Ølsæder....
Fra : news.sunsite.dk

Dato : 08-04-07 12:51

Hej

Min makker og jeg blev lidt fulde af for meget påskebryg i aftes . Min kone
tilbød at sætte os af i byen i vores Picasso og vi skulle lige have en øl
med på vejen. Makkeren vendte ved et uheld bunden øverst på den åbnede
dåsetuborg med det resultat at hele bagsædets pude er sovset godt og
grundigt ind i øl og jeg er absolut ikke i kridthuset her til morgen...-Vi
havde ingenting (viskestykke el lign) til at tage det værste med..

Hvad kan man gøre for at tage lugten? / For at rense sæddet?

1000 tak for ethvert råd.

/T

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-04-07 13:08

"news.sunsite.dk" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en øl med på vejen. Makkeren vendte ved et uheld bunden øverst på den
> åbnede dåsetuborg med det resultat at hele bagsædets pude er sovset godt

Hvor langt ude i skoven blev I sat af? *GGG*

Fra : Gearløs

Dato : 08-04-07 13:41

> Hvad kan man gøre for at tage lugten? / For at rense sæddet?

Lån/lej en vandstøvsuger og sug så meget op det er muligt. Behandl herefter
med møbel/tæppeskum og sug op. Gentag indtil lugten er væk.

VH
-Mathias

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-07 14:08

"Gearløs" <baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> wrote in message

> Lån/lej en vandstøvsuger og sug så meget op det er muligt. Behandl
> herefter med møbel/tæppeskum og sug op. Gentag indtil lugten er væk.

.... og når I er færdige, så giv hinanden mange og hårde lussinger med
sutsko, så I kan lære at man ikke hælder øl ud!

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Tina & Allan Fosborg

Dato : 08-04-07 14:47

- Nej, der er visse ting, man IKKE spøger med!!! - Fortsat god Påske

Hilsen Allan

Fra : Martin Bak

Dato : 08-04-07 19:05

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> ... og når I er færdige, så giv hinanden mange og hårde lussinger med
> sutsko, så I kan lære at man ikke hælder øl ud!

Hellere Parkinsson end Alzheimers... Jeg vil hellere spilde lidt af min øl,
end helt at glemme hvor jeg har sat den;)

Martin

Fra : John Sahl

Dato : 08-04-07 16:22

news.sunsite.dk wrote:
> Hvad kan man gøre for at tage lugten? / For at rense sæddet?

Ud med sædet, gennemvæd det med en kraftig Rodalon-opløsning og skyl det
efter et stykke tid igennem med masser af rent vand..

Sørg der efter for at få det tørret - grundigt - inden i monterer det igen.
Eventuelt med en vandstøvsuger som en anden foreslår.!

--
John Sahl

Fra : Tom

Dato : 07-04-07 17:05

"news.sunsite.dk" <towli@oldboyz.dk> wrote in message
> [...]
> med..
>
> Hvad kan man gøre for at tage lugten? / For at rense sæddet?

Aj, det må godt nok være ærgeligt når man går og passer sådan på. Jeg kan
godt forstå at han ikke er i kridthuset, det er også enormt surt at miste
måske en hel øl på den måde

--
Tom

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-04-07 17:25

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Aj, det må godt nok være ærgeligt når man går og passer sådan på. Jeg kan
> godt forstå at han ikke er i kridthuset, det er også enormt surt at miste
> måske en hel øl på den måde

Det var en dåsetuborg! Dem hælder jeg i kloaken
Har faktisk nogen stående, som ingen har villet drikke....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-07 18:46

Lisbeth Jacobsen skriver:

> Det var en dåsetuborg! Dem hælder jeg i kloaken
> Har faktisk nogen stående, som ingen har villet drikke....

Halooo, er vi måske blevet budt nogle?????

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-04-07 18:58

> Halooo, er vi måske blevet budt nogle?????

Jeg har budt MANGE på det sprøjt! Alle takker nej
Har faktisk 21 dåser stående som lige har sneget sig over sidste salgsdag
*S*
Men jeg så forkert. Det er ikke dåsetubrog. Det er royal xmas, nogle sorte
guld og blå ceres. Lidt af hvert, som ingen har gidet drikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-07 19:05

Lisbeth Jacobsen skriver:

> Jeg har budt MANGE på det sprøjt! Alle takker nej

Du kan da bare aflevere.....

