/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Tåbelig brug af ny regel
Fra : Andersen [3650]


Dato : 06-04-07 20:03

Sad lige og ledte efter noget om hvor mange nm alufælge
skal spændes med. Kom så forbi denne NG's hjemmeside.
Der kom jeg så til at læse om de "nye" blinklysregler.
Og så vågnede der lige en af mine kæpheste, for hold da
kæft hvor er den regel blevet voldtaget. Hvor tit ser man
ikke folk blinke og så skifte vognbane, uagtet at der ligger
en bil 2 cm bagved efter baneskiftet. Folk (de fleste) tror
sq at bare de blinker så har de ret til at skifte uden at tage
yderligere hensyn til den øvrige trafik.
Meget kan siges men førhen var folk sq mere agtpågivende
når de skulle over de dersens striber på vejbanen.
Der kunne jeg godt ønske at "lakridserne" var lidt mere
vågne og slog ned på den slags.

Nå men jeg fik mit budskab ud og lettet dampen.
Forsat god påske, og pas så på jer selv derude.

--

Med venlig hilsen
Andersen [ 3650 ]
Smid brugere af SPAMFIGHTER i søen



 
 
Ukendt (06-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-04-07 20:15

On Fri, 6 Apr 2007 21:03:23 +0200, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
wrote:

>Sad lige og ledte efter noget om hvor mange nm alufælge
>skal spændes med. Kom så forbi denne NG's hjemmeside.
>Der kom jeg så til at læse om de "nye" blinklysregler.
>Og så vågnede der lige en af mine kæpheste, for hold da
>kæft hvor er den regel blevet voldtaget. Hvor tit ser man
>ikke folk blinke og så skifte vognbane, uagtet at der ligger
>en bil 2 cm bagved efter baneskiftet. Folk (de fleste) tror
>sq at bare de blinker så har de ret til at skifte uden at tage
>yderligere hensyn til den øvrige trafik.

Du fik trigget en af mine yndlingsaversioner også (bortset fra tunge
firehjulstrækkere på "rabat-plader"). Det er dagligt, jeg oplever at
man begynder at skifte bane og så blinker "en" gang........og så skal
vi andre bremse og tage hensyn.....*suk* Hvis der er plads er jeg
bedøvende ligeglad, men når blinkeriet begynder ud for min forskærm og
jeg faktisk _skal_ bremse for ikke at ramme "fjoget"....bliver jeg
lidt muggen.


>Meget kan siges men førhen var folk sq mere agtpågivende
>når de skulle over de dersens striber på vejbanen.
>Der kunne jeg godt ønske at "lakridserne" var lidt mere
>vågne og slog ned på den slags.

Jeg tror generelt at kravet om blink har svækket opmærksomheden, men
sommetider skal man også passe på ved sammenfletninger. Jeg har selv
været tæt på at overse en anden bil, der lå den f.... blinde vinkel.
Det har jeg oplevet andre gøre også, så jeg er efterhånden ret obs på
hvad jeg forventer folk kan se.


>
>Nå men jeg fik mit budskab ud og lettet dampen.
>Forsat god påske, og pas så på jer selv derude.

Be careful out there!......."de andre kører som idioter, kun du selv
er ansvarlig"....lev efter dette og det går meget nemmere.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Jan Petersen (07-04-2007)
Kommentar
Fra : Jan Petersen


Dato : 07-04-07 01:31

>
> Du fik trigget en af mine yndlingsaversioner også (bortset fra tunge
> firehjulstrækkere på "rabat-plader"). Det er dagligt, jeg oplever at
> man begynder at skifte bane og så blinker "en" gang........og så skal
> vi andre bremse og tage hensyn.....*suk* Hvis der er plads er jeg
> bedøvende ligeglad, men når blinkeriet begynder ud for min forskærm og
> jeg faktisk _skal_ bremse for ikke at ramme "fjoget"....bliver jeg
> lidt muggen.
>

Helt iorden - man skal blinke i god tid, men så forventer jeg også at de
bagfra kommende letter lidt på
speederen for at gøre hullet så stort at de ikke er til fare for andre!

