|
| At momentspænde hjulbolte på Skoda-alusutt~ Fra : Andersen [3650] |
Dato : 06-04-07 19:05 |
|
Kan man på nogen måde finde ud af hvormange
Kg/Nm jeg skal spænde mine orginale Skoda
alufælge på min Octavia, uden at skulle vente
på at snakke med Skodaværkstedet.
--
Med venlig hilsen
Andersen [ 3650 ]
Smid brugere af SPAMFIGHTER i søen
| |
Klaus D. Mikkelsen (06-04-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 06-04-07 19:36 |
|
"Andersen [3650]" skriver:
>
> Kan man på nogen måde finde ud af hvormange
> Kg/Nm jeg skal spænde mine orginale Skoda
> alufælge på min Octavia, uden at skulle vente
> på at snakke med Skodaværkstedet.
Står det ikke i instruktionsbogen ?
Ellers er budet 120nM.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (06-04-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-04-07 19:37 |
|
>> Kan man på nogen måde finde ud af hvormange
>> Kg/Nm jeg skal spænde mine orginale Skoda
>> alufælge på min Octavia, uden at skulle vente
>> på at snakke med Skodaværkstedet.
gør som alle andre, spænd godt til, ogcheck efter en uge, bare lig nogle
krafter i..
Mvh
Morten
| |
Klaus D. Mikkelsen (06-04-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 06-04-07 19:42 |
|
Morten Juel skriver:
>
> gør som alle andre, spænd godt til, ogcheck efter en uge, bare lig nogle
> krafter i..
Hvorfor i alverden skal man ligge kræfter i ?
Det eneste man opnår ved det (hvis man har overarme som mig eller
større) er at ødelægge fælgene.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Andersen [3650] (06-04-2007)
| Kommentar Fra : Andersen [3650] |
Dato : 06-04-07 19:49 |
|
"Morten Juel" <SpAmSnAbElAsTaRcHiLd.Dk> skrev i en meddelelse
news:461693ba$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> gør som alle andre, spænd godt til, ogcheck efter en uge, bare lig nogle
> krafter i..
>
Medmindre man har vatarme er det nok den sikreste
måde at ødelægge fælgen på lige bortset fra kantsten.
| |
Ukendt (06-04-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-04-07 20:03 |
|
> Medmindre man har vatarme er det nok den sikreste
> måde at ødelægge fælgen på lige bortset fra kantsten.
har i set nogle ødelægge en fælg på den måde?? jeg har gjort det med alle
mine, og der er sq aldrig sket noget..
Mvh
Morten
| |
Andersen [3650] (06-04-2007)
| Kommentar Fra : Andersen [3650] |
Dato : 06-04-07 20:43 |
|
"Morten Juel" <SpAmSnAbElAsTaRcHiLd.Dk> skrev i en meddelelse
news:461699d9$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>> Medmindre man har vatarme er det nok den sikreste
>> måde at ødelægge fælgen på lige bortset fra kantsten.
>
> har i set nogle ødelægge en fælg på den måde?? jeg har gjort det med alle
> mine, og der er sq aldrig sket noget..
>
Har du måske nogen beviser for at din arme ikke er af vat *GGG*
| |
Ukendt (06-04-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-04-07 22:05 |
|
>> har i set nogle ødelægge en fælg på den måde?? jeg har gjort det med alle
>> mine, og der er sq aldrig sket noget..
>>
> Har du måske nogen beviser for at din arme ikke er af vat *GGG*
haha true, men jeg kan da bryst presse en del, så helt af vat er de sq ikke
Mvh
Morten
| |
Klaus D. Mikkelsen (06-04-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 06-04-07 22:28 |
| | |
Andersen [3650] (06-04-2007)
| Kommentar Fra : Andersen [3650] |
Dato : 06-04-07 19:51 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4616930D.7C377CD7@du.kan.finde.den...
> Står det ikke i instruktionsbogen ?
Ja så havde jeg jo sparet indlægget her.
>
> Ellers er budet 120nM.
Og andetsteds er det 100 nm
Med en dif på 20 nm (ca 2kg) så afventer jeg
et præcist svar. Ellers må jeg jo fortsætte på
vintergummiet indtil Skoda åbner.
| |
Dennis Pedersen (06-04-2007)
| Kommentar Fra : Dennis Pedersen |
Dato : 06-04-07 20:01 |
|
"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
news:ev64qr$20bt$1@newsbin.cybercity.dk...
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:4616930D.7C377CD7@du.kan.finde.den...
>> Står det ikke i instruktionsbogen ?
>
> Ja så havde jeg jo sparet indlægget her.
>
>>
>> Ellers er budet 120nM.
>
> Og andetsteds er det 100 nm
> Med en dif på 20 nm (ca 2kg) så afventer jeg
> et præcist svar. Ellers må jeg jo fortsætte på
> vintergummiet indtil Skoda åbner.
Spørgsmålet er hvad har du at spænde med?
En nøgle fra Thansen eller de noget bahco nøgle eller lignende? :)
Fordi så er det noget hurlumhej kan de sidste 20nm vist gå op i ren
fejlvisning.
Mine aludrenge fik 100nm med en kvali momentnøgle og de sidder der stadigt.
/Dennis
| |
Andersen [3650] (06-04-2007)
| Kommentar Fra : Andersen [3650] |
Dato : 06-04-07 20:12 |
|
"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:461698d0$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Spørgsmålet er hvad har du at spænde med?
