loftslys blinker...
Fra : Ukendt

Dato : 07-04-07 08:44

Hej...

jeg har et problem... mit loftslys opføre sig som en flippermaskine det
blinker og blinker og selv om man slukker for det kan man stadigvæk høre
relæet flipper der udaf , har prøvet at skifte relæ men det hjalp ikke...
det er primært nåpr jeg speeder op og når jeg køre over et bump...

nogle idé??? bilen er en ford mondeo str.car fra 1997

Anders

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 07-04-07 09:07

Det lyder som en ledning eller forbindelse der ikke har det helt godt.

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-07 09:29

"Stop op og læs nu!" skrev:
> Det lyder som en ledning eller forbindelse der ikke har det helt godt.
>

> Knud
________________________

jamen hvordan finder jeg ud af hvor???

Anders

Fra : alexbo

Dato : 07-04-07 09:27

"anders" skrev

> [...]
> relæet flipper der udaf , har prøvet at skifte relæ men det hjalp ikke...
> det er primært nåpr jeg speeder op og når jeg køre over et bump...

Mon ikke det er en defekt dørkontakt, der tror at du åbner/lukker døren hele
tiden.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-07 09:37

"alexbo" skrev:
Mon ikke det er en defekt dørkontakt, der tror at du åbner/lukker døren
hele
> tiden.
>
> mvh
> Alex Christensen
_______________________
Jeg har prøvet at åbne og lukke dørene mens jeg holder stille for at se om
det frembringer sammen efekt men det gør det ikke... er der en måde man kan
checke det på???

Anders

Fra : alexbo

Dato : 07-04-07 09:46

"Anders" skrev

> Jeg har prøvet at åbne og lukke dørene mens jeg holder stille for at se om
> det frembringer sammen efekt men det gør det ikke... er der en måde man
> kan checke det på???

Tag fat i selve dørkontakten, den sidder i karmen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-07 10:21

"alexbo": skrev:
> Tag fat i selve dørkontakten, den sidder i karmen.

> mvh
> Alex Christensen __________________________

hej igen...

jeg har prøvet at rygge i kontakterne og det hjælper ikke noget jeg tror
ikke det er dem det er galt med hva kan det så være?!?!?

Anders

Fra : alexbo

Dato : 07-04-07 19:21

"anders" skrev

> jeg har prøvet at rygge i kontakterne og det hjælper ikke noget jeg tror
> ikke det er dem det er galt med hva kan det så være?!?!?

Det kan være en defekt ledning som klaus er inde på, men det er sjældent at
man ser det i moderne biler.
Når man giver gas og ved bump, det lyder som dør eller bagklap, nu lukker
den vel helt i, så kontakten bliver trykket i bund.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-04-07 19:38

alexbo skriver:

> Det kan være en defekt ledning som klaus er inde på, men det er sjældent at
> man ser det i moderne biler.

Nu var det jo også en Mondeo der var tale om.........

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : alexbo

Dato : 07-04-07 19:46

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Nu var det jo også en Mondeo der var tale om.........

Ja jeg skulle måske have skrevet nyere biler.

mvh
Alex Christensen

Fra : Tom

Dato : 07-04-07 20:49

"anders" <ae(snabel-a)givskudnet.dk> wrote in message

> hej igen...
>
> jeg har prøvet at rygge i kontakterne og det hjælper ikke noget jeg tror
> ikke det er dem det er galt med hva kan det så være?!?!?

Så kan det være ledning oppe ved relæet. Jeg ville prøve at rokke med både
relæ og hele kassen hvor relæet sidder i. Ellers er det nok stelpunktet for
ledningen fra relæet som er dårlig/løs.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-04-07 10:19

anders skriver:

> [...]
> det er primært nåpr jeg speeder op og når jeg køre over et bump...
>
> nogle idé??? bilen er en ford mondeo str.car fra 1997

Dørkontakten laver stelforbindelse ved almindeligt brug. Denne
stelforbindelse føres gennem en ledning til loftslyset (relæet). Et
elelr andet sted i bilen har du en ledning der har gnubbet mod chassis
længe nok til at den har fået slidt isoleringen af. Når du så "bumper"
rammer kobberet inde i ledningen chassis og laver stelforbindelse.

Start med dørkontakterne og den ledning du kan trække med ud der.

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-07 10:29

"Klaus D. Mikkelsen" skrev:

> [...]
> rammer kobberet inde i ledningen chassis og laver stelforbindelse.
>
> Start med dørkontakterne og den ledning du kan trække med ud der.

___________________

jamen nu er det sådan at jeg ikke kan ta kontakten af den sidder fast i
låsemekanismen og ikke som i "normale" biler jeg før har haft hvor den
sidder helt fremme ved hængslerne hvor døren er fæstnet...

den kontakt jeg har er der ingen skruer eller andet man kan gøre for at ta
kontakten ud...

Anders

Fra : CarstenGP

Dato : 07-04-07 13:55

> [...]
> det er primært nåpr jeg speeder op og når jeg køre over et bump...
>
> nogle idé??? bilen er en ford mondeo str.car fra 1997

Jeg smider lige et diagram til dig i dk.binaer
Måske kan det hjælpe dig lidt på vej.

Carsten