
news:mn.54d27d74e1770604.34878@news.hs235.dk...
>
> Andre gode øgenavne? :)
>

"På gensyn" -Arne på Lolland Falster

mvh.
Kim Frederiksen



Mads Stetter (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 10-04-07 21:06

Kim Frederiksen wrote:
> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
> news:mn.54d27d74e1770604.34878@news.hs235.dk...
>>
>> Andre gode øgenavne? :)
>>
>
> "På gensyn" -Arne på Lolland Falster
>

Han hed/hedder "Dumpe Gorm" I Aalborg...

MVH Stetter



Troels Plougmann-Ols~ (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 11-04-07 13:12

> Han hed/hedder "Dumpe Gorm" I Aalborg...

Ham havde jeg. Ellers en noget snaksalig fætter

Bestod i øvrigt i første hug.

Troels


Martin Vollert (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 11-04-07 00:34

Henrik Stidsen skrev:
> Rune S. Larsen laid this down on his screen :
>> Var det "kom-igen Ole"?
>
> Sjovt som hver by har deres frygtede køresagkyndig og han har altid et
> øgenavn - i Hillerød hedder han Dumpe-Holger :)
>
> Andre gode øgenavne? :)
>
Hæhæ ja jeg tog jo kørekort inde ved forsvaret i Sønderborg. min
sagkyndige blev kaldt 100% for det var hans procentandel som bestod..

Som en lille ting kan jeg fortælle at da jeg skulle lave en baglæns
parallel parkering til prøven endte jeg oppe på fortovet med højre sæt hjul.
Men som jeg sagde til ham jeg gjorde jo som jeg havde lært og at bilen
foran jeg brugte til at "navigere" efter holdte oppe på fortovet, havde
jeg ikke set, så sagde han. Det går nok.

Hilsen Martin.

Henrik Stidsen (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 11-04-07 08:02

Martin Vollert has brought this to us :
> Som en lille ting kan jeg fortælle at da jeg skulle lave en baglæns parallel
> parkering til prøven endte jeg oppe på fortovet med højre sæt hjul.
> Men som jeg sagde til ham jeg gjorde jo som jeg havde lært og at bilen foran
> jeg brugte til at "navigere" efter holdte oppe på fortovet, havde jeg ikke
> set, så sagde han. Det går nok.

Egentlig også fair nok - enhver kan da komme til at ramme kantstenen
ved en parkering. Har jo som sådan ingen betydning for hvor sikker man
er i trafikken.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Brian (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 10-04-07 19:34

Rune S. Larsen wrote:
> Var det "kom-igen Ole"?

Uha, navnet kan jeg ikke huske, men han havde et meget karakteristisk
fuldskæg. Han virkede sådan lidt Morfar agtig - lige indtil man kørte en tur
med ham.

> Mvh Rune, som tog kørekort i første forsøg i Horsens'
> industri-kvarter ;)

Smartass

/Brian



Rune S. Larsen (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Rune S. Larsen


Dato : 10-04-07 19:25

Tom skrev:
> [...]EU vedtager at vi alle skal til køreprøve med 5 år interval.

Lige nøjagtigt det forslag er jeg for, da det vil give en langt bedre
trafikafvikling og sikkerhed med en obligatorisk "opfrisker" for alle.

Prøveformen skal naturligvis tilpasses, så den er nemmere end for
nybegyndere, der skal bevise deres værd første for gang. Og heller ingen
tvungen undervisning eller andet dyrt og tidskrævende inden prøven.

Tom (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 10-04-07 20:07


"Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i meddelelsen
news:461bd68a$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Tom skrev:
>> [...]EU vedtager at vi alle skal til køreprøve med 5 år interval.
>
> Lige nøjagtigt det forslag er jeg for, da det vil give en langt bedre
> trafikafvikling og sikkerhed med en obligatorisk "opfrisker" for alle.

....jep og lige netop DERFOR synes jeg at ALLE fortalere skal gå foran med et
godt eksempel og tilmelde sig til en køreskole og kontrollerende køreprøve
FRIVILLIGT og NU.....før de/du begynder at ville pådutte andre det. Ingen
grund til at vente til at det bliver lov

--
Tom



Ukendt (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-04-07 20:38

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in message
news:461be011$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> ...jep og lige netop DERFOR synes jeg at ALLE fortalere skal gå foran med
> et godt eksempel og tilmelde sig til en køreskole og kontrollerende
> køreprøve FRIVILLIGT og NU.....før de/du begynder at ville pådutte andre
> det. Ingen grund til at vente til at det bliver lov
>

Ja, det ville øge troværdigheden. Og selvfølgelig afleverer de også pappet
hvis de dumper.

mvh.
Kim Frederiksen



Leonard (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 10-04-07 23:26

On Tue, 10 Apr 2007 21:38:09 +0200, Kim Frederiksen wrote:

> Og selvfølgelig afleverer de også pappet
> hvis de dumper.