> En nøgle fra Thansen eller de noget bahco nøgle eller lignende? :)
> Fordi så er det noget hurlumhej kan de sidste 20nm vist gå op i ren
> fejlvisning.
>
> Mine aludrenge fik 100nm med en kvali momentnøgle og de sidder der
> stadigt.
>
>
Jeg har en god kvalinøgle. Det kan godt være at du mener 20 nm er ingenting,
men jeg har set hvad 4 kg kan udrette. Godt nok er det også det dobbelte,
men alligevel. Jeg havde forspændt to topstykker på min V6'er med 6 kg og
efterfølgende glemt at efterspænde med 10 kg. Resultatet var røg ligesom når
toppakningen er smuttet. Kunne dog redde det hele med at efterspænde, skylle
motoren og komme ny olie på. Men oplevelsen var langtfra sjov.
Bortset fra det så kunne det være rart at kunne kalibrere sin nøgle, således
at man vidste hvor stor fejlvisningen er. Nogen der har fif??
| |
Morten From Sønderga~ (06-04-2007)
| Kommentar Fra : Morten From Sønderga~ |
Dato : 06-04-07 20:36 |
|
On Fri, 6 Apr 2007 21:11:35 +0200, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
wrote:
>
>Bortset fra det så kunne det være rart at kunne kalibrere sin nøgle, således
>at man vidste hvor stor fejlvisningen er. Nogen der har fif??
>
Hvad med at spænde den op i en skruestik, sætte et 1 meter langt rør
ind over, med en spand bundet til enden. Så er det bare at hælde vand
i indtil den klikker og bagefter måle vandet af.
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87
| |
Klaus D. Mikkelsen (06-04-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 06-04-07 22:29 |
|
"Andersen [3650]" skriver:
>
> Jeg har en god kvalinøgle. Det kan godt være at du mener 20 nm er ingenting,
> men jeg har set hvad 4 kg kan udrette. Godt nok er det også det dobbelte,
> men alligevel. Jeg havde forspændt to topstykker på min V6'er med 6 kg og
> efterfølgende glemt at efterspænde med 10 kg. Resultatet var røg ligesom når
> toppakningen er smuttet. Kunne dog redde det hele med at efterspænde, skylle
> motoren og komme ny olie på. Men oplevelsen var langtfra sjov.
Det kan du slet ikke sammenligne.
> Bortset fra det så kunne det være rart at kunne kalibrere sin nøgle, således
> at man vidste hvor stor fejlvisningen er. Nogen der har fif??
arepa.dk
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Dennis Pedersen (06-04-2007)
| Kommentar Fra : Dennis Pedersen |
Dato : 06-04-07 19:44 |
|
"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
news:ev6237$1v7u$1@newsbin.cybercity.dk...
> Kan man på nogen måde finde ud af hvormange
> Kg/Nm jeg skal spænde mine orginale Skoda
> alufælge på min Octavia, uden at skulle vente
> på at snakke med Skodaværkstedet.
Sidst jeg googlede efter selvsamme blev konklusionen 100nm
Så skal du huske at efterspænde efter en 100km eller noget i den dur.
/Dennis
| |
Hans (06-04-2007)
| Kommentar Fra : Hans |
Dato : 06-04-07 20:04 |
|
Superdæk siger 10kg/100nm
Mvh
Hans
| |
Andreas M. Hansen (06-04-2007)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 06-04-07 20:19 |
|
"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> wrote in message
news:ev6237$1v7u$1@newsbin.cybercity.dk...
> Kan man på nogen måde finde ud af hvormange
> Kg/Nm jeg skal spænde mine orginale Skoda
> alufælge på min Octavia, uden at skulle vente
> på at snakke med Skodaværkstedet.
Instruktionsbogen til min Octavia II siger 120 Nm
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Andersen [3650] (06-04-2007)
| Kommentar Fra : Andersen [3650] |
Dato : 06-04-07 20:45 |
|
"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46169d27$0$928$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Instruktionsbogen til min Octavia II siger 120 Nm
>
Now we're talking.
Hvilken side har jeg overset det på ????
| |
Andersen [3650] (06-04-2007)
| Kommentar Fra : Andersen [3650] |
Dato : 06-04-07 20:58 |
|
"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
news:ev67ve$21m9$1@newsbin.cybercity.dk...
> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46169d27$0$928$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Instruktionsbogen til min Octavia II siger 120 Nm
>>
> Now we're talking.
> Hvilken side har jeg overset det på ????
Og jeg svarer lige selv
Side 269 og det er underordnet om det er stål eller alu.
Men tak for indsparket. I morgen kommer der atter
sommergummi på dytten.
| |
SmaRTrxxv (11-04-2007)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 11-04-07 18:15 |
|
Andersen [3650] wrote:
> Kan man på nogen måde finde ud af hvormange
> Kg/Nm jeg skal spænde mine orginale Skoda
> alufælge på min Octavia, uden at skulle vente
> på at snakke med Skodaværkstedet.
>
kig evt i en værkstedsmanual..
De kan ofte lånes på biblioteket..
Thore
| |
Andersen [3650] (11-04-2007)
| Kommentar Fra : Andersen [3650] |
Dato : 11-04-07 18:46 |
|
"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
news:461d17d7$0$14038$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> kig evt i en værkstedsmanual..
> De kan ofte lånes på biblioteket..
>
>
Takker, men havde du læst alle tråde
vidste du at jeg havde fundet svaret
| |
|
|