Billige kvalitetsdæk?
Fra : Steen

Dato : 10-04-07 16:20

Er det billigste sted at købe nye dæk stadig Daekonline? Eller kan andre
anbefales? Jeg bor i Kolding, og derfor har tilbud i Kbh. måske ikke den
helt store interesse
Jeg er på udkig efter nogle Continental PremiumContact 2 205/55-16 91V som
koster 713 kr. på ovennævnte side.

MVH Steen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-04-07 16:49

Steen wrote:
> [...]
> ikke den helt store interesse
> Jeg er på udkig efter nogle Continental PremiumContact 2 205/55-16
> 91V som koster 713 kr. på ovennævnte side.

Sikkert - hvis det skal være 91V.

91H til 678,34 kr.
http://www.4x4butikken.dk/shop/continental-cpc2-205-830861p.html

91W til 712,50 kr.
http://www.4x4butikken.dk/shop/continental-cpc2-205-832043p.html

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Steen

Dato : 10-04-07 19:10

Morten Fruergaard wrote:
> 91W til 712,50 kr.
> http://www.4x4butikken.dk/shop/continental-cpc2-205-832043p.html

Okay, det ser da interessant ud! Ved du om selve karkassen er hårdere
opbygget (altså mindre komfort) jo højere hastighedsmærke? Jeg frygter lidt,
at 91W er noget hårdere at køre med end 91V.
Jeg går nemlig efter komfort, derfor PremiumContact2 og ikke SportContact.

MVH Steen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-04-07 19:15

Steen wrote:

> Okay, det ser da interessant ud! Ved du om selve karkassen er hårdere
> opbygget (altså mindre komfort) jo højere hastighedsmærke?

Jeg _ved_ det ikke, men jeg tror det, om det så er noget man kan mærke tror
jeg heller ikke.

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Steen

Dato : 10-04-07 19:37

Morten Fruergaard wrote:
> Jeg _ved_ det ikke, men jeg tror det, om det så er noget man kan
> mærke tror jeg heller ikke.

Hvorfor er prisen højere for en dæk der har lavere hastighedsindex? Pga.
større efterspørgsel vel...? Ellers var jeg klar på en handel da. Kender du
fabrikationsland og DOT nummer på V og W? Om de er produceret i 2007?

MVH Steen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-04-07 20:21

Steen wrote:

> Hvorfor er prisen højere for en dæk der har lavere hastighedsindex?

Det er den heller ikke...
678,34 mod 712,50.

> Kender du fabrikationsland og DOT nummer på V og W?

Nej, men de er lavet der, hvor Conti laver dæk. Det er ikke 2. sortering,
gamle dæk eller lign.

> Om de er produceret i 2007?

Jeg ved det ikke, men de er ikke gamle og møre overgemte dæk...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Steen

Dato : 10-04-07 22:28

Morten Fruergaard wrote:
> Det er den heller ikke...
> 678,34 mod 712,50.

Nah, 91V koster da 1128 kr. mod 91W til 712,50 kr.
Så det "langsomste" er da dyrest...

MVH Steen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-04-07 05:50

Steen wrote:

> Nah, 91V koster da 1128 kr. mod 91W til 712,50 kr.
> Så det "langsomste" er da dyrest...

Hvilket skyldes, at den kommer fra en anden leverandør.
Den er for dyr, hvorfor jeg ikke linkede til den, men kun til H og W.

De 1.128 kr. er "normal" prisen - vi havde dem i sidste uge fra den
billigere leverandør, hvor jeg kunne sælge dem for ca. 670 kr..
De 712,50 er en rigtig god pris - du kan også finde dem fra den anden
leverandør til 1.146 kr...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Steen

Dato : 11-04-07 15:18

Morten Fruergaard wrote:
> [...]
> billigere leverandør, hvor jeg kunne sælge dem for ca. 670 kr..
> De 712,50 er en rigtig god pris - du kan også finde dem fra den anden

Okay, fair nok. Ved du om I får flere dæk fra den billige leverandør i
nærmeste fremtid? Jeg kan godt vente et par uger, hvis jeg kan få dækkene
til 670 kr./stk.

MVH Steen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-04-07 06:21

Steen wrote:

> Okay, fair nok. Ved du om I får flere dæk fra den billige leverandør i
> nærmeste fremtid?

Nej, desværre. Jeg ved ikke hvad der kommer, før de er der...

> Jeg kan godt vente et par uger, hvis jeg kan få
> dækkene til 670 kr./stk.

Det er du velkommen til, men jeg kan ikke love noget...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 10-04-07 18:23

Hej

Steen wrote:
> Jeg er på udkig efter nogle Continental PremiumContact 2 205/55-16 91V som
> koster 713 kr. på ovennævnte side.

Prøv at ring til Give Dæk. De har givet mig nogle tilbud der matchede
DaekOnline.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Steen

Dato : 10-04-07 19:11

Karsten Feddersen wrote:
> Prøv at ring til Give Dæk. De har givet mig nogle tilbud der matchede
> DaekOnline.

Er de på nettet?

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 10-04-07 19:49

"Steen" <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Er det billigste sted at købe nye dæk stadig Daekonline? Eller kan andre
> anbefales? Jeg bor i Kolding, og derfor har tilbud i Kbh. måske ikke den
> helt store interesse

Jeg plejer at snakke med den lokale Quickpot, de kan som regel matche
priserne, har lige fået 2 195/50/R15 Conti prem. cont. til 1200,- og 4
195/50/R15 Pirilli P6 til 2600,-

Stef