Det går nok helt af sig selv ...
--
Leonard
http://leonard.dk/

Awul Dasfilshabeda (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Awul Dasfilshabeda


Dato : 10-04-07 18:21


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.54267d74cb4d4dc3.34878@news.hs235.dk...

> Andre kommentarer?

Det skal vel bare surres rigtigt.
http://www.ebblog.dk/img/852/img_45cb33eeeb0fc.jpg

--
ad



Henrik Stidsen (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 10-04-07 18:28

Awul Dasfilshabeda wrote :
>> Andre kommentarer?

> Det skal vel bare surres rigtigt.
> http://www.ebblog.dk/img/852/img_45cb33eeeb0fc.jpg

Yikes, den har jeg ikke lyst til at køre bag ved! :)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Troels Plougmann-Ols~ (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 10-04-07 18:33

> Færdselssikkerhedskommissionen foreslår højere bøder eller måske klip i
> kørekortet til folk der taber gods på motorvejen. Bøden er i dag 500kr.

Dem og deres skide klip.. Det ender vel med at vi får klip i kortet for at
slå en skid mens en betjent står med hovedet ind af vinduet, hvis man bliver
stoppet i en razzia.

Umiddelbart lakker alt hen imod at halvdelen af dem der har kørekort nu,
ikke har det længere når vi når 2010.

Troels


Ukendt (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-04-07 18:54

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> wrote in message
news:461bca12$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> Umiddelbart lakker alt hen imod at halvdelen af dem der har kørekort nu,
> ikke har det længere når vi når 2010.
>

.... hvilket der, så vidt jeg kan forstå på folk i div. nyhedsgrupper, ville
være stor tilfredshed med ... indtil det rammer dem selv.

mvh.
Kim Frederiksen



Troels Plougmann-Ols~ (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 10-04-07 19:59

> ... hvilket der, så vidt jeg kan forstå på folk i div. nyhedsgrupper,
> ville være stor tilfredshed med ... indtil det rammer dem selv.

Du har ret, der er alt for mange der skriver "tudefjæs", lige indtil klippet
rammer dem.

Troels


Ukendt (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-04-07 20:39

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> wrote in message
news:461bde49$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Du har ret, der er alt for mange der skriver "tudefjæs", lige indtil
> klippet rammer dem.
>

Jep ... og jeg er sk*deligeglad med folks prædikeri og bedreviden ... ALLE
kan komme til at køre så meget for stærkt at det giver et klip.

mvh.
Kim Frederiksen



Troels Plougmann-Ols~ (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 10-04-07 20:59

> Jep ... og jeg er sk*deligeglad med folks prædikeri og bedreviden ... ALLE
> kan komme til at køre så meget for stærkt at det giver et klip.

Ja. Det er sgu ikke andet end et øjebliks uopmærksomhed der skal til. Og så
er der dem "jeg kører ALDRIG for stærkt, jeg holder øje med
speedometeret"... Jaja, måske du skulle holde øjnene på trafikken

Troels


Brian (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-04-07 16:27

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> Ja. Det er sgu ikke andet end et øjebliks uopmærksomhed der skal til.
> Og så er der dem "jeg kører ALDRIG for stærkt, jeg holder øje med
> speedometeret"... Jaja, måske du skulle holde øjnene på trafikken

Jeg må nok sige, at når jeg kører for stærkt (og det gør jeg alt for ofte)
sker det 99 ud af 100 gange helt med vilje og efter eget valg - det er ikke
noget jeg lige kommer til.

Så den der med at der bare lige skal et øjebliks uopmærksomhed til, før man
kører for stærkt, er i mine øjne en lidt dårlig undskyldning. Kørte du med
en politimand i passagersædet som ville notere dig ligeså snart at du røg
over grænsen, kunne du nok klare at holde den på det tilladte. Desuden har
de fleste biler jo (pånær dem der enten har fået det justeret ind eller
monteret større hjul - igen et bevidst valg) en fornuftig margin på
speedometeret, så den står lidt højere end du egentlig kører.

At jeg så synes fartgrænserne nogen steder trænger til at blive revideret
(både den ene og anden vej) er en helt anden sag.

/Brian



Uffe Bærentsen (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 11-04-07 09:35


"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:461be7e0$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

>> Du har ret, der er alt for mange der skriver "tudefjæs", lige indtil
>> klippet rammer dem.
>>
>
> Jep ... og jeg er sk*deligeglad med folks prædikeri og bedreviden ... ALLE
> kan komme til at køre så meget for stærkt at det giver et klip.

