skal man så sætte en kat på?
Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 16:18

Hvis man har en gammel bil fra 83, og sætter en nyere motor på der er født
med kat, skal man så tage katten med over, eller er det ligemeget, fordi
bilen er så gammel?

Mvh
Morten

Fra : Nansen

Dato : 09-04-07 17:50

> Hvis man har en gammel bil fra 83, og sætter en nyere motor på der er født
> med kat, skal man så tage katten med over, eller er det ligemeget, fordi
> bilen er så gammel?

Det er ligemeget da bilen bare skal overholde kravene der eksisterede for
den specifikke årgang.
Altså, kyl den væk...

Nansen

Fra : Brian

Dato : 09-04-07 18:08

"Nansen" <nansen@altmuligt.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ligemeget da bilen bare skal overholde kravene der eksisterede for
> den specifikke årgang.
> Altså, kyl den væk...

Det var da ikke særligt miljøbevidst råd...

;)

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 09-04-07 18:21

Brian har bragt dette til verden:
> "Nansen" <nansen@altmuligt.dk> skrev i en meddelelse

> Det var da ikke særligt miljøbevidst råd...
>

> ;)

Nope, men realistisk
Kai

Fra : Kent Nielsen

Dato : 09-04-07 18:45

"Nansen" <nansen@altmuligt.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ligemeget da bilen bare skal overholde kravene der eksisterede for
> den specifikke årgang.
> Altså, kyl den væk...

Præcis
Og da den er fra før 84 er der ingen problemer...

Kent Nielsen

Fra : F.Syndergaard

Dato : 09-04-07 19:14

Hvis den nye motor er med indsprøjtning kræver den så ikke et signal fra
cat´en?

Fra : Kent Nielsen

Dato : 09-04-07 19:20

"F.Syndergaard" <finnis@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis den nye motor er med indsprøjtning kræver den så ikke et signal fra
> cat´en?
Nej, bare lamdasonden er der, der er kun en på sådan en PL motor.
(Den sidder så godt nok forrest i katten)

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 19:42

> Nej, bare lamdasonden er der, der er kun en på sådan en PL motor.
> (Den sidder så godt nok forrest i katten)

hehe nej den sidder nu i den modificeret banan manifold

Mvh
Morten

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 09-04-07 23:40

> hehe nej den sidder nu i den modificeret banan manifold

.... som mange synsmænd ikke bryder sig om

Troels

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 21:58

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> wrote in message

> ... som mange synsmænd ikke bryder sig om

Hvad kan de have imod en bananmanifold? Det eneste den gør, så vidt jeg
husker, er at sikre ens "længde" på udstødningsrøret, set fra hver cylinder
og derved give ensartet flow i udstødnigen.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 10-04-07 22:03

> Hvad kan de have imod en bananmanifold? Det eneste den gør, så vidt jeg
> husker, er at sikre ens "længde" på udstødningsrøret, set fra hver
> cylinder og derved give ensartet flow i udstødnigen.

Hah, de er begyndt at brokke sig. De mener det giver for meget forurening

Jeg synes nu også det lyder som noget værre fis.

Troels

Fra : Brian

Dato : 11-04-07 16:33

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> Hah, de er begyndt at brokke sig. De mener det giver for meget
> forurening
>
> Jeg synes nu også det lyder som noget værre fis.

Seriøst ? De skal da bare måle om bilen holder sig inden for
grænseværdierne, og så er den potte ude.

Jeg troede ikke den slags "se skævt til alt der er andersledes" gik idag,
når der ligefrem er konkurrence på markedet.

/Brian

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-04-07 20:13

Brian skrev:

> [...]
>
> Jeg troede ikke den slags "se skævt til alt der er andersledes" gik idag,
> når der ligefrem er konkurrence på markedet.

Det er nu meget enkelt. Der kommer nogen publikationer ud med ting de
skal være ekstra opmærksomme på. Så dem der kommenterer det er på den
rigtige side. Der kunne jo komme kontrol på.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-04-07 12:54

> [...]

> med kat, skal man så tage katten med over, eller er det ligemeget, fordi

Hvorfor sætte sådan noget på?
Det er da ikke en Jaguar du er ved at få op at køre.

Næ-du, en Bulldog Mack, med en Bulldog foran, det ved man hvad er .
Eller var det en Gummi And? (Rubber Duck)

Nå det var en katalysator du mente?
Det ved jeg desværre ikke nok om, til at kunne vejlede dig.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i