> Har faktisk 21 dåser stående som lige har sneget sig over sidste salgsdag
> *S*

Hmm, har 3 tuborg på flaske der er over tid.....

> Men jeg så forkert. Det er ikke dåsetubrog. Det er royal xmas, nogle sorte
> guld og blå ceres. Lidt af hvert, som ingen har gidet drikke.

Kommer du forbi Hammel, er du da velkommen til at komme ind omkring med
et par stykker vi kan dele

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-04-07 21:29

> Kommer du forbi Hammel, er du da velkommen til at komme ind omkring med
> et par stykker vi kan dele

Hammel er lige om hjørnet og det sker, at jeg kommer forbi!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-04-07 22:50

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN_@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:46192d18$0$4170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> Men jeg så forkert. Det er ikke dåsetubrog. Det er royal xmas, nogle sorte
> guld og blå ceres. Lidt af hvert, som ingen har gidet drikke.

og du undlader at fortælle hvor de står?
Hvis du sagde noget om hvor de kunne hentes/drikkes,
så fik de nok ben at gå på

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-04-07 22:55

Lisbeth Jacobsen skrev:
> [...]
> Men jeg så forkert. Det er ikke dåsetubrog. Det er royal xmas, nogle sorte
> guld og blå ceres. Lidt af hvert, som ingen har gidet drikke.

Fra sædvanligvis velunderrettet kilde forlyder det at de der X-mas
bliver bedre af at blive gemt.

--
MVH Finn
Venner er sådan nogen der kommer og banker på døren kl lort

Fra : Hr. Jensen

Dato : 09-04-07 07:20

On Sun, 08 Apr 2007 23:55:22 +0200 Finn Guldmann <n@a.invalid> sent the
following smoke signals:

>Fra sædvanligvis velunderrettet kilde forlyder det at de der X-mas
>bliver bedre af at blive gemt.

Og det gælder faktisk for en del mærker indenfor juleøl.
Opbevaret køligt og mørkt (sidstnævnte for flaskeøl) kan de snildt
drikkes 3-5 måneder efter sidste salgsdato.
(Ifølge en tidligere kollega på et bryggeri.)

Nogle fabrikanter har endda en kortere holdbarhedsdato for 'sæson'-øl
end for alm. øl. Hvorfor? For at folk skal skynde sig at få dem drukket,
så der også kan sælges eks. påskeøl.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-04-07 19:26

Hr. Jensen skrev:
> Og det gælder faktisk for en del mærker indenfor juleøl.
> Opbevaret køligt og mørkt (sidstnævnte for flaskeøl) kan de snildt
> drikkes 3-5 måneder efter sidste salgsdato.

Min kilde snakker om år.

> (Ifølge en tidligere kollega på et bryggeri.)

(Min kilde er nuværende ansat.)

> Nogle fabrikanter har endda en kortere holdbarhedsdato for 'sæson'-øl
> end for alm. øl. Hvorfor? For at folk skal skynde sig at få dem drukket,
> så der også kan sælges eks. påskeøl.

Det er nok mere betydende end øllets holdbarhed.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 09-04-07 19:35

On Mon, 09 Apr 2007 20:25:59 +0200 Finn Guldmann <n@a.invalid> sent the
following smoke signals:

>Min kilde snakker om år.

>(Min kilde er nuværende ansat.)

Det er min kilde også, men jeg er ikke længere ansat på bryggeriet,
derfor 'tidligere'.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 10-04-07 12:08

Finn Guldmann wrote:

> Fra sædvanligvis velunderrettet kilde forlyder det at de der X-mas
> bliver bedre af at blive gemt.

Hvis øl holder over 6,5-7% alkohol kan det sagtens gemmes. Jeg har f.eks. en
kasse Carlsberg 47 stående til næste jul. Den bliver lidt rundere i smagen
når den er et år gammel. Husk bare at flaskeøl skal stå op. Ellers bliver
kapslerne utætte og så er det lissom ligemeget

Ebbe - medlem af Danske Ølentusiaster

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-04-07 12:46

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> smagen når den er et år gammel. Husk bare at flaskeøl skal stå op. Ellers
> bliver kapslerne utætte og så er det lissom ligemeget

God info

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 08-04-07 19:52

Hej Tom

Du skal lige rette din dato og tidszone!. Du har svaret på indlægget dagen
før det blev postet..... ;-D

Du kan selvfølgelig bo i Helsinki eller Cairo.........

