Konstruktion af køler hjelme.
Fra : Henrik

Dato : 05-04-07 17:37

Hej Alle.

Nogen der kan forklare mig hvorfor man på modernet biler ikke laver
selve kølerhjelmen i plast, og beholder den indvendige afstivning i
metal? Det må da rent rust mæssigt være smartere fremfor stenslag i en
metal hjelm som jo vil ruste?

Henrik

Fra : Tom

Dato : 05-04-07 17:43

"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kølerhjelmen i plast, og beholder den indvendige afstivning i metal? Det
> må da rent rust mæssigt være smartere fremfor stenslag i en metal hjelm

Prisen på at presse et stykke blik er meget lavere end at skulle fremstille
det i plast. Desuden skal det også kunne holde til "Pedestrant kollision" og
varme fra motoren. Maling binder heller ikke så godt på
plastmaterialer....så der er mange gode grunde til at holde det i metal.
Bilen skal jo heller ikke holde FOR længe, man vil jo gerne sælge nye biler
igen.

--
Tom

Fra : Hans

Dato : 05-04-07 19:58

Citroen BX havde en bagklap af plast, men det er jo den anden ende

Hans

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 05-04-07 20:13

"Hans" <ask@meeeee.not> skrev i en meddelelse

> Citroen BX havde en bagklap af plast, men det er jo den anden ende
>
> Hans

Frontklappen er af plast på en BX....

Bjarne..

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-04-07 20:50

> Frontklappen er af plast på en BX....

Nemlig, i BX var både front- og bagklap af glasfiber - det var i Xantia at
man nøjedes med at lave bagklappen af glasfiber.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Tom

Dato : 05-04-07 21:00

"Hans" <ask@meeeee.not> skrev i en meddelelse

> Citroen BX havde en bagklap af plast, men det er jo den anden ende

Sådan er der jo så meget. Trabant har jo også alt i glasfiber, fordi bilen
skulle holde i 30 år

--
Tom

Fra : Hans

Dato : 06-04-07 10:14

> Sådan er der jo så meget. Trabant har jo også alt i glasfiber, fordi bilen
> skulle holde i 30 år
>
> --
> Tom

De ses da også endnu