Kotume ved køb af brugt bil ??
Fra : Soeren D.

Dato : 08-04-07 18:25

Jeg er faldet over en Audi 80 til 25.000 kr. Den synes at være et godt køb,
og sælgeren, en professionel bilhandler i en mindre by i ved Vejle, har
indvilliget i at lade mig slippe uden ekstra udgifter, hvis jeg selv henter
nummerplader.

Det er så temmelig godt.

Men da jeg kørte en oprindelig prøvetur, gik speedometeret pludselig i nul.
Jeg spurgte, om det vil blive fikset, og det ville han kigge på og måske
fikse det. Det blev jeg lidt utryg ved og spurgte om garanti. Svaret var:
Der er abslot ingen garanti på bilen efter den er kørt ud fra pladsen.

Nuvel, jeg tror, det er en god bil til en god pris, men havde alligevel
forventet en lidt bedre service eller behandling. Er det kotume, at der ikke
er nogen former for garanti ved køb af brugte biler hos professionelle
bilforhandlere? Jeg troede, at der var minimum var 3 mdr. Og selv om det
faktisk er tilfældet, kan det vel give en masse ballade, hvis han ikke er
indforstået med at skulle stå inde for det.

Jeg hører meget gerne alle kommentarer om dette forløb.

På forhånd tak

Søren D.

Fra : Jakob

Dato : 08-04-07 18:40

"Soeren D." <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis han ikke er indforstået med at skulle stå inde for det.
>
> Jeg hører meget gerne alle kommentarer om dette forløb.

Du har ikke krav på garanti ved brugt bilkøb, men som forhandler skal han
give dig 2års reklamationsret i følge købeloven.

Fra : Leonard

Dato : 08-04-07 18:42

On Sun, 8 Apr 2007 19:24:54 +0200, Soeren D. wrote:

> Men da jeg kørte en oprindelig prøvetur, gik speedometeret pludselig i nul.
> Jeg spurgte, om det vil blive fikset, og det ville han kigge på og måske
> fikse det.

En bil skal have en fungerende hastighedsviser, så speedometeret skal
virke i bilen for at den er lovlig!

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : JH

Dato : 09-04-07 18:32

> En bil skal have en fungerende hastighedsviser, så speedometeret skal
> virke i bilen for at den er lovlig!

Er du nu sikker¨på det, for min er blevet synet 2 gange med defekt
speedometer?

JH

Fra : Leonard

Dato : 09-04-07 18:44

On Mon, 9 Apr 2007 19:31:55 +0200, JH wrote:

> Er du nu sikker¨på det, for min er blevet synet 2 gange med defekt
> speedometer?

Jep, fra Detailforskrifter for køretøjer 2007:

10.04.002 Hastighedsmåler
(1) Hastighedsmåler (speedometer) skal kunne aflæses under kørslen og
skal vise
hastigheden i km/h eller m.p.h.
(2) Fartskriver, der opfylder bestemmelserne i pkt. 10.04.001 og
10.04.002 (1), anses
som hastighedsmåler.
10.04.020 Bil
(1) Bil skal være forsynet med hastighedsmåler.
10.04.030 Motorcykel
(1) Motorcykel skal være forsynet med hastighedsmåler.
10.04.041 Stor knallert
(1) Stor knallert skal være forsynet med hastighedsmåler.
10.04.042 Lille knallert
(1) Lille knallert skal være forsynet med hastighedsmåler.

http://www.fstyr.dk/sw22947.asp

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : JH

Dato : 09-04-07 19:15

> Jep, fra Detailforskrifter for køretøjer 2007:

Ahhh, takker. Måske er det fordi min spand er fra '63 at der gælder andre
regler.

JH

Fra : Claus Espeholt

Dato : 12-04-07 09:30

Nej også i 1963 skulle en bil have en hastighedsmåler.

--

Venligst / Viele Grüße / Kind regards
Claus Espeholt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-07 18:49

"Soeren D." skriver:

> [...]
> indvilliget i at lade mig slippe uden ekstra udgifter, hvis jeg selv henter

Skal du selv syne den?

> [...]
> fikse det. Det blev jeg lidt utryg ved og spurgte om garanti. Svaret var:
> Der er abslot ingen garanti på bilen efter den er kørt ud fra pladsen.

Det kommer an på købsformen, køber du den usynet og "som beset" har han
kun rekalamtionsretten som han skal give dig. Garanti er kun noget en
forhandler tilbyder ud over købelovens bestemmelser.

