Opel leasing-tilbud
Fra : Otto J

Dato : 09-04-07 12:28

Jeg faldt lige over dette leasing-tilbud:
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=230900655&source=1
Nu er jeg for utålmodig til at vente til i morgen hvor jeg kan spørge
forhandleren, så jeg ville lige vide om der er nogen der kender til de
præcise betingelser for disse leasing-tilbud hos Opel? Prisen virker helt
ude i hampen, også på de andre Opel varevogne, så hvori ligger hagen?
Urealistisk høj tvungen købspris efter de 36 mdr eller noget lignende?

--
Mvh. Otto

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 09-04-07 14:32

> [...]
> ude i hampen, også på de andre Opel varevogne, så hvori ligger hagen?
> Urealistisk høj tvungen købspris efter de 36 mdr eller noget lignende?

Tjoh... Hvis du regner på det, løber det op i ~ 70.000 kr over de 3 år.
Jeg ved ikke hvad sådan en fætter taber i værdi, men det lyder vel meget
rimeligt.
Dog synes jeg at kilometertallet er sat lavet - 15.000 pr. år, vil jeg tro
er i underkanten for folk med små varebiler. De bliver vel oftest brugt som
servicevogne? Og så render det sikkert hurtigt op...

/Kasper Hansen

Fra : Otto J

Dato : 09-04-07 15:16

> Tjoh... Hvis du regner på det, løber det op i ~ 70.000 kr over de 3 år.
> Jeg ved ikke hvad sådan en fætter taber i værdi, men det lyder vel meget
> rimeligt.

Det kan du da have ret i, de tilsvarende biler fra f.eks. Toyota ligger bare
noget højere (typisk 2000,- ex moms). Og en Combo van til 799,- har jeg
aldrig set matchet nogen steder.

Mvh. Otto

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 09-04-07 16:18

> Det kan du da have ret i, de tilsvarende biler fra f.eks. Toyota ligger
> bare noget højere (typisk 2000,- ex moms). Og en Combo van til 799,- har
> jeg aldrig set matchet nogen steder.

Toyota er jo også et dyrt mærke generelt. Men leasingpriser er noget sjovt
noget - der er rigtigt mange faktorer der kan spille ind. Det er værd at
bemærke at den allerede er indreg. Det kunne lugte lidt af at det er en han
fået billigt (f.eks. som demovogn).
Hvor ser du 799? Så vidt jeg kan se, står der 1.399,-

/Kasper Hansen

Fra : joppe

Dato : 09-04-07 17:43

Jeg syntes det lyder dyrt, husk uden moms og binding i 36mdr og
extraordinær ydelse 20000.
dvs totalt i perioden (1399x36+20000)x1,25=88000 for 45000km, eller
godt 2kr/km. Er det incl forsikring og alt?
mvh Jesper

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 09-04-07 19:07

> [...]
>dvs totalt i perioden (1399x36+20000)x1,25=88000 for 45000km, eller
>godt 2kr/km. Er det incl forsikring og alt?

Det er formentligt inkl. service, muligvis dæk. Men uden forsikring, grønne
afgifter og brændstof.
Momsen kan du ikke nødvendigvis tælle med, da det selvfølgelig afhænger af
om køber driver virksomhed.

/Kasper Hansen