Enig.
Men så er der jo heller ikke noget at komme efter.
1 stk fejl begået => 1 stk klip
og dette burde ikke medøre klynken



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Tommy Eriksen (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 11-04-07 07:35


"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> wrote in message
news:461bcf20$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Troels Plougmann-Olsen"
> <hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> wrote in
> message news:461bca12$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> Umiddelbart lakker alt hen imod at halvdelen af dem der har kørekort
>> nu, ikke har det længere når vi når 2010.
>>
> ... hvilket der, så vidt jeg kan forstå på folk i div. nyhedsgrupper,
> ville være stor tilfredshed med ... indtil det rammer dem selv.

Tør øjnene, tag en kiks og tænk på al den plads der ville blive på
motorvejen om morgenen. Jeg glæder mig fandme.

/Tommy



Troels Plougmann-Ols~ (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 11-04-07 11:54

> Tør øjnene, tag en kiks og tænk på al den plads der ville blive på
> motorvejen om morgenen. Jeg glæder mig fandme.

Ja, lige indtil det er DIG der ikke har retten til at føre bil dér
længere...

Troels


Tommy Eriksen (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 11-04-07 12:19


"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> wrote in
message news:461cbe1d$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Tør øjnene, tag en kiks og tænk på al den plads der ville blive på
>> motorvejen om morgenen. Jeg glæder mig fandme.
>
> Ja, lige indtil det er DIG der ikke har retten til at føre bil dér
> længere...

Jesjes. Så det bunder i frygt for at vi ikke kan holde os på den rigtige
side af loven i høj nok grad til ikke at få klip?
I'll take my chances.
Jeg kan ikke se at det er meget sværere end at overholde reglerne eller
acceptere at der er en risiko for at blive snuppet når man ikke gør.

/Tommy



Ukendt (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-04-07 15:05

"Tommy Eriksen" <tommy@the-coffeeshop.dk> wrote in message
news:461cc43b$0$835$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Jeg kan ikke se at det er meget sværere end at overholde reglerne eller
> acceptere at der er en risiko for at blive snuppet når man ikke gør.
>

Det bliver vi nok aldrig enige om. Regeringen har fået smag for bødekroner
og sådan er det bare. Læs evt. mine to citater fra betjente længere oppe i
tråden.

mvh.
Kim Frederiksen



Ukendt (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-04-07 15:06

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> wrote in message
news:461ceaf7$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> Det bliver vi nok aldrig enige om. Regeringen har fået smag for bødekroner
> og sådan er det bare. Læs evt. mine to citater fra betjente længere oppe i
> tråden.
>

Rettelse: i tråden "ATK hvor lige her"

/Kim



Tommy Eriksen (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 11-04-07 15:42


"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> wrote in message
news:461ceaf7$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Tommy Eriksen" <tommy@the-coffeeshop.dk> wrote in message
> news:461cc43b$0$835$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> Jeg kan ikke se at det er meget sværere end at overholde reglerne
>> eller acceptere at der er en risiko for at blive snuppet når man ikke
>> gør.
>>
>
> Det bliver vi nok aldrig enige om.

Vi er jo i nogen henseender rimelig tæt på at være enige. Forskellen er
bare at jeg accepterer at jeg kan få en fartbøde, i modsætning til dig
:)

Jeg er også træt af at høre om klip for at snakke i telefoner, kikke på
kvinder oghvadvedjegfandme. Omvendt synes jeg egentlig at det nuværende
klipsystem ville være ganske okay hvis det ellers blev håndhævet på
andre områder end farten også. Jeg kan godt lide "Three strikes and
you're out"-princippet, især når de strikes kan uddeles for at køre for
tæt på og generelt være en spasser i trafikken.
Jeg kunne bare tænke mig at man fokuserede lidt på at uddele klippene
til trafik-klaphattene i højere grad end fart-klaphattene.

/Tommy



Ukendt (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-04-07 17:46

Tommy Eriksen wrote:
>
> Jeg kunne bare tænke mig at man fokuserede lidt på at uddele klippene
> til trafik-klaphattene i højere grad end fart-klaphattene.
>

helt enig ... bortset fra jeg ikke er helt enig i udtrykket
"fart-klaphattene" da det sagtens kan lade sig gøre at køre hurtigt nok til
at få et klip samtidig med man kører 100% efter forholdene.

mvh.
Kim Frederiksen



Tommy Eriksen (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 11-04-07 18:00


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> wrote in message
news:461d10b1$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Tommy Eriksen wrote:
>>
>> Jeg kunne bare tænke mig at man fokuserede lidt på at uddele klippene
>> til trafik-klaphattene i højere grad end fart-klaphattene.
>>
>
> helt enig ... bortset fra jeg ikke er helt enig i udtrykket
> "fart-klaphattene" da det sagtens kan lade sig gøre at køre hurtigt
> nok til at få et klip samtidig med man kører 100% efter forholdene.

Kun såfremt færdselsloven ikke er et af de forhold du kører efter. Men
hvis man med vilje ser bort fra dén, så har du ret.
Men så er det stadig ikke klipsystemet der fejler noget - det er "bare"
en justering af fartgrænserne vi er ude efter.