Under købelovens bestemmelser angår også noget omkring forventede
skavanker på en gammel bil....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Soeren D.

Dato : 08-04-07 19:33

> [...]
> skavanker på en gammel bil....
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Hej Claus, Tak for svaret

Nej, den er synet i 2006/04 og har altså næsten et år tilbage før den skal
synes

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-07 19:36

"Soeren D." skriver:

> Hej Claus, Tak for svaret

Hej Cøren og velbekom.

> Nej, den er synet i 2006/04 og har altså næsten et år tilbage før den skal
> synes

Altså køber du den med en fejl der skal udbedres inden næste syn.

Hvor gammel er bilen ?

Hvor mange km har den gået ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-04-07 05:46

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Soeren D." skriver:

> Hej Cøren og velbekom.

LOL

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Soeren D.

Dato : 09-04-07 21:14

Hej Claus,

Igen, tak.

Den er fra 1989 og har gået 273.000 km. Jeg tror, jeg har realistiske
forventninger til bilen. Kan den køre et par år, er det fint, hvis den kun
er til skrotning bagefter. Jeg har ikke forstand på biler, men min
subjektive køreoplevelse var meget god. Set derfra er det sgu en god bil til
pengene.

Jeg har lige et tillægsspørgsmål. Forhandleren tilbød mig at slippe for
leveringsomkostninger, hvis jeg selv hentede pladerne. Kan der være et
catch? Et ansvar, han kan snige sig uden om ved, at det ikke er ham, der gør
det?

Mvh. Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-07 21:50

"Soeren D." skriver:

> Hej Claus,

Hej Cøren

> [...]
> er til skrotning bagefter. Jeg har ikke forstand på biler, men min
> subjektive køreoplevelse var meget god. Set derfra er det sgu en god bil til

Det er den her formoder jeg:
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=238200484&source=1

Der står:
afhentning, pæn vogn kører godt nysynet

Afhentning er som regel uden plader og noget som helst form for garanti.
Nysynet betyder dog at den får nye plader og dermed har været gennem et
syn.

> [...]
> catch? Et ansvar, han kan snige sig uden om ved, at det ikke er ham, der gør

Det kommer an på om du skal omregistrere den, eller han skal.

Levering er 3280 kr, måske de er givet godt ud ???

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-04-07 05:25

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Afhentning er som regel uden plader og noget som helst form for
> garanti. Nysynet betyder dog at den får nye plader og dermed har
> været gennem et syn.

I min lille verden betyder afhentning, at man tager den som den er, den ikke
vil blive klargjort og sælger helst ikke vil overholde købeloven.
Nysynet betyder, at den for nylig er synet.

Ingen af delene siger noget om der er plader på bilen.

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-07 05:26

Morten Fruergaard skriver:

> I min lille verden betyder afhentning, at man tager den som den er, den ikke
> vil blive klargjort og sælger helst ikke vil overholde købeloven.

Jeps, men det må de bare ikke

> Nysynet betyder, at den for nylig er synet.

Når nu seneste syn er opgivet til 4. måned 06, må det da betyde at den
leveres nysynet (altså synet igen i år).

> Ingen af delene siger noget om der er plader på bilen.

For mig gør det, når sidste syn er 1 år gammelt.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-04-07 22:45

> [...]
> leveringsomkostninger, hvis jeg selv hentede pladerne. Kan der være et
> catch? Et ansvar, han kan snige sig uden om ved, at det ikke er ham, der

Ja.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-04-07 05:27

Soeren D. wrote:
> [...]
> for leveringsomkostninger, hvis jeg selv hentede pladerne. Kan der
> være et catch? Et ansvar, han kan snige sig uden om ved, at det ikke

Køb bilen, som købte du hos en privat - og prisen skal være derefter.
Regn ikke med, at forhandleren dækker så meget som en skrue til
nummerpladen.

P.S. Jeg synes at der er et hul i købeloven på dette område. Det kan sg*
ikke være rigtigt, at en forhandler har svært ved at sælge en gammel bil, da
han reelt skal holde den kørende i 2 år.

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-07 05:26

Morten Fruergaard skriver:

> P.S. Jeg synes at der er et hul i købeloven på dette område. Det kan sg*
> ikke være rigtigt, at en forhandler har svært ved at sælge en gammel bil, da
> han reelt skal holde den kørende i 2 år.

Det skal han heller ikke.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-04-07 16:52

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Morten Fruergaard skriver:

> Det skal han heller ikke.

Nå.

