Så skal der handles bil i Påsken.
Fra : BJ

Dato : 07-04-07 09:22

Så er det ved at være sidste chance at købe an rigtig lækker bil på gule
plader.

Må hellere købe en Porsche Cayenne Turbo i weekenden....

http://fpn.dk/motor/bil/article46901.ece

--
Bjørn J.

Fra : Kim S

Dato : 07-04-07 13:19

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Så er det ved at være sidste chance at købe an rigtig lækker bil på gule
> plader.
>
> Må hellere købe en Porsche Cayenne Turbo i weekenden....
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article46901.ece

Hmm... Jeg synes jeg har set, at det er ejerafgiften, altså den
½-årlige afgift de vil sætte op, og så er det jo ligemeget hvornår
man køber ?
Men hvad er egentlig årsagen til, at private overhovedet kan købe
gulpladebiler ? Jeg synes da at det er fint nok, men kan ikke se
det fornuftige i det....

Mvh, Kim

Fra : BJ

Dato : 07-04-07 13:33

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hmm... Jeg synes jeg har set, at det er ejerafgiften, altså den
> ½-årlige afgift de vil sætte op, og så er det jo ligemeget hvornår
> man køber ?

Så er der i hvert fald ingen grund til at indregistrere lageret, med mindre
den ½-årlige evt. nye afgift vil rette sig efter første registreringsdag.

Med en evt. helårlig ejerafgift på 100.000 kr. for en gulpladepotte over 3
ton, vil det nok være de færeste, der vælger en potte uden bagsæde.

> Men hvad er egentlig årsagen til, at private overhovedet kan købe
> gulpladebiler ? Jeg synes da at det er fint nok, men kan ikke se
> det fornuftige i det....

Tjaeee ... godt spørgsmål, da man bremsede alm. stationcars på gule plader.

Kom tilbage med dem evt. for alle.....da jeg så gerne købte en ny V70 T6
AWD... mit alles drum und dran..

--
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 07-04-07 13:37

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

........ 2 TON.....

--
Bjørn J.

Fra : TheTransporter

Dato : 09-04-07 01:36

On Sat, 7 Apr 2007 14:37:02 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
>....... 2 TON.....

Så det vil sige at alle gulpladebiler over 2 tons kommer under røflen
med den nye afgift?

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : BJ

Dato : 09-04-07 10:57

"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så det vil sige at alle gulpladebiler over 2 tons kommer under røflen
> med den nye afgift?

Det ved vi/du først efter Påske.

--
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-04-07 11:04

> Det ved vi/du først efter Påske.

Ved du/man om det er med tilbagevirkende kraft eller om det kun gælder for
nye indregistreringer?

Fra : BJ

Dato : 09-04-07 11:12

KLIP

> Ved du/man om det er med tilbagevirkende kraft eller om det kun gælder for
> nye indregistreringer?

Nope, men skulle de være det, så rasler de ned i gensalgspris.

(Det tror jeg ikke, politikerne tør udsætte folk for)

--
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-04-07 11:23

> (Det tror jeg ikke, politikerne tør udsætte folk for)

I så fald kunne man forestille sig, at problemerne med ungdomshuset
pludselig ser ganske små ud.. :)

Fra : BJ

Dato : 09-04-07 11:28

KLIP

> I så fald kunne man forestille sig, at problemerne med ungdomshuset
> pludselig ser ganske små ud.. :)

Egentlig ikke, bilfolket har altid taget øretæverne uden at kny (flytte
stemmer .. hvor skulle de flytte deres stemmer hen..?...), ellers ville man
for længst have råbt op over 180 % registreringsafgift på originalt monteret
navigationsudstyr, stereoanlæg osv. osv.

Folk giver gladelig mellem 10.000 og 20.000 kr for noget eftermonteret, men
mener bestemt forhandlerne tjener formuer på det originalt monterede til
mellem 40.000 og 55.000 kr.