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Thomas

Dato : 08-04-07 17:14

> [...]
> med..
>
> Hvad kan man gøre for at tage lugten? / For at rense sæddet?

jeg har prøvet det på mit forsæde. Jeg havde købt en six pack tuborg
julebryg på tilbud, og den ville jeg lige sætte på forsædet. I samme
øjeblik, skød den ene flaske halsen af, og jeg havde en hel julebryg
sejlende på sæddet....... jeg var gal, nærmest psykotisk og nu skulle Tuborg
dælme........ men jeg havde heldigvis et stykke stof i bilen,
(håndklæde eller viskestykke kan ikke huske...) og sugede det op og bortset
fra en liflig duft at øl længe i bilen, så slap jeg for pletter / plet på
sæddet......... det havde jeg aldrig troet med det mørke øl

Du fik så ikke suget det op, men jeg håber at lidt opblødning med vand og
rensemidler kan tage det meste. Ellers skal folks bukserøve nok, fjerne
det med tiden ;)

Mvh

Thomas

Fra : news.sunsite.dk

Dato : 09-04-07 12:17

Jeg takker for forslagene.
Prøver Rodalon-forslaget.

/T

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-07 12:20

"news.sunsite.dk" skriver:

> Jeg takker for forslagene.
> Prøver Rodalon-forslaget.

Og, når det værste er væk, smider du et par nye dæk ind i bilen i en
uges tid.

Fra : Brian

Dato : 09-04-07 13:29

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Og, når det værste er væk, smider du et par nye dæk ind i bilen i en
> uges tid.

For det har man jo lige på lager

Der er vel heller ingen brugtvognskrejlere der bruger det trick mere ? Jeg
synes at nye dæk stinker af helvede til...

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-04-07 13:34

> For det har man jo lige på lager

Også i stabler så man ikke kan komme frem ude i garagen

> Der er vel heller ingen brugtvognskrejlere der bruger det trick mere ? Jeg
> synes at nye dæk stinker af helvede til...

Har det overhovedet været brugt? De får vel bare en gang vask og en gang
vinylmakeup..

Ellers kan man få "ny bil" på spray som nok er billigere og nemmere end at
købe 2 nye dæk.

Fra : Brian

Dato : 09-04-07 13:41

Martin Johansen [6000] wrote:

> Også i stabler så man ikke kan komme frem ude i garagen

Nye dæk ?

Brugte dæk har jeg masser af, men nye dæk køber jeg gerne for at bruge dem.

> Har det overhovedet været brugt? De får vel bare en gang vask og en
> gang vinylmakeup..

Jeg har set det ved en forhandler her i Horsens, men det er mange år siden.
Samme forhandler malede forøvrigt dæksiderne

Jeg synes også dækkene lugtede anderledes dengang, mens de tre sidste sæt
jeg har købt, har lugtet af unævnelige ting.

> Ellers kan man få "ny bil" på spray som nok er billigere og nemmere
> end at købe 2 nye dæk.

T-hansen rules!!

Måske jeg skulle ofre sådan en dåse når Golf'en skal skydes af, det kan
umuligt lugte værre end nye dæk.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-04-07 13:44

> Nye dæk ?

Ja da... eller.. not.

> Jeg har set det ved en forhandler her i Horsens, men det er mange år
> siden. Samme forhandler malede forøvrigt dæksiderne

Okay der køber jeg ikke bil kan jeg høre

> Måske jeg skulle ofre sådan en dåse når Golf'en skal skydes af, det kan
> umuligt lugte værre end nye dæk.

Hehe :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-07 17:04

Brian skriver:

> Der er vel heller ingen brugtvognskrejlere der bruger det trick mere ? Jeg
> synes at nye dæk stinker af helvede til...

Tro mig, det virker det trick....

Fra : Brian

Dato : 09-04-07 17:18

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Tro mig, det virker det trick....

Ja, det forandrer lugten i bilen, men ikke nødvendigvis til noget bedre.

Jeg synes ihvertfald ikke at en ny bil lugter som nye dæk.

/Brian