Spørgsmål ang. Caravelle og Transporter
Fra : Erik D

Dato : 07-04-07 06:03

Nu spørger jeg nok lidt dumt, men altså - jeg sidder og kigger på
biler og undrer mig såre over hvorfor et Caravelle-rugbrød koster
spidsen af en rumraket og er betragteligt dyrere end en Transporter.

Hvorved adskiller disse 2 VW modeller sig fra hinanden, udover de
indlagte guldvandhaner ?

Erik

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 07-04-07 07:25

On 6 Apr 2007 22:03:27 -0700, "Erik D" <erikdaugaard@gmail.com> wrote:

> [...]
>spidsen af en rumraket og er betragteligt dyrere end en Transporter.
>
>Hvorved adskiller disse 2 VW modeller sig fra hinanden, udover de

Farven på nummerpladerne ?

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Erik D

Dato : 07-04-07 10:27

Så forskellen er altså kun:
1. Sæder eller ej.
2. Gule eller hvide plader.
3. Adskillelse eller ej, mellem varerum og kabine.
?

Fra : Leonard

Dato : 07-04-07 16:59

On 6 Apr 2007 22:03:27 -0700, Erik D wrote:

> Hvorved adskiller disse 2 VW modeller sig fra hinanden, udover de
> indlagte guldvandhaner ?

Den ene er en bil til persontransport, den anden er til godstransport.
En Caravelle er med inderbeklædning, gulv og loft i hele bilen, som både
isolerer for lyd og varme.
En Transporter er beklædt med hård masonitplade i loft og sider og
larmer derfor mere og er umulig at holde varm i hele lastrummet. Hvis
ikke Transporteren har helt lukket adskillelse mellem førerrum og
lastrum, så er den kold og støjende at køre i.
En Caravelle med sæder bagi støjer som en st.car og kan varmes op, har i
mange tilfælde luftdyser i loft og sider til alle rækker sæder.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Morten Trab

Dato : 08-04-07 08:59

> [...]

>spidsen af en rumraket og er betragteligt dyrere end en Transporter.
>
>Hvorved adskiller disse 2 VW modeller sig fra hinanden, udover de

Du har vist fået alle forskelle forklaret, men hvis du går i tanker om
en T3 så vil da jeg lige benytte chancen for at anbefale dig at kigge
ind til os på www.t3nettet.dk (nej jeg har intet med sitet at gøre ud
over at jeg er fast bruger da jeg selv har en T3 Syncro Transporter)
hvor du kan få tips&tricks og ikke mindst hjælp til selvhjælp når der
skal skrues og pilles bilen :)

Mvh. Morten, som efterhånden har sparet tusindvis af kroner på at være
bruger på T3Nettet da jeg selv laver min Transporter nu :)

Fra : Erik D

Dato : 08-04-07 12:59

Tak til alle for gode svar og links,.

Erik