/Tommy



Ukendt (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-04-07 18:47

"Tommy Eriksen" <tommy@the-coffeeshop.dk> wrote in message
news:461d1422$0$848$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Kun såfremt færdselsloven ikke er et af de forhold du kører efter. Men
> hvis man med vilje ser bort fra dén, så har du ret.

Færdselsloven skal være til for at forhindre de fysiske konsekvenser der er
ved ikke at køre som den foreskriver og ikke blot for sin egen skyld. Det
gælder i øvrigt alle love. Når jeg hører to betjente, uafhængigt af
hinanden, sige at de i langt de fleste tilfælde stiller fotovognene hvor
forholdene er til at køre meget hurtigere end tilladt, så mister jeg sgu
lidt respekten. Når politiet ligefrem selv indrømmer at loven er forkert og
de bevidst udnytter det, så er der altså noget galt.

> Men så er det stadig ikke klipsystemet der fejler noget - det er "bare" en
> justering af fartgrænserne vi er ude efter.
>

Ja, det kan vi godt være enige om.

mvh.
Kim Frederiksen



Uffe Bærentsen (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 11-04-07 22:39


"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:461d1f0a$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Tommy Eriksen" <tommy@the-coffeeshop.dk> wrote in message
> news:461d1422$0$848$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> Kun såfremt færdselsloven ikke er et af de forhold du kører efter. Men
>> hvis man med vilje ser bort fra dén, så har du ret.
>
> Færdselsloven skal være til for at forhindre de fysiske konsekvenser der
> er ved ikke at køre som den foreskriver og ikke blot for sin egen skyld.
> Det gælder i øvrigt alle love. Når jeg hører to betjente, uafhængigt af
> hinanden, sige at de i langt de fleste tilfælde stiller fotovognene hvor
> forholdene er til at køre meget hurtigere end tilladt, så mister jeg sgu
> lidt respekten. Når politiet ligefrem selv indrømmer at loven er forkert
> og de bevidst udnytter det, så er der altså noget galt.

Hvem er det der godkender lovene?
Politikere.

Derfor: Er der efter din mening noget galt med lovene,
så er det jo andre politikere der skal til.

Længere er den ikke.
Lovene er der så længe de folkevalgte siger de skal være der.

>> Men så er det stadig ikke klipsystemet der fejler noget - det er "bare"
>> en justering af fartgrænserne vi er ude efter.

Det er vist en justering af de folkevalgte der er på tale.




--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Ukendt (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-04-07 15:01

"Tommy Eriksen" <tommy@the-coffeeshop.dk> wrote in message
news:461c81ba$0$859$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Tør øjnene, tag en kiks og tænk på al den plads der ville blive på
> motorvejen om morgenen. Jeg glæder mig fandme.
>

Hvorfor? Så stor er den Nissan fandme da heller ikke ... og som du har
erfaret, kan den hurtigt blive mindre

mvh.
Kim Frederiksen



Tommy Eriksen (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 11-04-07 15:37


"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> wrote in message
news:461ce9ff$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Tommy Eriksen" <tommy@the-coffeeshop.dk> wrote in message
> news:461c81ba$0$859$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> Tør øjnene, tag en kiks og tænk på al den plads der ville blive på
>> motorvejen om morgenen. Jeg glæder mig fandme.
>>
>
> Hvorfor? Så stor er den Nissan fandme da heller ikke ... og som du
> har erfaret, kan den hurtigt blive mindre

Hehe, den er skam lige blevet fuld størrelse igen, efter 3 uger og 70k
*suk*
Eller, dvs, Nissan kan åbenbart ikke skaffe reservedele til Nissan'er,
så jeg har fået den tilbage med en manglende sideairbag og en lånt
sikkerhedssele indtil de lige får fixet det.

....Og hvis du var vant til Køge Bugt ville du ikke spørge hvorfor :)

/Tommy



Henning (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 10-04-07 19:32

On Tue, 10 Apr 2007 17:42:20 +0200, Henrik Stidsen
<henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070410/INDLAND/70410001/1012
>
>Færdselssikkerhedskommissionen foreslår højere bøder eller måske klip i
>kørekortet til folk der taber gods på motorvejen. Bøden er i dag 500kr.
>
>Umidelbart kan jeg kun se en ulempe - at folk flygter istedet for at
>anmelde at de har tabt noget...

Det er de færreste der opdager, når de taber noget - en murespand, en
lægte, en kommode, en dobbeltseng... Det er som regel de bagvedkørende
der opdager og anmelder det. Den uheldige taber ser det først, når han
holder hjemme i garagen.