--
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-04-07 11:34

> [...]
> man for længst have råbt op over 180 % registreringsafgift på originalt
> monteret navigationsudstyr, stereoanlæg osv. osv.

Du har ret...

Fra : BJ

Dato : 09-04-07 11:40

KLIP

> Du har ret...

Jeg har i denne forbindelse, bemærket eks. Volvo nu sælger ud af deres gamle
V70.

Den er nu _forberedt_ for montering af originalt navigationsudstyr, hvilket
denne koncern (sikkert et idiotisk Ford-fænomen) aldrig har gjort før.

Det har altid heddet sig, "hvis du vil have mere udstyr, så køb en ny bil".

Måske andre er ved at lære det også, så vi efter 3 måneder, kan få vores
biler fyldt op med _originalt_ ekstraudstyr uden den sindssyge
registreringsafgift pålagt.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 11:13

On Mon, 9 Apr 2007 12:04:15 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Ved du/man om det er med tilbagevirkende kraft eller om det kun gælder for
>nye indregistreringer?

Man har jo hidtil været ret tilbageholdende med at "lovgive med
tilbagevirkende kraft" på enkeltdele af vognparken, så formodentlig
kun de nye. Sidste gang fik Porsche og Camaro mfl, der var
indregistreret som pick-up, da lov at køre videre.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-04-07 11:22

> [...]
> kun de nye. Sidste gang fik Porsche og Camaro mfl, der var
> indregistreret som pick-up, da lov at køre videre.

Okay

Fra : Per O.

Dato : 07-04-07 15:04

> [...]
> plader.
>
> Må hellere købe en Porsche Cayenne Turbo i weekenden....

Synes du ikke der er nok af de potensforlængere alle vegne?

Bag rattet på de fleste sidder er enten en lille bange kvinde som føler sig
meeeeget mere sikker når hun kører i en kampvogn på 2,5 tons, eller en mand
med at ego som er betydeligt større end tegnebogen rækker til.

Per O.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-04-07 15:12

> Bag rattet på de fleste sidder er enten en lille bange kvinde som føler
> sig meeeeget mere sikker når hun kører i en kampvogn på 2,5 tons, eller en
> mand med at ego som er betydeligt større end tegnebogen rækker til.

For syv søren da hvor vi nyder godt af alle fordommene...

Fra : BJ

Dato : 07-04-07 15:19

KLIP

> For syv søren da hvor vi nyder godt af alle fordommene...

I øvrigt synes jeg, host hark pfjøjj host hark, vi alle burde tage os lidt
sammen og skifte over til en VW Fox/Hyundai Getz og kommer de i stationcar,
så den model også.. alt andet er blær, miljøsvineri, for galt nogen har råd
til mere (og ikke nødvendigt)...

--
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-04-07 15:38

> [...]
> stationcar, så den model også.. alt andet er blær, miljøsvineri, for galt
> nogen har råd til mere (og ikke nødvendigt)...

Hørt!

Derfor er Santa Fe'en også til salg og en ny Kia Cee'd er under indkøb - men
ikke som stc.car - så korrekt skal det heller ikke være ;)

Fra : BJ

Dato : 07-04-07 16:52

KLIP

> Hørt!
>
> Derfor er Santa Fe'en også til salg og en ny Kia Cee'd er under indkøb -
> men ikke som stc.car - så korrekt skal det heller ikke være ;)

Nåda, er du bange for, "humørsprederne" også tager fat på at øge den årlige
ejerafgift for allerede indregistrerede 2-tonnere..?..

--
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-04-07 18:11

> Nåda, er du bange for, "humørsprederne" også tager fat på at øge den
> årlige ejerafgift for allerede indregistrerede 2-tonnere..?..

Haha nej.. men min/vores fremtid i husholdningen har ændret sig drastisk
mht. fremtidens planer så der skal noget opsparing til og det kræver en
billigere bil i drift.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-04-07 19:49

Martin Johansen [6000] wrote:

> Haha nej.. men min/vores fremtid i husholdningen har ændret sig
> drastisk mht. fremtidens planer så der skal noget opsparing til og
> det kræver en billigere bil i drift.

