/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Verdens dårligste bil ROFL
Fra : Tom


Dato : 05-04-07 15:30

Nej, det er ikke min bil

Verdens dårligste bil er kåret af Top Gear
http://www.bt.dk/article/20070405/NYHEDER/704050310/0/A


http://www.youtube.com/watch?v=Tf3Rw8VW3aE


Meget underholdende at se

--
Tom



 
 
BJ (05-04-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-04-07 15:42


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:461507cd$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> Meget underholdende at se

Tjaee ... og så er dens udsalgspris næsten dobbelt så stor som kostprisen
for en Peugeot 206.

--
Bjørn J.



Martin Bak (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 05-04-07 16:47


"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:46150ad2$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:461507cd$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Meget underholdende at se
>
> Tjaee ... og så er dens udsalgspris næsten dobbelt så stor som kostprisen
> for en Peugeot 206.
>
>
Sjovt nok ser den da lidt brittisk ud. Den minder lidt om en Mini. 4800 £
svarer til lidt under 50.000 kr. Så kommer selvfølgelig de høje danske
afgifter, men det vil vel stadig være noget nær den billigste nye bil? Så
alene det giver den vel en vis berettigelse.

Martin



Brian (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 05-04-07 22:32

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:ev35ks$kb8$1@newsbin.cybercity.dk...
> Sjovt nok ser den da lidt brittisk ud. Den minder lidt om en Mini. 4800 £
> svarer til lidt under 50.000 kr. Så kommer selvfølgelig de høje danske
> afgifter, men det vil vel stadig være noget nær den billigste nye bil? Så
> alene det giver den vel en vis berettigelse.

Det er da en kopi af en Daihatsu Cuore
http://kortlink.dk/3sav



Claus Nygaard-Peders~ (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Claus Nygaard-Peders~


Dato : 05-04-07 15:53

Tom skrev:
> Nej, det er ikke min bil
>
> Verdens dårligste bil er kåret af Top Gear
> http://www.bt.dk/article/20070405/NYHEDER/704050310/0/A
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Tf3Rw8VW3aE
>
> Meget underholdende at se

Tjoh!

Personlig ville jeg nok også kun vælge den bil af nød og måske netop
derfor har jeg en lidt flad smag i munden over at se Clarkson forsøge at
holde liv i sit udslukte TV-show/program med den slags indslag. Bilen,
hvor sølle og kønsløs den end måtte være, vil helt sikkert blive værdsat
af knap så fordringsfulde ejere.

Mvh
Claus

BJ (05-04-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-04-07 15:55


"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
news:46150d2a$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Bilen, hvor sølle og kønsløs den end måtte være, vil helt sikkert blive
> værdsat af knap så fordringsfulde ejere.

Well spoken!

--
Bjørn J.



Tom (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 05-04-07 16:14


"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
news:46150d2a$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom skrev:
>> Nej, det er ikke min bil
>>
>> Verdens dårligste bil er kåret af Top Gear
>> http://www.bt.dk/article/20070405/NYHEDER/704050310/0/A
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=Tf3Rw8VW3aE
>>
>> Meget underholdende at se
>
> Tjoh!
>
> Personlig ville jeg nok også kun vælge den bil af nød og måske netop
> derfor har jeg en lidt flad smag i munden over at se Clarkson forsøge at
> holde liv i sit udslukte TV-show/program med den slags indslag. Bilen,
> hvor sølle og kønsløs den end måtte være, vil helt sikkert blive værdsat
> af knap så fordringsfulde ejere.

Værdsat er måske så meget sagt. Som du selv er inde på så kan man af
nød/pengemangel måske finde på at købe den.
Synes det er helt ok at Clarkson med sin engelske sorte humor også tager fat
i de dårlige biler. Man kan så håbe at producenterne bare lytter en anelse
til kritikken.
Det er vigtig at huske at der her er tale om en død ting som en bil og ikke
et angreb på nogen person.

--
Tom



Hr. Jensen (06-04-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 06-04-07 07:34

On Thu, 05 Apr 2007 16:53:20 +0200 Claus Nygaard-Pedersen
<nomail@nomail.dk> sent the following smoke signals:

>Personlig ville jeg nok også kun vælge den bil af nød og måske netop
>derfor har jeg en lidt flad smag i munden over at se Clarkson forsøge at
>holde liv i sit udslukte TV-show/program med den slags indslag. Bilen,
>hvor sølle og kønsløs den end måtte være, vil helt sikkert blive værdsat
>af knap så fordringsfulde ejere.

Har du aldrig lagt mærke til at det 'altid' er den britisk producerede
bil der vinder opgørene?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Bruno (06-04-2007)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 06-04-07 09:04

Hr. Jensen wrote:
>
> Har du aldrig lagt mærke til at det 'altid' er den britisk producerede
> bil der vinder opgørene?
>
Det er det så ikke lige, medmindre du med "'altid'" mener når der tales
4x4 hvor man vist kun kan sige det er rimeligt.