Martin Vollert (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 11-04-07 00:40

Henrik Stidsen skrev:
> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070410/INDLAND/70410001/1012
>
>
> Færdselssikkerhedskommissionen foreslår højere bøder eller måske klip
> i kørekortet til folk der taber gods på motorvejen. Bøden er i dag 500kr.
>
> Umidelbart kan jeg kun se en ulempe - at folk flygter istedet for at
> anmelde at de har tabt noget...
>
> Andre kommentarer?
>
Nu er det jo sådan at i den virksomhed jeg arbejder i er der 2
chauffører der har fået betinget frakendelser af deres kørekort fordi en
betjent og derefter en dommer ikke har ment deres godt var surret
forsvarligt på lastbilen.
Så forstår jeg ikke at det kun skal give et klip og bøde hvis man
ligefrem taber gods på vejen ??

Hilsen Martin Vollert

Martin Vollert (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 11-04-07 00:42

Martin Vollert skrev:
> Henrik Stidsen skrev:
>> http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070410/INDLAND/70410001/1012
>>
>>
>> Færdselssikkerhedskommissionen foreslår højere bøder eller måske klip
>> i kørekortet til folk der taber gods på motorvejen. Bøden er i dag
>> 500kr.
>>
>> Umidelbart kan jeg kun se en ulempe - at folk flygter istedet for at
>> anmelde at de har tabt noget...
>>
>> Andre kommentarer?
>>
> Nu er det jo sådan at i den virksomhed jeg arbejder i er der 2
> chauffører der har fået betinget frakendelser af deres kørekort fordi
> en betjent og derefter en dommer ikke har ment deres godt var surret
> forsvarligt på lastbilen.
> Så forstår jeg ikke at det kun skal give et klip og bøde hvis man
> ligefrem taber gods på vejen ??
>
> Hilsen Martin Vollert
Undskyld det var sgu ubetinget frakendelser de var begge oppe til ny
køreprøve.

Hilsen
Martin Vollert.

Troels Plougmann-Ols~ (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 11-04-07 01:10

> Undskyld det var sgu ubetinget frakendelser de var begge oppe til ny
> køreprøve.

Derfor kan det sagtens være en betinget.

En ubetinget, mister du decideret førerretten i f.eks ½ år, eller 1 år,
osv. - og må ikke generhverve indenfor denne tid.

Troels


Finn Guldmann (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-04-07 19:42

Martin Vollert skrev:
>>> Færdselssikkerhedskommissionen foreslår højere bøder eller måske klip
>>> i kørekortet til folk der taber gods på motorvejen. Bøden er i dag
>>> 500kr.
>>> Umidelbart kan jeg kun se en ulempe - at folk flygter istedet for at
>>> anmelde at de har tabt noget...
>>> Andre kommentarer?
>> Nu er det jo sådan at i den virksomhed jeg arbejder i er der 2
>> chauffører der har fået betinget frakendelser af deres kørekort fordi
>> en betjent og derefter en dommer ikke har ment deres godt var surret
>> forsvarligt på lastbilen.
>> Så forstår jeg ikke at det kun skal give et klip og bøde hvis man
>> ligefrem taber gods på vejen ??
> Undskyld det var sgu ubetinget frakendelser de var begge oppe til ny
> køreprøve.
>
Ankede de ikke den afgørelse?

Ikke meget politi og 0% dommere ved noget om surring af gods. Så indtil
de har indhentet udsagn fra en der er ekspert i surringer bør der sættes
et stort ? ved den afgørelse.

Vi skal forhåbentlig 8ikke til at have tyske tilstande på det område.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Martin Vollert (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 13-04-07 21:27

Finn Guldmann skrev:
> Martin Vollert skrev:
>>> Nu er det jo sådan at i den virksomhed jeg arbejder i er der 2
>>> chauffører der har fået betinget frakendelser af deres kørekort
>>> fordi en betjent og derefter en dommer ikke har ment deres godt var
>>> surret forsvarligt på lastbilen.
>>> Så forstår jeg ikke at det kun skal give et klip og bøde hvis man
>>> ligefrem taber gods på vejen ??
>> Undskyld det var sgu ubetinget frakendelser de var begge oppe til ny
>> køreprøve.
>>
> Ankede de ikke den afgørelse?
>
> Ikke meget politi og 0% dommere ved noget om surring af gods. Så
> indtil de har indhentet udsagn fra en der er ekspert i surringer bør
> der sættes et stort ? ved den afgørelse.
Ankede hva.. godset må ikke kunne flytte sig ved en katastrofe
opbremsning, hvis det kan er det ikke surret forsvarligt.

>
> Vi skal forhåbentlig 8ikke til at have tyske tilstande på det område.

Jamen alt gods skal da sikres og surres forsvarlig inden man køre, det
er en chaufførs ansvar.
Jeg ved at det er det samme i Sverige der er politiet også stride med om
godset er surret godtnok eller om det kan falde af bilerne.

Hilsen Martin Vollert.