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-07 16:52

Morten Fruergaard skriver:

> Nå.

Ud fra reglen om en brugt vares stand og formodede kommende fejl.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-04-07 17:07

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Morten Fruergaard skriver:

> Ud fra reglen om en brugt vares stand og formodede kommende fejl.

Ja, men hvis prisen ikke er lav, og bilen i OK stand/lav km, hvad så?

Jeg synes stadig, at det er en gråzone, hvor mange forbruger mener, at alle
fejl skal rettes på gamle biler, mens mange forhandlere ikke vil skifte så
meget som en pære.

Jeg kan ikke se, hvorfor forbruger bliver gjort så dumme, at de ikke må lave
andre aftaler med en forhandler - fx at der ikke er nogen reklamationsret.
Hvis forbrugeren ikke vil acceptere, at han ikke har nogen reklamationsret,
så må han da bare handle et andet sted.

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-07 18:12

Morten Fruergaard skriver:

> Ja, men hvis prisen ikke er lav, og bilen i OK stand/lav km, hvad så?

Så gør han, igen ud fra en vurdering.

> Jeg synes stadig, at det er en gråzone, hvor mange forbruger mener, at alle
> fejl skal rettes på gamle biler, mens mange forhandlere ikke vil skifte så
> meget som en pære.

Enig.

> [...]
> Hvis forbrugeren ikke vil acceptere, at han ikke har nogen reklamationsret,

Enig. Men det er jo for at "beskytte" den dumme forbruger, igen er vil
på laveste fællesnævner, som med så mange andre ting.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-04-07 18:56

Soeren D. presented the following explanation :
> Men da jeg kørte en oprindelig prøvetur, gik speedometeret pludselig i nul.
> Jeg spurgte, om det vil blive fikset, og det ville han kigge på og måske
> fikse det.

Måske fikse det? Det lyder som en forhandler man skal holde sig fra.

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-07 18:59

> [...]
> måske fikse det. Det blev jeg lidt utryg ved og spurgte om garanti. Svaret
> var: Der er abslot ingen garanti på bilen efter den er kørt ud fra

Det er udbredt at forhandlere ikke yder hverken garanti eller
reklamationsret på de helt billige biler.
Jeg forstår det skam udmærket - det ville gøre bilen ALT for dyr, hvis han
skulle tage højde for det i prisen.
MEN det ændrer ikke det faktum at han SKAL yde 2 års reklamationsret. Dvs.
at de første 6 mdr skal forhandleren bevise at en given fejl ikke var
tilstede ved salget - de følgende 18 måneder har du bevisbyrden for at
fejlen var til stede ved salget.
I praksis hæfter forhandleren for nærmest alt, hvis det bryder sammen
indenfor 6 måneder.
Der er mange forhandlere der nægter at følge loven på det punkt - og du kan
derfor risikere at skulle i en retssag for at få din ret. I den tid der går
med det, risikerer du at stå uden en funktionsdygtig bil.
Så hvis du har tid/nerver osv til det eventuelle slagsmål så køb bilen og
forbered dig på en "dødsfjende"
Ellers kør videre til en forhandler der vedkender sig reklamationsretten.
Bemærk at selvom du finder en forhandler giver 3 mdr garanti, så har du
STADIG de 2 års reklamationsret.

Mvh Tommy

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-07 19:07

TBJ skriver:

> MEN det ændrer ikke det faktum at han SKAL yde 2 års reklamationsret. Dvs.
> at de første 6 mdr skal forhandleren bevise at en given fejl ikke var
> tilstede ved salget

Sppedometerfejlen er jo til stede ved salget, så den er ikek omfattet af
reklamationsretten.

Det samme er heller ikke sliddele og alt muligt andet der kan forventes
at gå i stykker på grund af "ælde".

> I praksis hæfter forhandleren for nærmest alt, hvis det bryder sammen
> indenfor 6 måneder.

Nope, ikke hvis det er en almindelig slidfejl.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 08-04-07 19:12

> Det samme er heller ikke sliddele og alt muligt andet der kan forventes
> at gå i stykker på grund af "ælde".

Så ved en brugt bil kan man ikke bruge reklamationsret til noget? Alt kan jo
gå i stykker på ældre biler... Nærmest uden undtagelse.

Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-07 19:16

Troels Plougmann-Olsen skriver:

> Så ved en brugt bil kan man ikke bruge reklamationsret til noget? Alt kan jo
> gå i stykker på ældre biler... Nærmest uden undtagelse.

