Fik anlæg på for ialt kun ca. 700 kr...
Fra : Dak

Dato : 07-04-07 13:50

Ja så fik jeg endelig puttet anlægget i. det meste ihvertfald. Prisen er
inkl. 2 stk. nye 5.25", 2 stk. nye 6x9", 2 stk. nye 6" subwoofer. Derudover
kommer der en brugt 2x70w forstærker. og til sidst ledninger, connections
mm.

Nu står jeg kun med spørgsmålet om jeg også skal smide et par ekstra 5.25"
til i bagdørerne? Men tror bare jeg lader være. Bilen ryster som gal når
jeg skruer op for bassen så der går ikke lang tid før den falder fra
hinanden.

Så der ikke nogen der skal komme og sige man ikke kan få billige anlæg.
det gælder bare om at gøre det selv og surfe lidt på nettet...

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
"Nu med anlæg og sparede ca. 2100kr som var budet fra Bilstereo-montering"

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-07 14:23

> [...]
> til i bagdørerne? Men tror bare jeg lader være. Bilen ryster som gal
> når jeg skruer op for bassen så der går ikke lang tid før den falder fra

jeg vil vædde med at det lyder lige så billigt som det har kostet,...

Mvh
Morten

Fra : Klaus G.

Dato : 07-04-07 15:20

> jeg vil vædde med at det lyder lige så billigt som det har kostet,...
Pjat med dig :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-07 15:35

> Pjat med dig :)

)

Mvh
Morten

Fra : John

Dato : 07-04-07 15:22

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gal når
> jeg skruer op for bassen så der går ikke lang tid før den falder fra

så kan redningsfolkene jo også høre lyden af
klaphatten når han i bedste brianstil er kørt
ud over skrænten......musik høres bedst i en
sofa med en malt whisky og en pibe latakia
tobak.

Fra : Tom

Dato : 07-04-07 17:21

"John" <jl.transport@mail.dk> wrote in message

> [...]
> klaphatten når han i bedste brianstil er kørt
> ud over skrænten......musik høres bedst i en
> sofa med en malt whisky og en pibe latakia

Hmm, så foretrækker jeg nu en dvd i anlæget i bilen, en cola i holderen og
en stor pose matadormix, solbriller på, tempereret luft og så 130+ på den
tyske autobahn...og ingen børn med i bilen

--
Tom

Fra : Klaus G.

Dato : 07-04-07 18:56

> Hmm, så foretrækker jeg nu en dvd i anlæget i bilen, en cola i holderen og
> en stor pose matadormix, solbriller på, tempereret luft og så 130+ på den
> tyske autobahn...og ingen børn med i bilen
Enig!

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-04-07 19:26

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Hmm, så foretrækker jeg nu en dvd i anlæget i bilen, en cola i holderen og
> en stor pose matadormix, solbriller på, tempereret luft og så 130+ på den
> tyske autobahn...og ingen børn med i bilen

Så er der vel chauffør på, så man ikke skal bekymre sig
om at komme igennem trafikken

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-04-07 16:03

Dak skriver:

> Ja så fik jeg endelig puttet anlægget i. det meste ihvertfald. Prisen er
> inkl. 2 stk. nye 5.25", 2 stk. nye 6x9", 2 stk. nye 6" subwoofer.

6" woofer ?

Med mindre at du har fået fat i en nogenlunde superenhed er der næppe
meget sub over en 6". Dine 6x9" spilelr sikkert mere dybbas.....

> Nu står jeg kun med spørgsmålet om jeg også skal smide et par ekstra 5.25"
> til i bagdørerne?

Nej, lyden skal komme forfra.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-04-07 14:37

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Nej, lyden skal komme forfra.

Nemlig, det er en udbredt fejl, somjeg selv også har lavet, det er først nu
hvor Bimmeren har Harman/Kardon anlæg, at jeg kan høre hvor forkert det er
med lyd bagfra også :) I min sidder der 3 højtalere i fordørene, en tweeter,
en mellemtone og en bas, i bagdørene sidder der en mellemtone, og i
"lastrummet" (det er en Touring) sidder der 2 6*9 enheder, der kun agerer
sub.

Men man hører faktisk kun lyden forfra, og det har jeg nu vænnet mig så
meget til at, når jeg kommer i en bil med 2 højtalere i hattehylden, så
lyder det "forkert" i mine øre :)

Sjovt som man kan ændre mening :)

Mvh
Jacob

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 08-04-07 06:10

Den 07-04-2007, skrev Dak:
> [...]
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
> "Nu med anlæg og sparede ca. 2100kr som var budet fra Bilstereo-montering"

Så husk at skrue så langt ned, at vi andre slipper for at høre på det
musik som du synes om.
Kai.