Finn Guldmann (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-04-07 21:44

Martin Vollert skrev:
>>>> Nu er det jo sådan at i den virksomhed jeg arbejder i er der 2
>>>> chauffører der har fået betinget frakendelser af deres kørekort
>>>> fordi en betjent og derefter en dommer ikke har ment deres godt var
>>>> surret forsvarligt på lastbilen.
>>>> Så forstår jeg ikke at det kun skal give et klip og bøde hvis man
>>>> ligefrem taber gods på vejen ??
>>> Undskyld det var sgu ubetinget frakendelser de var begge oppe til ny
>>> køreprøve.
>> Ankede de ikke den afgørelse?
>> Ikke meget politi og 0% dommere ved noget om surring af gods. Så
>> indtil de har indhentet udsagn fra en der er ekspert i surringer bør
>> der sættes et stort ? ved den afgørelse.
> Ankede hva.. godset må ikke kunne flytte sig ved en katastrofe
> opbremsning, hvis det kan er det ikke surret forsvarligt.
>
Og enhver politimand kan umiddelbart se om godset kan rykke sig eller ej?

Jeg siger; Send dem ud og køre lastbil et par år inden de får lov at
træffe den slags afgørelser.

>> Vi skal forhåbentlig 8ikke til at have tyske tilstande på det område.
> Jamen alt gods skal da sikres og surres forsvarlig inden man køre, det
> er en chaufførs ansvar.
>
Det er vi ikke uenige om. Men når en uvidende betjent (i Tyskland)
stopper en lastbil og forlanger så mange bånd lagt på godset at både
gods og trailer ikke kan bruges til noget bagefter er vi nået ud i det
absurde.

> Jeg ved at det er det samme i Sverige der er politiet også stride med om
> godset er surret godtnok eller om det kan falde af bilerne.
>
Såvidt jeg har forstået har de et lidt mere realistisk syn på tingene i
Sverige end i Tyskland. Men ting kan jo have ændret sig.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Martin Vollert (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 13-04-07 22:12

Finn Guldmann skrev:
>> Ankede hva.. godset må ikke kunne flytte sig ved en katastrofe
>> opbremsning, hvis det kan er det ikke surret forsvarligt.
>>
> Og enhver politimand kan umiddelbart se om godset kan rykke sig eller ej?
>
> Jeg siger; Send dem ud og køre lastbil et par år inden de får lov at
> træffe den slags afgørelser.

Jamen vi er ikke uenig, men det er landsretten..

>> Jamen alt gods skal da sikres og surres forsvarlig inden man køre,
>> det er en chaufførs ansvar.
> >
> Det er vi ikke uenige om. Men når en uvidende betjent (i Tyskland)
> stopper en lastbil og forlanger så mange bånd lagt på godset at både
> gods og trailer ikke kan bruges til noget bagefter er vi nået ud i det
> absurde.

Igen er vi ikke uenig, det er vanvittig og jeg ville også væde på at
pågældende politimand også kun kræver den slags fordi han ikke selv skal
stå og døje med arbejdet, skulle han selv smide bånd på ville det halve
være nok.


>> Jeg ved at det er det samme i Sverige der er politiet også stride med
>> om godset er surret godtnok eller om det kan falde af bilerne.
>>
> Såvidt jeg har forstået har de et lidt mere realistisk syn på tingene
> i Sverige end i Tyskland. Men ting kan jo have ændret sig.

Tjaa det ved jeg så ikke, jeg ved bare at de trailere der går til
Sverige får flere bånd på end dem der køre i Danmark.

Hilsen Martin Vollert.

Finn Guldmann (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-04-07 16:26

Martin Vollert skrev:
>>> Ankede hva.. godset må ikke kunne flytte sig ved en katastrofe
>>> opbremsning, hvis det kan er det ikke surret forsvarligt.
>> Og enhver politimand kan umiddelbart se om godset kan rykke sig eller ej?
>> Jeg siger; Send dem ud og køre lastbil et par år inden de får lov at
>> træffe den slags afgørelser.
> Jamen vi er ikke uenig, men det er landsretten..
>
Så må de jo også bare ud og prøve.

Hvordan kan man træffe en afgørelse om noget man ikke aner en kæft om?

>>> Jamen alt gods skal da sikres og surres forsvarlig inden man køre,
>>> det er en chaufførs ansvar.
>> Det er vi ikke uenige om. Men når en uvidende betjent (i Tyskland)
>> stopper en lastbil og forlanger så mange bånd lagt på godset at både
>> gods og trailer ikke kan bruges til noget bagefter er vi nået ud i det
>> absurde.
> Igen er vi ikke uenig, det er vanvittig og jeg ville også væde på at
> pågældende politimand også kun kræver den slags fordi han ikke selv skal
> stå og døje med arbejdet, skulle han selv smide bånd på ville det halve
> være nok.
>
De endte på 40 bånd. Men i og med at der normalt er 8 bånd på en bil var
det også en størrere opgave at finde dem.