>
>>Meget kan siges men førhen var folk sq mere agtpågivende
>>når de skulle over de dersens striber på vejbanen.
>>Der kunne jeg godt ønske at "lakridserne" var lidt mere
>>vågne og slog ned på den slags.
>

og på dem der ikke lader de lovlydige der trækker ind til højre - når der er
plads - komme ud når de når op til langsom kørende trafik.

Min oplevelse er, at når der er "meget" trafik, så kører alle i venstre
vognbane. Når man så trækker ind til højre, men iøvrigt følger venstre med
samme hastighed, så trækker den bagfra kommende op og lukker hullet. Så kan
man blinke lig så tosset man vil, der bliver ingen huller, så må man jo
begynde lige så langsomt at trække ud og lade være med at kigge på den
bagvedkørendes langlysblinkeri.

Konklusion - hvis alle bare trak ind til højre og hvis alle bare
respekterede at man gerne ville ud når man kom op bagved en lastbil - så gik
det nok lidt mere flydende.

Mvh
Jan Petersen
Xantia Weekend Hdi - Honda ST1100
50k om året



Ukendt (08-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-04-07 08:11


> Konklusion - hvis alle bare trak ind til højre og hvis alle bare
> respekterede at man gerne ville ud når man kom op bagved en lastbil - så
> gik det nok lidt mere flydende.

...... Og når man trækker ud, træder man speederen i bund, istedet for at
overhale en lastbil med 105 kmt... og 10 biler lige i røven.


/SWP



Martin Johansen [600~ (08-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 08-04-07 11:43

> ..... Og når man trækker ud, træder man speederen i bund, istedet for at
> overhale en lastbil med 105 kmt... og 10 biler lige i røven.

Nu er der jo ingen grund til, at jeg ender på 180 inden jeg er nået forbi en
lastbil.. moderat gasgivning er vist nok


Ukendt (08-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-04-07 14:38


>> ..... Og når man trækker ud, træder man speederen i bund, istedet for at
>> overhale en lastbil med 105 kmt... og 10 biler lige i røven.
>
> Nu er der jo ingen grund til, at jeg ender på 180 inden jeg er nået forbi
> en lastbil.. moderat gasgivning er vist nok

Det er jo med at komme hurtigt forbi, så du ikke er til gene for andre... Så
når du 180 inden du er forbi en lastbil, er det iorden med mig, jeg kan
desværre ikke nå det med de små lastbiler vi har her hjemme... og dog,
kommer an på hvor man starter fra .. :)


/SWP



Martin Johansen [600~ (08-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 08-04-07 14:53

> Det er jo med at komme hurtigt forbi, så du ikke er til gene for andre...
> Så når du 180 inden du er forbi en lastbil, er det iorden med mig, jeg kan
> desværre ikke nå det med de små lastbiler vi har her hjemme... og dog,
> kommer an på hvor man starter fra .. :)

Problemet er, at det heller ikke generer mig.. men det generer alle de andre
hellige som tror det er den visse død, at køre 10% for hurtigt...


Ukendt (08-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-04-07 19:37


>> Det er jo med at komme hurtigt forbi, så du ikke er til gene for andre...
>> Så når du 180 inden du er forbi en lastbil, er det iorden med mig, jeg
>> kan desværre ikke nå det med de små lastbiler vi har her hjemme... og
>> dog, kommer an på hvor man starter fra .. :)
>
> Problemet er, at det heller ikke generer mig.. men det generer alle de
> andre hellige som tror det er den visse død, at køre 10% for hurtigt...

Ja, det er jo dem samfundet skal have lukket munden på... Det er mere
farligt at kære 10% for langsomt, end 10% for hurtigt... Og ja, tror faktisk
selv på den påstand.. Idet du er til gene for andre, der opstår hasarderet
overhalinger, iritationer, manglende fokus deraf osv. osv...


/SWP



Henrik Stidsen (08-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 08-04-07 22:06

on 08-04-2007, Søren Wagner supposed :
> Ja, det er jo dem samfundet skal have lukket munden på... Det er mere farligt
> at kære 10% for langsomt, end 10% for hurtigt... Og ja, tror faktisk selv på
> den påstand.. Idet du er til gene for andre, der opstår hasarderet
> overhalinger, iritationer, manglende fokus deraf osv. osv...