Det bliver sgu da dyrt i afskrivning... :-|

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-04-07 19:58

> Det bliver sgu da dyrt i afskrivning... :-|

Nej det er til, at leve med.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-04-07 19:59

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Haha nej.. men min/vores fremtid i husholdningen har ændret sig drastisk
> mht. fremtidens planer så der skal noget opsparing til og det kræver en
> billigere bil i drift.

Æder tabet ikke det op alligevel ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-04-07 20:15

> Æder tabet ikke det op alligevel ?

Nej det synes vi ikke. Der er godt nok ikke regnet efter præcist.. men helt
tosset er det ikke.

Og hvis det alligevel gjorde så fuck det.. det eneste som betyder noget er
det beløb der skal lægges hver måned. Og DET bliver noget mindre.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-04-07 22:21

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Og hvis det alligevel gjorde så fuck det.. det eneste som betyder noget er
> det beløb der skal lægges hver måned. Og DET bliver noget mindre.

Bevares, bare du/i kan komme af med Santa Fe'en og ikke skal betale mere
på den.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-04-07 22:44

> Bevares, bare du/i kan komme af med Santa Fe'en og ikke skal betale mere
> på den.

Jep ;)

Totaløkonomi i en bil for mig er når den er billig pr. måned og ikke i det
lange løb.. alt med måde selvfølgelig og forstå mig ret og alt det der...

Jeg betaler hellere en halv mill for en bil og så næsten intet pr. måned,
end jeg vil betale en kvart mill og så betale en fed regning hver måned...
også selvom det store regnestykke siger, at bilen til den kvarte mill er
billigere totalt set.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-04-07 22:57

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Jep ;)

Kan i så det ?

> Totaløkonomi i en bil for mig er når den er billig pr. måned og ikke i det
> lange løb.. alt med måde selvfølgelig og forstå mig ret og alt det der...

Bevares, jeg har det lige omvendt. Jeg _hader_ at betale renter.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-04-07 23:48

> Kan i så det ?

Jeg har glemt, hvad jeg svarede jep til og forrige indlæg er ikke i min
oversigt..

> Bevares, jeg har det lige omvendt. Jeg _hader_ at betale renter.

Hehe.. sådan er vi jo så forskellige :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-07 05:47

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Jeg har glemt, hvad jeg svarede jep til og forrige indlæg er ikke i min
> oversigt..

At i kan betale restgælden i Santa Fe'en med den pris i kan få for den,
når i sælger den.

> Hehe.. sådan er vi jo så forskellige :)

Jeps.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-07 11:41

> At i kan betale restgælden i Santa Fe'en med den pris i kan få for den,
> når i sælger den.

Det kan vi ikke helt, men det er heller ikke planen.

Som sagt.. månedlig ydelse overrules'em all!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-07 15:03

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Det kan vi ikke helt, men det er heller ikke planen.

Det er dyrt at betale til en bil man ikke har.

Min svoger har betalt af på hans 120Y i over 15 år - for satan den var
et dyrt bekendtskab (nå ja og alle de efterfølgende biler han har fået
gælden flyttet over i).

> Som sagt.. månedlig ydelse overrules'em all!

Nej - Brug scooteren.....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-07 15:16

> Det er dyrt at betale til en bil man ikke har.

Og?

> Nej - Brug scooteren.....

Haha.. glem det :)

Tror du hele mit liv drejer rundt omkring lille Kolding?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-07 15:18

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Og?

Det er langt sjovere at have flere penge at gøre med, så kan man bruge
dem til noget sjovt i stedet for renter....

> Haha.. glem det :)
>
> Tror du hele mit liv drejer rundt omkring lille Kolding?

Du har vel en SÅB til langturene ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-07 15:23

> Det er langt sjovere at have flere penge at gøre med, så kan man bruge
> dem til noget sjovt i stedet for renter....