>>> Jeg ved at det er det samme i Sverige der er politiet også stride med
>>> om godset er surret godtnok eller om det kan falde af bilerne.
>> Såvidt jeg har forstået har de et lidt mere realistisk syn på tingene
>> i Sverige end i Tyskland. Men ting kan jo have ændret sig.
> Tjaa det ved jeg så ikke, jeg ved bare at de trailere der går til
> Sverige får flere bånd på end dem der køre i Danmark.
>
Den er godtnok lidt gammen, men en lastbil kom til Sverige med en (1)
jernplade på 22 tons. Den var spændt fast med tre bånd.

Lastbilen blev stoppet og betjenten konstaterede at der ikke var bånd
nok på i forhold til godsets vægt (4 ell. 5 tons pr. bånd = 12-15 tons).

Da han så havde stået og gnedet sig i hænderne lidt forklarede
chaufføreren han at i det tilfælde at han kørte i grøften skulle de jo
have fat i en kran der kunne løfte de 22 tons plade, mon så ikke
traileren nok skulle følge med med de bånd der var på?

Det måtte betjenten jo give ham ret i, så der blev ingen bøde den dag.

Om den så går i dag ved jeg ikke.

Men i Tyskland ville den slet ikke være gået i første omgang.

--
Mvh Finn

Martin Vollert (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 13-04-07 21:31

Finn Guldmann skrev:
> Martin Vollert skrev:
>>>> Færdselssikkerhedskommissionen foreslår højere bøder eller måske
>>>> klip i kørekortet til folk der taber gods på motorvejen. Bøden er i
>>>> dag 500kr.
>>>> Umidelbart kan jeg kun se en ulempe - at folk flygter istedet for
>>>> at anmelde at de har tabt noget...
>>>> Andre kommentarer?
>>> Nu er det jo sådan at i den virksomhed jeg arbejder i er der 2
>>> chauffører der har fået betinget frakendelser af deres kørekort
>>> fordi en betjent og derefter en dommer ikke har ment deres godt var
>>> surret forsvarligt på lastbilen.
>>> Så forstår jeg ikke at det kun skal give et klip og bøde hvis man
>>> ligefrem taber gods på vejen ??
>> Undskyld det var sgu ubetinget frakendelser de var begge oppe til ny
>> køreprøve.
>>
> Ankede de ikke den afgørelse?
>
> Ikke meget politi og 0% dommere ved noget om surring af gods. Så
> indtil de har indhentet udsagn fra en der er ekspert i surringer bør
> der sættes et stort ? ved den afgørelse.
>
> Vi skal forhåbentlig 8ikke til at have tyske tilstande på det område.
>
Du kan se her.

http://www.dtl-dk.dk/www/Pub1232.asp?artid=2102

læs 5 afsnit.
Hilsen Martin Vollert

Finn Guldmann (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-04-07 21:50

Martin Vollert skrev:
>>>>> Færdselssikkerhedskommissionen foreslår højere bøder eller måske
>>>>> klip i kørekortet til folk der taber gods på motorvejen. Bøden er i
>>>>> dag 500kr.
>>>>> Umidelbart kan jeg kun se en ulempe - at folk flygter istedet for
>>>>> at anmelde at de har tabt noget...
>>>>> Andre kommentarer?
>>>> Nu er det jo sådan at i den virksomhed jeg arbejder i er der 2
>>>> chauffører der har fået betinget frakendelser af deres kørekort
>>>> fordi en betjent og derefter en dommer ikke har ment deres godt var
>>>> surret forsvarligt på lastbilen.
>>>> Så forstår jeg ikke at det kun skal give et klip og bøde hvis man
>>>> ligefrem taber gods på vejen ??
>>> Undskyld det var sgu ubetinget frakendelser de var begge oppe til ny
>>> køreprøve.
>> Ankede de ikke den afgørelse?
>> Ikke meget politi og 0% dommere ved noget om surring af gods. Så
>> indtil de har indhentet udsagn fra en der er ekspert i surringer bør
>> der sættes et stort ? ved den afgørelse.
>> Vi skal forhåbentlig 8ikke til at have tyske tilstande på det område.
> Du kan se her.
> http://www.dtl-dk.dk/www/Pub1232.asp?artid=2102
> læs 5 afsnit.
>
Hvis de regler bliver efter tysk forbillede vil meget gods ikke mere
være 'transportegnet' da det ikke vil kunne holde til den surring der
vil kunne forlanges.

