Aprilia RSV Mille - udstødninger
Fra : Morten

Dato : 03-07-01 15:19

Hej
Jeg går og overvejer hvilken udstødning jeg skal vælge til min Mille.
Lige nu står det mellem:
- Aprilia RSV Titanium
- Akrapovíc Titanium

Så mit spørgsmål er, er der nogen Mille-ejere i kbh. der har en af
ovenstående, da jeg gerne vil høre erfaringer mv. og evt. se dyret live, så
jeg også kan høre lyden.
Jeg har læst på nettet at RSVT er RET støjende, og man skulle jo nødig få
naboerne på nakken

Morten

Fra : Henrik Mønster

Dato : 03-07-01 20:45

Hej Morten

Prøv at se på www.spaulding.dk, Christian har den der Aprilia potte - og han
siger også at den har en ret erhm... markant lyd. Af en eller anden grund
var det vist værst med den originale chip i computeren, og blev bedre med
den medfølgende.....???

Du finder hans e-mail adresse på siden.

M.v.h. Henrik
Kantana MC

Fra : Morten

Dato : 03-07-01 22:43

Takker - jeg har skrevet ham en mail - så må vi se!

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-07-01 10:48

Vær opmærksom på støjniveau, hvis du overvejer at kører bane i ny og næ.
Nogle steder er der begrænsninger. Jeg har hørt at Akropovic ikke skulle
give probs.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : origo@earthling.net

Dato : 04-07-01 13:19

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Vær opmærksom på støjniveau, hvis du overvejer at kører bane i ny og næ.
> Nogle steder er der begrænsninger. Jeg har hørt at Akropovic ikke skulle
> give probs.

Kommer an på hvilken MC det er på. På Millen larmer den mere enn mange baner
tillater.

JS

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-07-01 14:46

Ok. Jeg troede det var generelt. Har dog fået at vide at min BB ikke larmer
mere end den må på bane. Nu mangler jeg bare at få den monteret og dysset
ind. Men det er nok også begrænset hvor meget jeg kommer til at køre på
bane, da det jo ikke er en oplagt bane MC, som din R1'er.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 04-07-01 14:56

> Ok. Jeg troede det var generelt. Har dog fået at vide at min BB ikke
larmer
> mere end den må på bane.
Hvilken bane? Det er ikke samme krav på alle baner, det var egentlig det som
var mitt poeng med Mille potten også.

> ind. Men det er nok også begrænset hvor meget jeg kommer til at køre på
> bane, da det jo ikke er en oplagt bane MC, som din R1'er.
Hva er det for MC du har?

JS

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-07-01 15:23

Ring Djursland.

BB = Honda Blackbird (snart med Akropovic)

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 04-07-01 15:51

On Wed, 4 Jul 2001 14:19:04 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
>
>Kommer an på hvilken MC det er på. På Millen larmer den mere enn mange baner
>tillater.

Min Wolf potte larmer en del (faktisk mere end jeg bryder mig om
efterhånden), men jeg har ikke haft problemer på Knutstorp eller
Vandel.
Men du har jo hørt den Jørund. Hvor kan jeg risikere at rende i bøvl
med den?
--
Peder
m/Mille

Fra : origo@earthling.net

Dato : 04-07-01 18:32

"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> wrote in message
> Men du har jo hørt den Jørund. Hvor kan jeg risikere at rende i bøvl
> med den?

Vet ikke hvor meget den larmer. På Ringen er kravet 95dB, men de måler stort
sett kun dem som spiller "smart ass" i pitten, og det er i 99% av tilfellene
folk fra UK. Tror dog ikke din overholder kravet om 95dB.

JS

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 04-07-01 21:51

On Wed, 4 Jul 2001 19:32:14 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>Vet ikke hvor meget den larmer. På Ringen er kravet 95dB, men de måler stort
>sett kun dem som spiller "smart ass" i pitten, og det er i 99% av tilfellene
>folk fra UK. Tror dog ikke din overholder kravet om 95dB.

Du fortalte, at du var ved Lydmuren, da den blev testet og hørte den,
men det er selvfølgeligt lidt tid siden...
Cyklen er typegodkendt med standardrøret til 97dB.
Vi prøvede at måle den med råberen på og det så ud til at ligge på den
gale side af 100 dB.
Det kan være, jeg skal medbringe std.røret til Ringen
--
Peder
m/Mille

Fra : origo@earthling.net

Dato : 05-07-01 07:10

> Det kan være, jeg skal medbringe std.røret til Ringen
For å være helt sikker, kan du selvsagt det. Jeg har aldri blitt målt, men
vet de gjør det fra tid til annen. Det er imidlertid typisk de som mener
pitten er et sted hvor man skal lage burnouts og/eller gassemotoren
voldsomt, som blir nektet adgang. Lurer man seg ut på tomgang, er det
sjeldent de bryr seg.

JS

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 05-07-01 00:12

Hej Morten,

Morten wrote:

> Jeg går og overvejer hvilken udstødning jeg skal vælge til min Mille.

Lyder da fornuftigt

> Lige nu står det mellem:

Glemte du ikke den klasisske V2 potte - Termignoni?

> Så mit spørgsmål er, er der nogen Mille-ejere i kbh. der har en af
> ovenstående, da jeg gerne vil høre erfaringer mv. og evt. se dyret live, så
> jeg også kan høre lyden.

Jeg har Termingnoni + Dynotec chip!
En meget effektiv kombination - sammenlignet med Akrapovic og Aprilia RSC
larmer den markant mindre (97dB) og har en meget pænere momentkurve. Indrømmet
- peak HK er en smule lavere, men da de 2 HK forskel alligevel ikke kan mærkes,
er en helt flad momentkurve *langt* at foretrække (IMHO).

Prisniveauet er ca. 6.500 for slip-on + chip!

Cyklen trækker nu helt rent fra 4000 o/m op til 10000 o/m.

Jeg får cyklen i bænk en af de nærmeste dage, og så vil jeg gerne offentliggøre
resultatet!

Vh,
Claus

Fra : Adam Christensen

Dato : 05-07-01 08:39

"Sports-MC / Claus Bernth" <claus-bernth@sports-mc.dk> wrote in message

> Glemte du ikke den klasisske V2 potte - Termignoni?
> Prisniveauet er ca. 6.500 for slip-on + chip!

Hvem forhandler/monterer dem?

--
Adam
SV650S

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 05-07-01 15:57

Adam Christensen <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en
> "Sports-MC / Claus Bernth" <claus-bernth@sports-mc.dk> wrote in message

> Hvem forhandler/monterer dem?
>
> --
> Adam
> SV650S

Hej Adam.

Sigma mc i Ringsted, flotte nye faciliteter, er helt sikkert et besøg vær

http://www.sigma-mc.dk/1024.htm

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 05-07-01 17:22

Adam Christensen wrote:

> "Sports-MC / Claus Bernth" <claus-bernth@sports-mc.dk> wrote in message

> Hvem forhandler/monterer dem?

Ja med fare for at det lugter af reklame sælger vi (Sports-MC):
http://www.sports-mc.dk
Chippen, jeg tror ikke du finder den andre steder i DK - potten kan du få
enten hos Sports-MC eller Sigma MC.

For god ordens skyld kan jeg nævne at vi også leverer Akrapovic og Aprilia
RSC potter så ovenstående kommentar er altså ikke på nogen måde farvet af
hvad vi helst sælger

Vh,
Claus