Få farven frem i kofangerne igen
Fra : Morten Trab

Dato : 08-04-07 12:21

Hvordan er det nu lige man får den sorte farve frem i de falmede
kofangere mange biler kører rundt med?

Jeg ved man kan bruge vinylmakeup, men det holder kun til 1. gang det
har regnet eller bilen er blevet vasket.

Hvad skal de have for at få den flotte sorte farve tilbage igen, gerne
et eller andet næsten permanent, udover at male dem!

Mvh. Morten

Fra : Stephan Aller, OZ2U ~

Dato : 08-04-07 12:46

"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad skal de have for at få den flotte sorte farve tilbage igen, gerne
> et eller andet næsten permanent, udover at male dem!

Jeg bruger det samme som DSB bruger til at fedte gumminæserne ind på deres
IC3 / IR4-tog; Silikoneolie. Det holder i ret lang tid.

Stephan Aller

Fra : Allan Kristensen

Dato : 08-04-07 13:42

> [...]
>
> Hvad skal de have for at få den flotte sorte farve tilbage igen, gerne
> et eller andet næsten permanent, udover at male dem!

Brug en varmepistol og varm forsigtig indtil du har fundet rytmen, så bliver
de som nye og det holder farven fremme i flere år igen.

Fra : Tom

Dato : 07-04-07 17:07

"Allan Kristensen" <allank@esenet.dk> wrote in message

> "Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse

> Brug en varmepistol og varm forsigtig indtil du har fundet rytmen, så
> bliver de som nye og det holder farven fremme i flere år igen.

Er det ikke temmelig risikabelt når varmen fra en sådan er 6-800°C og
kunststof smelter ved 130°C

--
Tom

Fra : Allan Kristensen

Dato : 08-04-07 18:41

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> "Allan Kristensen" <allank@esenet.dk> wrote in message

> Er det ikke temmelig risikabelt når varmen fra en sådan er 6-800°C og
> kunststof smelter ved 130°C
>
> --
det er hvad Opel selv foreskrev, og mens jeg selv havde værksted gjorde jeg
da masse gange, man skal selvfølgelig lige have føling med hvor langt fra
man skal holde den, men når man er igang er det lige som at male med en
spraydåse, selv de mest kedelige kofangere på Kadett og plastskærmkanter på
f.eks. Golf 2 som er næsten hvide, får sin rette farve igen, der er sikkert
flere i gruppen der har prøvet, ellers kunne det være der var en der var
villig til det, og så tage lidt billeder af resultatet.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 08-04-07 19:01

"Allan Kristensen" <allank@> skrev i en meddelelse

> [...]
> der var en der var villig til det, og så tage lidt billeder af resultatet.

Hep, jeg har gjort det med held på Golf2 kofangere

Kent Nielsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-04-07 21:11

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Er det ikke temmelig risikabelt når varmen fra en sådan er 6-800°C og
> kunststof smelter ved 130°C

Det er også meningen. Overfladen ser grå ud, fordi den er oxyderet og brudt
op i ujævnheder, ved at varme smelter den lidt, og flyder sammen. Når du
vokser, spartler du ujævnheder ud. Man kan også lakere med linolie-lak eller
skosværte i passende farve.