Det vil være en vurderingssag der i høj grad afhænger af bilens alder og
genrelle stand.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-04-07 05:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Troels Plougmann-Olsen skriver:

> Det vil være en vurderingssag der i høj grad afhænger af bilens alder
> og genrelle stand.

og pris...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-04-07 20:44

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse

> Så ved en brugt bil kan man ikke bruge reklamationsret til noget? Alt kan
> jo gå i stykker på ældre biler... Nærmest uden undtagelse.

Bingo, du har set lyset :((. Jo ældre bil, jo mere kan en forhandler
fraskrive sig. Hvis du ikke får en skriftlig garanti udover købeloven, kan
du lige så godt spare de ~20-30 kkr. som forhandleren score ved at handle
privat. Og hensætte pengene til uventet rep., evt. kan du tilkøbe garanti
hos FDM, Applus.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-07 21:40

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> [...]
> privat. Og hensætte pengene til uventet rep., evt. kan du tilkøbe garanti

Det bliver svært at spar 30kkr på en bil til 25kkr.....

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-04-07 05:49

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Det bliver svært at spar 30kkr på en bil til 25kkr.....

Som "manden" bag tidligere BT bilsalg, danmarks billigste osv sagde engang.
Når du købet en bil til 25.000 kr. køber du en bil til 8.000 kr. og 17.000
kr. afgift.
Man får ikke meget bil for 8.000 kr...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Kent Nielsen

Dato : 08-04-07 19:19

> Sppedometerfejlen er jo til stede ved salget, så den er ikek omfattet af
> reklamationsretten.

Jo det er den netop, for at kunne få mangler dækket iht reklamationsretten,
skal fejlen være tilstede på leveringstidspunktet.
De første 6 måneder har forhandleren bevisbyrden, jf. en formodningsregel.
de resterende 18 måneder har kunden bevisbyrden.

Kent Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-07 19:30

Kent Nielsen skriver:

> Jo det er den netop, for at kunne få mangler dækket iht reklamationsretten,
> skal fejlen være tilstede på leveringstidspunktet.

Det er en kendt fejl, som bilen er købt med og kunden kender til.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-04-07 20:41

> Det er en kendt fejl, som bilen er købt med og kunden kender til.

Reelt er bilen ulovlig, der skal være speedo. Den må kun handles b2b, så
gælder købeloven heller ikke.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-04-07 05:49

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse
>>
> Reelt er bilen ulovlig, der skal være speedo. Den må kun handles b2b,
> så gælder købeloven heller ikke.

Husk, at I dette tilfælde sælger han uden plader. Der er ikke lovkrav om
speeometer på en mark.

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 08-04-07 19:18

> [...]
> at gå i stykker på grund af "ælde".

> Nope, ikke hvis det er en almindelig slidfejl.

Kan det være et spørgsmål om han overhovedet må sælge den bil, når
speedometeret ikke virker?
Hvis køber selv skal indregistrere kan han vel godt?
Speedometeret skal vel først virke, når bilen bliver synet, eller?
Hilsen Matthias

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 08-04-07 18:59

> Jeg hører meget gerne alle kommentarer om dette forløb.

Umiddelbart, så vidt jeg husker, KAN en forhandler (altså registreret) slet
ikke frasige sig at yde dig garanti. Der er sædvanlig 6 mdrs. garanti og
efterfølgende 18 mdrs. reklamationsret på.

Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-07 19:05

> [...]
> ikke frasige sig at yde dig garanti. Der er sædvanlig 6 mdrs. garanti og
> efterfølgende 18 mdrs. reklamationsret på.

Nej. Garanti findes ikke i følge købeloven. Der findes reklamationsret
og der er milevid forskel.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 08-04-07 19:12

> Nej. Garanti findes ikke i følge købeloven. Der findes reklamationsret
> og der er milevid forskel.

6 måneder hvor sælger skal bevise det er købers fejl/misbrug der er
resulteret i en defekt,

derefter 18 måneder med omvendt bevisbyrde.

Bedre?

Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-07 19:15

> [...]
> resulteret i en defekt,
>
> derefter 18 måneder med omvendt bevisbyrde.

Ja, reklamationsret....

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 08-04-07 19:11

Hej

Troels Plougmann-Olsen wrote:
> Umiddelbart, så vidt jeg husker, KAN en forhandler (altså registreret)
> slet ikke frasige sig at yde dig garanti. Der er sædvanlig 6 mdrs.
> garanti og efterfølgende 18 mdrs. reklamationsret på.