Det er derfor den sælges :)

Jeg elsker renter. Det er dem der finansierer min tilværelse ;)

> Du har vel en SÅB til langturene ?

Nope.. den står til salg snart hvis jeg ikke tager meget fejl.

Klaus det er jo ikke fordi der ikke er tænkt over tingene og at vi nu sidder
og tænker: FUCK MAND ham Klaus har bare for vildt ret.. DOH!!! ...

Det er et bevidst valg.. ligesom du har valgt, at køre i en 105HK Golf købt
kontant, så har vi valgt noget andet...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-07 15:24

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Jeg elsker renter. Det er dem der finansierer min tilværelse ;)

Det kan jeg forstå.

Jeg har det ligeså, men det er de renter jeg tjener

> Nope.. den står til salg snart hvis jeg ikke tager meget fejl.

Også den ??
Shit mand, hvam skal så vare SÅBambassadør i gruppen ?

> Det er et bevidst valg.. ligesom du har valgt, at køre i en 105HK Golf købt
> kontant, så har vi valgt noget andet...

Du har ret.....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-07 15:34

> Jeg har det ligeså, men det er de renter jeg tjener

Hehe dem er jeg ikke nået til endnu. Stille og roligt det går frem.

> Også den ??
> Shit mand, hvam skal så vare SÅBambassadør i gruppen ?

Jeg kan da godt være proforma-ambassadør..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-07 16:00

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Hehe dem er jeg ikke nået til endnu. Stille og roligt det går frem.

Det kommer til at tage _længe_, møj længe, hvis du lever af adrag...

> Jeg kan da godt være proforma-ambassadør..

Lad os nu se....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-07 19:56

> Det kommer til at tage _længe_, møj længe, hvis du lever af adrag...

Så slemt er det nu heller ikke.. Jeg klager ikke ihvertfald.

Fra : Brian

Dato : 08-04-07 15:35

Martin Johansen [6000] wrote:

> Nope.. den står til salg snart hvis jeg ikke tager meget fejl.

Hmm... foruroligende. Er der barn med tilhørende Suzuki Wagon R på vej ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-07 15:41

> Hmm... foruroligende. Er der barn med tilhørende Suzuki Wagon R på vej ?

Flab....!

Der er ikke barn på vej. Men det er da mere eller mindre planen engang i
fremtiden. Og så har vi besluttet os for, at bygge hus.

Men det er ikke grunden til SAAB'en som sådan. Den har været et dyrt
bekendtskab, og jeg har ikke været igennem hele møllen endnu. Problemet er,
at jeg ikke har råd til sidste tur på møllen....

Ville frygtelig gerne beholde den.. men hvis den brækker igen - så har jeg
ikke råd til det. Så vil jeg hellere sælge den mens den er på toppen.

Fra : tom jensen

Dato : 08-04-07 22:05

> Hørt!
>
> Derfor er Santa Fe'en også til salg og en ny Kia Cee'd er under indkøb -
men
> ikke som stc.car - så korrekt skal det heller ikke være ;)

hej

hvor lang tid har i haft sante feen ?

det var da vist lidt et impuls køb

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-07 22:29

> hej
>
> hvor lang tid har i haft sante feen ?

Hele 6 måneder snart.. så den er gammel nu

> det var da vist lidt et impuls køb

Næh egentlig ikke engang :)

Fra : Per O.

Dato : 08-04-07 10:44

> For syv søren da hvor vi nyder godt af alle fordommene...

Ja er du ikke heldig

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-07 11:42

> Ja er du ikke heldig

Jeg kan næste ikke få armene ned :)

Fra : Per O.

Dato : 08-04-07 15:18

> Jeg kan næste ikke få armene ned :)

Vil du låne et par firehjulstrækkere på gule plader .. de skulle nok kunne
klare den sag

Per O.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-07 15:23

> Vil du låne et par firehjulstrækkere på gule plader .. de skulle nok kunne
> klare den sag

Nej tak - jeg har en i forvejen