Honda FR-V i stedet for...
Fra : Ukendt

Dato : 08-04-07 13:52

For noget tid siden efterlyste jeg en nyere firmapotte - Gerne (læs: helst)
en VW Transporter, (jeg kunne godt lide den der 5 cyl turbodiesellyd da
den gamle Nissan var blevet for træls.

Kiggede først på brugt transportere fra ca. årgang 2000, men fandt dem for
dyre. Var så ved at købe en helt ny, men fandt da hurtigt ud af at det
koster en hel jetjav'er at forsyne den med bare en anelse (standard) udstyr
:-\

Jeg havde hørt at Honda var kommet med en fin sag i form af en mini MPV, så
kæresten og jeg tog ud og kiggede på en sådan.
Der holdte den så, og et 1/2 min. efter var vi ude at prøvekøre den.
Det var 2007 modellen faceliftet med bl.a. automatgear på benzin, og den må
siges at inponere med dens bløde skift mellem gearene, og fyrer man lidt op
for den, trækker den op til 7000 rpm. før den skifter.
Sæderne er gode, selvom de er lidt smallere end normalt pga. det tredje
sæde, men man sidder utroligt godt.
Det var så her jeg var solgt!

4 dage efter var en helt ny bil på gaden.

Foruden det - så kører den som en personbil, og jeg har plads til mit
habengut i varerummet i firma regi, og vi kan alle 3 køre tur i den i
fritiden. Jo jo - momsen er betalt.

Motor: 1,8vtec 140hk. Den virker kvik - selvom vi ikke endnu giver meget
gas. Den skal jo lige køre de der 1500km. ca.
Vi fik dog en med 6 trins manuelt gear, det kræver lidt tilvænning i byen,
men det er ved at komme. På motorvej og landevej er der ikke meget støj fra
motoren, og så er det bare på med fartpiloten. Det er utroligt med alt det
udstyr i forhold til en ny VW

Bilen har nu kørt 702km. og vi er super glade for den.

/HB

Fra : Leonard

Dato : 08-04-07 14:05

On Sun, 8 Apr 2007 14:51:37 +0200, HB wrote:

> Bilen har nu kørt 702km. og vi er super glade for den.

Tillykke med den, men den er jo ikke engang halvt så stor som en
Transporter.
--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-07 14:08

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Tillykke med den, men den er jo ikke engang halvt så stor som en
> Transporter.
> --
> Leonard
> http://leonard.dk/

Tak for det

Nej, den er ikke lige så stor, men der er plads nok til mit habengut.
Ville have haft materialer med i transporteren, men den har jo også sine
begrænsninger. Jeg har i stedet valgt at få materialerne leveret.

/HB

Fra : KickAssCowboy

Dato : 08-04-07 22:15

Tillykke! Hvad måtte du slippe for sådan et dyr, eller sagt på en anden
måde, kunne forhandleren presses mht. prisen?
Mvh
KAK

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 11:43

"KickAssCowboy" <nogen@ms.com> skrev i meddelelsen
> Tillykke! Hvad måtte du slippe for sådan et dyr, eller sagt på en anden
> måde, kunne forhandleren presses mht. prisen?
> Mvh
> KAK

Tak for det

Lidt rabat blev det da til, men de giver ikke så meget.
Grunden er at de ikke kan skaffe biler nok til købere. Vi var heldige at
forhandleren havde bestilt en hjem som skulle have kørt som demo. Vi var
heldige at det var i den rigtige farve osv, ja lidt heldig har man da lov at
være
Bilen bliver også først intruduceret i DK til maj - altså den faceliftede
model som vores - leveringstiden hedder så henne omkring august.

/HB

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 11:51

Skal lige tilføjes at bilen selvfølgelig ikke havde kørt som demo. Den kom
hjem dagen efter pakket ind i folie

/HB

Fra : KickAssCowboy

Dato : 09-04-07 12:02

> [...]
> Bilen bliver også først intruduceret i DK til maj - altså den faceliftede
> model som vores - leveringstiden hedder så henne omkring august.

Hvor heldig kan man være Endnu engang tillykke. Lige et sidste
spørgsmål: Hvad er forskellen på din nye faceliftede model og så den gamle?
/KaK

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 12:27

"KickAssCowboy" <KaK@ms.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvor heldig kan man være Endnu engang tillykke. Lige et sidste
> spørgsmål: Hvad er forskellen på din nye faceliftede model og så den

Endnu en gang tak
Er du god til tysk? - så står det her.

http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=12249

/HB

Fra : Sidse

Dato : 10-04-07 21:12

> [...]
> Bilen bliver også først intruduceret i DK til maj - altså den faceliftede
> model som vores - leveringstiden hedder så henne omkring august.

Vi var i samme situation, vi så den hos forhandleren i starten af februar,
den havde dog kørt demo (24km) og med vores tur stod tælleren på 47km da vi
underskrev slutsedlen og fik den leveret 21 februar. Vi fik næsten ingen
rabat ud over ekstraudstyret, men hellere det end vente til August

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-07 12:01

"Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> vi underskrev slutsedlen og fik den leveret 21 februar. Vi fik næsten
> ingen rabat ud over ekstraudstyret, men hellere det end vente til August

Tillykke med den (bedre sent end aldrig ).

/HB

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-04-07 12:57

On 9 Apr., 13:01, "KickAssCowboy" <K...@ms.com> wrote:

> Hvor heldig kan man være Endnu engang tillykke. Lige et sidste
> spørgsmål: Hvad er forskellen på din nye faceliftede model og så den gamle?
> /KaK- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Jeg vil mene at det primært er i maskinrummet der er en forskel. Den
gamle kunne med benzinmotor fås i 1,7 125 hk og 2,0 150 hk, den er nu
forsynet med den 1,8 140 hk som også ligger i Civic.

Med venlig hilsen Kim