Man har ikke og har heller aldrig haft nogen retslig garanti.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Henning

Dato : 08-04-07 19:13

On Sun, 8 Apr 2007 19:24:54 +0200, "Soeren D." <nospam@nospam.com>
wrote:

> [...]
>faktisk er tilfældet, kan det vel give en masse ballade, hvis han ikke er
>indforstået med at skulle stå inde for det.
Han skal give, som andre oplyser, 24 mdr. reklamationsret. Dvs.
oplyser han allerede ved salget at bilen har de og de mangler, kan du
efterfølgende ikke klage over det. Men siger han den er i tip-top
stand og speedometret efter en måned ikke virker, hænger han på den.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-04-07 21:34

> [...]
> hvis han ikke er indforstået med at skulle stå inde for det.
>
> Jeg hører meget gerne alle kommentarer om dette forløb.

Tidligere har jeg læst at sælges en bil uden nummerplader er der ikke
reklamationsret, nu kan jeg bare ikke lige huske hvor det var og om det
stadig gælder.

Mvh Niels

Fra : Soeren D.

Dato : 09-04-07 21:24

Tak for dit svar. Jeg har netop spurgt en anden længere oppe, om hans
velvilje til at lade mig slippe for leveringsomkostninger kunne hænge sammen
med, at der var fordele for ham, hvis han ikke registrerede bilen.

Den følger jeg lige op på.

Fra : Sibber

Dato : 09-04-07 00:05

> [...]
> fikse det. Det blev jeg lidt utryg ved og spurgte om garanti. Svaret var:
> Der er abslot ingen garanti på bilen efter den er kørt ud fra pladsen.

Som andre har sagt, så kan sælger ikke løbe fra de 2 års
reklamationsret. Men en ting er hvad der står i loven, en anden er hvad
sælgers indstilling er. Det kan kun give ballade med sådan en.
Men hvis det virkelig er så godt et køb som du siger, så kan du jo vælge
at købe den, og så selv hoste op hvis der skulle opstå noget, og så har
du jo i baghånden at tage kampen op med sælger hvis der opstår store
mangler på bilen som er dækket af reklamationsret.
Har selv købt som beset af privatperson og prisen var i særdeleshed i
orden der, ikke mindst fordi han ved jeg ikke kan komme rendende hvis
der sker noget, og den ligger stadig under prisen hos en forhandler når
man lægger købsprisen + reparationer over 3 år sammen.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-04-07 07:05

"Sibber" <jaypizz@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4619752a$0$4172

> [...]
> sker noget, og den ligger stadig under prisen hos en forhandler når man
> lægger købsprisen + reparationer over 3 år sammen.

Dette køb er ikke privat. Tidl. ejer har fået ca. 0,- for den, når den nu
sælges for 25 kkr. hos en forhandler. Så kan man selv gætte sig til, hvor
meget bil det drejer sig om ;).

Fra : TheTransporter

Dato : 09-04-07 02:34

wrote:

> [...]
>indvilliget i at lade mig slippe uden ekstra udgifter, hvis jeg selv henter

Må man spørge hvad for en by det er der er tale om? :)

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Nyhedsgrupper

Dato : 09-04-07 10:28

TheTransporter wrote:

> [...]
> TheTransporter
> 1996 Nissan Almera 1,6 SR
> 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Jeg har fulgt lidt med i denne gruppe, og jeg syntes lige at jeg vil gøre opmærksom

på, at på min Ford (87 model) gik speedometeret også på nul, da den havde kørt et par

hundrede tusind kilometer, i værste fald kan det på en Ford betyde en renovation af gearkassen,

pris en vel 10 k.

Så at forhandleren svarer "måske" til evt. reparation af speedometer kan jeg da godt forstå,

Jeg syntes det er en fejl jeg ville undersøge nærmere, evt.indhente erfaring fra andre Audi 80

ejere der har oplevet tilsvarende speedometer fejl.

Frank

Fra : Soeren D.

Dato : 09-04-07 21:16

Der er tale om en forhandler i Hedensted.

Fra : Soeren D.

Dato : 09-04-07 21:19

Tak. den vil jeg lige følge op på.

Fra : Soeren D.

Dato : 09-04-07 21:28

Fandt lige følgende tråd om en Audi 100 fra 90. Det er måske bare en
sikringsfejl.

http://www.audi-club.dk/forum/viewtopic.php?t=7539

Fra : Soeren D.

Dato : 09-04-07 21:17

Der er tale om en forhandler i Hedensted (mellem Vejle og Horsens)