I Tyskland har man en enkelt udvej, hvis det er politiet man stoppes af
og udsættes for urimelige krav til surring (alá 80 bånd på et læs
sodavand), og det er at få tilkaldet BAG. Den mulighed for vi nok ikke
herhjemme.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Martin Vollert (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 13-04-07 22:17

Finn Guldmann skrev:
> Martin Vollert skrev:
>>> Ankede de ikke den afgørelse?
>>> Ikke meget politi og 0% dommere ved noget om surring af gods. Så
>>> indtil de har indhentet udsagn fra en der er ekspert i surringer bør
>>> der sættes et stort ? ved den afgørelse.
>>> Vi skal forhåbentlig 8ikke til at have tyske tilstande på det område.
>> Du kan se her.
>> http://www.dtl-dk.dk/www/Pub1232.asp?artid=2102
>> læs 5 afsnit.
>>
> Hvis de regler bliver efter tysk forbillede vil meget gods ikke mere
> være 'transportegnet' da det ikke vil kunne holde til den surring der
> vil kunne forlanges.
>
> I Tyskland har man en enkelt udvej, hvis det er politiet man stoppes
> af og udsættes for urimelige krav til surring (alá 80 bånd på et læs
> sodavand), og det er at få tilkaldet BAG. Den mulighed for vi nok ikke
> herhjemme.

Jeg mener at ha hørt en regel om hvert bånd maks må holde 2tons, altså
hvis du har 2 pakker stålplader på 5 ton ialt skal de ha 3 bånd, ved
ikke hvor meget der er hold i det..

Hilsen Martin Vollert.

PS.
Hvad eller hvem er BAG ??

Finn Guldmann (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-04-07 16:35

Martin Vollert skrev:
>>>> Ankede de ikke den afgørelse?
>>>> Ikke meget politi og 0% dommere ved noget om surring af gods. Så
>>>> indtil de har indhentet udsagn fra en der er ekspert i surringer bør
>>>> der sættes et stort ? ved den afgørelse.
>>>> Vi skal forhåbentlig 8ikke til at have tyske tilstande på det område.
>>> Du kan se her.
>>> http://www.dtl-dk.dk/www/Pub1232.asp?artid=2102
>>> læs 5 afsnit.
>> Hvis de regler bliver efter tysk forbillede vil meget gods ikke mere
>> være 'transportegnet' da det ikke vil kunne holde til den surring der
>> vil kunne forlanges.
>> I Tyskland har man en enkelt udvej, hvis det er politiet man stoppes
>> af og udsættes for urimelige krav til surring (alá 80 bånd på et læs
>> sodavand), og det er at få tilkaldet BAG. Den mulighed for vi nok ikke
>> herhjemme.
> Jeg mener at ha hørt en regel om hvert bånd maks må holde 2tons, altså
> hvis du har 2 pakker stålplader på 5 ton ialt skal de ha 3 bånd, ved
> ikke hvor meget der er hold i det..
>
Det skal nok kunne lade sig gøre at købe bånd der er godkendt til kun 2
tons, men de mest almindelige er til 4 eller 5 tons.

Du kan se det på antallet af striber der er vævet ind i båndet på den
ene side.

Seneste udvilking på det område jeg kender til er at nu skal bånd og
strammer være forsynet med de originale markeringer for belastning og
godkendelse.


> PS.
> Hvad eller hvem er BAG ??
>
"Bundesamt für Güterverkehr"
<http://www.bag.bund.de/cln_001/DE/Home/homepage__node.html__nnn=true>

En slags lastbilpoliti. Det er også dem der er eksperterne vedr.
køre/hviletid.

Og de elsker når de kan få lov at belære politiet om disses uvidenhed om
lastbiler.

--
Mvh Finn

Christian B. Andrese~ (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 11-04-07 12:38

On 10 Apr., 20:34, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:
> Rune S. Larsen laid this down on his screen :
>
> > Var det "kom-igen Ole"?
>
> Sjovt som hver by har deres frygtede køresagkyndig og han har altid et
> øgenavn - i Hillerød hedder han Dumpe-Holger :)
>
> Andre gode øgenavne? :)

Dumpe Anton i Århus, ikke at jeg selv var op ved ham.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Christian B. Andrese~ (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 11-04-07 12:47

On 11 Apr., 12:54, "Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> wrote:
> > Tør øjnene, tag en kiks og tænk på al den plads der ville blive på
> > motorvejen om morgenen. Jeg glæder mig fandme.
>
> Ja, lige indtil det er DIG der ikke har retten til at føre bil dér
> længere...

Sådan som jeg kører (ikke morfar, jeg kører for stærkt flere steder,
da jeg imo kører efter forholdene) vil jeg simpelthen ikke kunne få 3
klip på 3 år. Jeg tror næsten jeg kan sige at jeg aldrig vil få et
klip men man skal aldrig sige aldrig.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Torben Scheel (11-04-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 11-04-07 17:06

Henrik Stidsen wrote:

> Andre kommentarer?
>
Hvis folk gad surre deres l*rt fast behøvede der ikke tænkes i de baner.
Men det kan folk ikke, og så bifalder jeg at straffen sættes op så de
lærer det. Det er livsfarligt for motorcyklister når der ligger en
trillebør eller et juletræ på vejen.

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408561
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste