Ny bil til svingermor - maks 110k
Fra : Hans

Dato : 05-04-07 21:13

Hej

Svigermors 9 år gamle lig af en Indisk Suzuki Alto, er ved at afgå ved
døden. Hun ønsker at købe en ny bil, og hendes budget er sat til
110.000, hvilket begrændser udvalget en del.

Følgende biler som jeg kan komme på:
Toyota Aygo, C1, 107 lettere brugt til 110k
Renault Clio til 110k
Kia Picanto til 100k
Hyundai Atos, brugt Getz - Hondai koster vidst kassen i reservedele
Fiat Panda
Ford Ka
VW Fox lettere brugt

Hvad skal hun vælge?

Mvh
Hans

Fra : Brian S Jensen

Dato : 05-04-07 21:48

"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Renault Clio til 110k
> Kia Picanto til 100k
> Hyundai Atos, brugt Getz - Hondai koster vidst kassen i reservedele

Hej Hans

Hvis du virkelig vil din svigermor det bedste, så anbefal hende Toyota'en -
den vil uden tvivl give mindst problemer

VIL hun absolut ha' en ny bil, så ville jeg vælge Ford Ka (selvom den ikke
er videre køn, men det er vist et problem der kendetegner de fleste
"mini-biler")

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i

Fra : Gamle

Dato : 05-04-07 22:00

Brian S Jensen wrote:
> VIL hun absolut ha' en ny bil, så ville jeg vælge Ford Ka (selvom den
> ikke er videre køn, men det er vist et problem der kendetegner de
> fleste "mini-biler")

Der må bare ikke monteres træk, hvis man har brug for det.

Mvh.
Torben

Fra : Hans

Dato : 06-04-07 09:45

On 2007-04-05 22:59:53 +0200, "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> said:

> Der må bare ikke monteres træk, hvis man har brug for det.

Hrmm øv, det er en af de eneste betingelser hun har, men der er vel
ikke mange af de små, der kan monteres træk på...

Mvh
Hans

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 09-04-07 08:02

> [...]
> Hrmm øv, det er en af de eneste betingelser hun har, men der er vel ikke
> mange af de små, der kan monteres træk på...

Vi har træk på vores Kia Picanto - vi bor jo i Jylland ...

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : Hans

Dato : 09-04-07 09:41

On 2007-04-09 09:02:16 +0200, ".°o.O Thomas O.o°." <flash4
it.invalid> said:

> Vi har træk på vores Kia Picanto - vi bor jo i Jylland ...

Er det den mindste til 100k?

Mvh
Hans

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 09-04-07 10:21

"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Er det den mindste til 100k?

Nej det er den "store" model - hvis man da kan kalde den det

--
MVH Thomas - som har en Kia Picanto til salg

Fra : Bruno

Dato : 05-04-07 23:23

Brian S Jensen wrote:
> VIL hun absolut ha' en ny bil, så ville jeg vælge Ford Ka (selvom den ikke
> er videre køn, men det er vist et problem der kendetegner de fleste
> "mini-biler")

Ford Ka!

Grim og basseret på gameldags teknologi, hvorfor mener du det er et godt
valg?

Mit bud er Fiat Panda for de kan altså noget med at lave små biler, den
kører godt og der er god plads (af en lille bil forstås).

Alernativt kunne man gå efter en Clio, hvis man ønsker noget der er mere
chick.

Mvh
Bruno

Fra : Tom

Dato : 06-04-07 08:11

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> Ford Ka!
>
> Grim og basseret på gameldags teknologi, hvorfor mener du det er et godt
> valg?

Fordi en tandremsmotor er dyr at holde kørende når remmen skal skiftes og
man ikke risikerer at den spinger utidigt. Ville hellere have en stødstangs-
eller kæde trukket motor i stedet for det tandremspjat. Ellers er Ka en ok
bil, dog med et rustproblem som så mange andre småbiler i den prisklasse har
det.
Om man kan lide designet er en ren smagssag, jeg synes den er flot

--
Tom

Fra : Rasmus

Dato : 06-04-07 11:36

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> prisklasse har det.
> Om man kan lide designet er en ren smagssag, jeg synes den er flot

Du må være vant til gamle biler....., på f.eks PSA 1,4 HDI er
skifteintervallet 10 år/240.000 km af tandremmen.
Iøvrigt så køre f.eks en Aygo noget længere på literen end en KA, så mon
ikke der bliver råd til en ny tandrem

/Rasmus

Fra : Henrik

Dato : 06-04-07 12:37

On 2007-04-06 12:36:25 +0200, "Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> said:
> Iøvrigt så køre f.eks en Aygo noget længere på literen end en KA, så
> mon ikke der bliver råd til en ny tandrem
>
> /Rasmus

Mener faktisk at Aygo har kæde og ikke T-rem.

/Henrik

Fra : Tom

Dato : 06-04-07 15:24

"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse

> Mener faktisk at Aygo har kæde og ikke T-rem.

hehe, det har fruens yaris i hvert fald. Desuden så holder de fleste
tandremme 4 år eller 60-120.000 Km....og ja der findes modeller hvor det går
lidt højere med det er bestemt ikke reglen.

--
Tom

Fra : Henrik

Dato : 06-04-07 17:57

On 2007-04-06 16:23:56 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com> said:

> [...]
> tandremme 4 år eller 60-120.000 Km....og ja der findes modeller hvor
> det går lidt højere med det er bestemt ikke reglen.

Nu er det jo forskellige motore der ligger i Yaris og Aygo! Aygo er en
3 cylindret rækkemotor på 998 ccm. Dobbelt overliggende KÆDE-trukkede
knastaksler, og 4 ventiler pr. cylinder.

Så den er god nok.... Kæde til Aygo

Fra : Otto J

Dato : 07-04-07 08:35

> Hvis du virkelig vil din svigermor det bedste, så anbefal hende
> Toyota'en -
> den vil uden tvivl give mindst problemer

Dér rammer du godt nok en nerve for mit vedkommende - det er muligt jeg
tager fejl, men hvorfor skulle en Aygo være bedre end C1 og 107 på dét
punkt? Det lugter af mærkeliderlighed i mine ører. "Toyota, det er jo altid
godt, men de der franskmænd det er godt nok noget klamp". Det er jo samme
bil? Spørgsmålet er så om det er C1/107 der er undtagelsen for PSA, eller
Aygo der er undtagelsen for Toyota...

Nå, for at det nu ikke skal være rent brok: Clio og Getz er i mine øjne en
halv klasse over de andre. Mht. reservedele, så har jeg jo ikke haft de helt
store reperationer endnu, men de småting jeg har haft skiftet har været
billigere end jeg forventede. Men sørg for at købe én med større motor end
min... 1.1 er for lidt, da især hvis hun har tænkt sig at trække noget med
den. Atos er en møgspand, kan slet ikke sammenlignes med Getz'en. Desuden
kører der en milliard af dem på vejene, og navnet byder sikkert en stor
tidlig afskrivning, så en næsten ny Getz lyder som et godt køb i mine ører.
Ellers er Clio'en som sagt i min verden et skridt over de andre på listen,
men personligt ville jeg være mere nervøs for driftssikkerhed i en Renault
end i en Hyundai.

Mvh Otto

Fra : Hr. Jensen

Dato : 06-04-07 07:37

On Thu, 5 Apr 2007 22:12:38 +0200 Hans <hom@FJERNMIG@pc.dk> sent the
following smoke signals:

>Hyundai Atos, brugt Getz - Hondai koster vidst kassen i reservedele

Keine Ahnung, har haft én i snart 3 år, og den har endnu ikke
efterspurgt en reservedel.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Otto J

Dato : 07-04-07 08:41

> Keine Ahnung, har haft én i snart 3 år, og den har endnu ikke
> efterspurgt en reservedel.

Jeg har haft skiftet et par småting, men udelukkende på grund af udefra
kommende påvirkninger af forskellig art (f.eks. ny dørlås efter indbrud), og
de har været billige. Ellers siger min erfaring, som stammer fra en
Hyundai-fikseret familie (5 styk i nærmeste familie, hvoraf to er over 10
år), at de udover almindelige sliddele, som har været rimeligt billige
sammenlignet med de andre mærker de har kørt rundt i, så har der ikke været
brug for en eneste stump medmindre man selv har smadret dem.

Mvh. Otto