Men hvem er så værst, dem der kører 10% for stærkt eller dem der kører
10% for langsomt?

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Ukendt (09-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-04-07 23:51


> Men hvem er så værst, dem der kører 10% for stærkt eller dem der kører
> 10% for langsomt?

Dem der kører for langsomt..


/SWP



Henrik Stidsen (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 10-04-07 00:06

Søren Wagner brought next idea :
>> Men hvem er så værst, dem der kører 10% for stærkt eller dem der kører
>> 10% for langsomt?

> Dem der kører for langsomt..

Fordi?

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Torben B (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Torben B


Dato : 10-04-07 07:13


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.50427d74e955244c.34878@news.hs235.dk...
> Søren Wagner brought next idea :
>>> Men hvem er så værst, dem der kører 10% for stærkt eller dem der kører
>>> 10% for langsomt?
>
>> Dem der kører for langsomt..
>
> Fordi?
>
> --
> Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
>
> Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
> - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
>
>Det giver farlige overhalinger. Derfor



Henrik Stidsen (10-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 10-04-07 10:40

Torben B was thinking very hard :
>>>> Men hvem er så værst, dem der kører 10% for stærkt eller dem der kører
>>>> 10% for langsomt?

>>> Dem der kører for langsomt..

>> Fordi?

> Det giver farlige overhalinger. Derfor

De farlige overhalinger opstår kun fordi de andre er utålmodige. Det er
rigtig nok at de langsomme giver irritation men det er ikke deres fejl
at de bagvedkørende overhaler uforsvarligt.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Finn Guldmann (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-04-07 19:20

Henrik Stidsen skrev:
>>>>> Men hvem er så værst, dem der kører 10% for stærkt eller dem der kører
>>>>> 10% for langsomt?
>>>> Dem der kører for langsomt..
>>> Fordi?
>> Det giver farlige overhalinger. Derfor
> De farlige overhalinger opstår kun fordi de andre er utålmodige. Det er
> rigtig nok at de langsomme giver irritation men det er ikke deres fejl
> at de bagvedkørende overhaler uforsvarligt.
>
Hvordan kan det være at tingene stiller sig diametralt modsat når det er
en lastbil der er den langsomme?

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Henrik Stidsen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 14-04-07 09:03

Finn Guldmann laid this down on his screen :
>> De farlige overhalinger opstår kun fordi de andre er utålmodige. Det er
>> rigtig nok at de langsomme giver irritation men det er ikke deres fejl at
>> de bagvedkørende overhaler uforsvarligt.

> Hvordan kan det være at tingene stiller sig diametralt modsat når det er en
> lastbil der er den langsomme?

Det må du selv svare på, jeg ved det ikke og jeg mener det ikke.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Finn Guldmann (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-04-07 18:17

Henrik Stidsen skrev:
>>> De farlige overhalinger opstår kun fordi de andre er utålmodige. Det
>>> er rigtig nok at de langsomme giver irritation men det er ikke deres
>>> fejl at de bagvedkørende overhaler uforsvarligt.
>> Hvordan kan det være at tingene stiller sig diametralt modsat når det
>> er en lastbil der er den langsomme?
> Det må du selv svare på, jeg ved det ikke og jeg mener det ikke.
>
Du har da ellers ret ofte givet udtryk for at lastbilerne, i din verden,
er roden til alt ondt i trafikken.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Henrik Stidsen (14-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 14-04-07 18:55

Finn Guldmann wrote :
>>>> De farlige overhalinger opstår kun fordi de andre er utålmodige. Det er
>>>> rigtig nok at de langsomme giver irritation men det er ikke deres fejl at
>>>> de bagvedkørende overhaler uforsvarligt.
>>> Hvordan kan det være at tingene stiller sig diametralt modsat når det er
>>> en lastbil der er den langsomme?
>> Det må du selv svare på, jeg ved det ikke og jeg mener det ikke.

> Du har da ellers ret ofte givet udtryk for at lastbilerne, i din verden, er
> roden til alt ondt i trafikken.

Næ, det er dig der har givet udtryk for at du tror jeg mener det.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste