Centrallås Opel Asta
Fra : Søren

Dato : 09-04-07 18:30

hej

Jeg har en Opel Astra hvor de re rnogte der undre mig vedr. centrallåsen.

Når jeg låser bilen ved at trykke på "lås" knappen på nøglen bliver bilen
selvfølgelig låst. Hvis jeg så trykker på "lås" knappen på nøglen igen,
bliker lygterne og der kommer endnu en "lås" lyd. Bilen er stadig låst, men
hvad sker der anden gang man trykker på "lås" knappen ?

Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-07 19:01

"Søren" skriver:

> [...]
> bliker lygterne og der kommer endnu en "lås" lyd. Bilen er stadig låst, men
> hvad sker der anden gang man trykker på "lås" knappen ?

"Indbrudssikring", den bliver låst bedre....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian Hansen

Dato : 09-04-07 19:10

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> "Søren" skriver:

> "Indbrudssikring", den bliver låst bedre....
>

> Klaus
> --

Også kaldet Deadlock - ensbetydende med at det ikke er muligt at tvinge
låsen op på bilen med en skruetrækker fx. Det gamle med at man kan åbne en
bil udefra med en bøjle ved rudelisten kan heller ikke lade sig gøre (som fx
Falck gør).

Fra : KickAssCowboy

Dato : 09-04-07 20:31

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliker lygterne og der kommer endnu en "lås" lyd. Bilen er stadig låst,
> men hvad sker der anden gang man trykker på "lås" knappen ?

Din dør kan ikke låses op indefra. Hvis en indbrudstyv skulle finde på at
smadre vinduet for at låse op indefra, vile det ikke kunne lade sig gøre.

Fra : Søren

Dato : 10-04-07 17:32

> Din dør kan ikke låses op indefra. Hvis en indbrudstyv skulle finde på at
> smadre vinduet for at låse op indefra, vile det ikke kunne lade sig gøre.

Mange tak for alle jeres fine svar.

Søren