Vejrudsigt på nettet?
Fra : Thomas P Larsen

Dato : 03-07-01 15:22

Hvor finder man en_troværdig_vejrudsigt på nettet over europæiske byer?

Sidste år forsøgte jeg mig med yahoo's vejrudsigt, men den var viste helt op
til 10 grader forkert, så jeg droppede den.

MVH Thomas

Fra : Torbjørn Rønning

Dato : 03-07-01 16:23

Thomas P Larsen <nospam@noemail.com> skrev i news:9hskcn$i2s$1@sunsite.dk
> [...]
op
> til 10 grader forkert, så jeg droppede den.

Hva med denne: http://danish.wunderground.com/
eller denne:
http://www.weather.com/

--
Torbjørn
www.tr-nett.com med over 500 reiserelaterte linker

Fra : John K

Dato : 03-07-01 16:39

> Hvor finder man en_troværdig_vejrudsigt på nettet over europæiske byer?

http://www.dmi.dk/vejr/index.html - kig under "verdensvejr".

Mvh

John K

Fra : Neumann, Thomas

Dato : 03-07-01 21:30

En detaljeret 3 døgnsprognose helt ned på specifikke byer finder du hos CNN
!!!

Den er god ! - Har brugt den de gange jeg har været i Spanien, og den kender
mange mindre byer også. Vær dog opmærksom på når du vælger den nærmeste by,
at du ikke vælger en by som er tæt på "men" som er på anden side af vand,
bjerne m.m. så får du nemlig hurtigt din omtalte 10 C forkert.

MVH

Thomas Neumann

Fra : Thomas P Larsen

Dato : 03-07-01 22:40

Neumann, Thomas <thomas@neumann.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ht9q7$58q$1@sunsite.dk...
> [...]
> at du ikke vælger en by som er tæt på "men" som er på anden side af vand,
> bjerne m.m. så får du nemlig hurtigt din omtalte 10 C forkert.

Jeg takker mange gange for alle links'ne.

Unøjagtigheden på 10 C foregik i det sydøstlige Frankrig sidste år, hvor de
mange steder tangerede kulderekorder. Fx var der en dag, hvor temperaturen
if.. de franske aviser ikke nåede over 16 grader, hvilket ikke var sket i
over 150 år. Alligevel blev de ved med at love 28-32 grader hver dag på
Yahoo's vejrudsigt i alle de byer, som jeg befant mig i. Vejret i de byer,
som Yahoo påstod vil få temperaturen omkring 30 grader, stod i klar
modsætning til vejrudsigten i de franske aviser, som i denne periode kun
lovede 17-22 grader, hvilket mit termometer også kunne bekræfte.

Jeg tager afsted i morgen, så jeg kan ikke kommentere evt. kommentarer.

MVH Thomas