Hvor god er denne svejser til pladearbejde~
Fra : Morten

Dato : 06-04-07 20:01

Hej

Jeg har en elektrodesvejser, men mener den er stortset umulig til
pladearbejde, da den er meget svær at bruge (for mig brænder den meget nemt
fast og jeg kan derfor kun svejse en enkelt "klat" af gangen) når man ikke
har den store erfaring.

Jeg skal dog have lavet noget rust ved skærmen omkring baghjulet, og
overvejer at købe denne svejser i stedet for:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1249&n=10

til at sætte noget forstærkende metal på osv.

Kan den bruges til den slags, og er den nemmere at bruge end
elektrodesvejseren?

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-07 20:04

> Kan den bruges til den slags, og er den nemmere at bruge end
> elektrodesvejseren?

køb da hellere et brugt co2 anlæg..

Mvh
Morten

Fra : Sidse

Dato : 06-04-07 20:09

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> til at sætte noget forstærkende metal på osv.
>
> Kan den bruges til den slags, og er den nemmere at bruge end
Den kan bruges og den er nemmere end elektrode svejseren,
Men brug hellere pengene på en med co2, evt en brugt fra dba.
www.veteran.dk er der ofte et opslag med et sjevsekursus,hvor du kan lære
at bruge maskinen.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Morten

Dato : 06-04-07 21:19

"Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> skrev i en meddelelse

> Den kan bruges og den er nemmere end elektrode svejseren,
> Men brug hellere pengene på en med co2, evt en brugt fra dba.

Jeg har også været på dba, men jeg har ikke kunne finde nogen anlæg til den
pris, som ikke var defekte ... er der endelig en enkelt, så er det i
jylland, og der kommer en hel del fragt på (sjælland)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-04-07 22:30

Morten skriver:

> Jeg har også været på dba, men jeg har ikke kunne finde nogen anlæg til den
> pris, som ikke var defekte ...

Så brug lidt flere penge.

Der er vel ikke noget ved at købe et anlæg der er noget lort, selvom det
er nyt ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten

Dato : 06-04-07 23:58

> Så brug lidt flere penge.
>
> Der er vel ikke noget ved at købe et anlæg der er noget lort, selvom det
> er nyt ?

Der er jo bare grænser for hvad jeg vil give, når det primært er til denne
ene opgave den skal købes - man kan jo altid "give lidt mere" og få noget
lidt bedre - grænsen skal jo sættes et sted...

Men det var netop for at finde ud af hvor godt et anlæg dette er at jeg
spurgte - og jeg kan så regne ud at din konklution er at "det er noget lort"
?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-04-07 06:17

Morten skriver:

> Der er jo bare grænser for hvad jeg vil give, når det primært er til denne
> ene opgave den skal købes - man kan jo altid "give lidt mere" og få noget
> lidt bedre - grænsen skal jo sættes et sted...

Hvis du kun har en opgave, kan du så ikke låne/leje et svejesværk et
> [...]

> spurgte - og jeg kan så regne ud at din konklution er at "det er noget lort"

Jeps.

Fra : Total-Rex

Dato : 08-04-07 10:26

On Fri, 6 Apr 2007 22:19:18 +0200, Morten wrote:

> Jeg har også været på dba, men jeg har ikke kunne finde nogen anlæg til den
> pris, som ikke var defekte

Ja til kr.1500 får du ikke en CO2 svejser. Jeg gav 8.000 for en 20 år
gammel Migatronic til 220volt og den er helt suveræn til pladearbejde.
Med elektrodesvejser og andre elendige svejsere, ødelægger du mere end du
gavner. Glem alt om at bruge en elektrodesvejser til pladearbejde. Jeg
kender en pladesmed som laver alt med en gas/ilt flaske svejser. Sådan et
sæt kan du nok finde til 2000 men du skal lære at svejse først.