Bevares de har en Aston i et særligt skab i forbindelse med deres Cool
Wall, men jeg kan da huske de har kåret en 911 over en Aston og en M5
plus de er da ikke bange for at kritisere fx. Rover, TVR, Lotus, Ford GT
og så kan man da bare kigge på deres egen biler. Lambo, 911, Volvo XC,
Fiat Panda er da blandt dem jeg kan komme på.

Mvh
Bruno

Tom (06-04-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 06-04-07 09:23


"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
news:4615ff26$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hr. Jensen wrote:
>>
>> Har du aldrig lagt mærke til at det 'altid' er den britisk producerede
>> bil der vinder opgørene?
>>
> Det er det så ikke lige, medmindre du med "'altid'" mener når der tales
> 4x4 hvor man vist kun kan sige det er rimeligt.
>
> Bevares de har en Aston i et særligt skab i forbindelse med deres Cool
> Wall, men jeg kan da huske de har kåret en 911 over en Aston og en M5 plus
> de er da ikke bange for at kritisere fx. Rover, TVR, Lotus, Ford GT og så
> kan man da bare kigge på deres egen biler. Lambo, 911, Volvo XC, Fiat
> Panda er da blandt dem jeg kan komme på.

Desuden er det ved at være lidt småt med bilproduktion i UK

--
Tom



Claus Nygaard-Peders~ (06-04-2007)
Kommentar
Fra : Claus Nygaard-Peders~


Dato : 06-04-07 09:34

Hr. Jensen skrev:
> On Thu, 05 Apr 2007 16:53:20 +0200 Claus Nygaard-Pedersen
> <nomail@nomail.dk> sent the following smoke signals:
>
>> Personlig ville jeg nok også kun vælge den bil af nød og måske netop
>> derfor har jeg en lidt flad smag i munden over at se Clarkson forsøge at
>> holde liv i sit udslukte TV-show/program med den slags indslag. Bilen,
>> hvor sølle og kønsløs den end måtte være, vil helt sikkert blive værdsat
>> af knap så fordringsfulde ejere.
>
> Har du aldrig lagt mærke til at det 'altid' er den britisk producerede
> bil der vinder opgørene?

Hmmm tjoh måske du har ret. Skal jeg være ærlig er det efterhånden længe
siden jeg har gidet at være fast seer på programmerne.

Det jeg helst ser er indslagene om specielle biler bygget i små styktal,
og i det segment er britisk bilindustri vist overrepræsenteret i forhold
til så mange andre landes.

Tjech f.eks. The Atom her: http://www.youtube.com/watch?v=WaWoo82zNUA

Sådan noget synes jeg er interessant. Endnu en prøvekørsel af en 1001HK
dunk med sindsyg kompliceret teknik tænder mig ikke rigtig.

Mvh
Claus

CarstenGP (06-04-2007)
Kommentar
Fra : CarstenGP


Dato : 06-04-07 12:38

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
news:461605a7$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Tjech f.eks. The Atom her: http://www.youtube.com/watch?v=WaWoo82zNUA
>
Den er for fed :)



Per (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 05-04-07 16:08

Tom wrote:
> Nej, det er ikke min bil
>
> Verdens dårligste bil er kåret af Top Gear
> http://www.bt.dk/article/20070405/NYHEDER/704050310/0/A
>
>

Meget muligt, men LADA må vist være den dårligste - den er også fremstillet
i Øst.

Jeg mener at Motor også lavede noget a´la Top Gear - de ødelagde en Lada med
en kampvogn. Det var noget med at knapperne i instrumentbordet faldt af
under 1. køretur osv.

Så Lada og nok den ringeste bil imo.

/Per



Ukendt (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-04-07 17:10

On Thu, 5 Apr 2007 16:30:03 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

>Nej, det er ikke min bil
>
>Verdens dårligste bil er kåret af Top Gear
>http://www.bt.dk/article/20070405/NYHEDER/704050310/0/A
>
>
>http://www.youtube.com/watch?v=Tf3Rw8VW3aE
>
>
>Meget underholdende at se

Han er mildt sagt ikke imponeret, kan man se Bilmagasinet lavede
noget tilsvarende med en Lada for nogle år siden - noget med at
udsætte den for en Leopard-kampvogns vrede i form af et projektil.
Hvis jeg ejede sådan en bil ville jeg nok grine af ham, for han har
ikke fattet pointen. Den er sikkert billig at købe, billig at fodre -
og kan formodentlig i UK smides væk før den formodet elendige kvalitet
bliver et væsentligt problem i form af reparationer af ting, man ikke
bare lever med. Noget vi ikke kan i DK pga. afgifterne.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Bruno (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 05-04-07 19:55

Ivan Madsen wrote:
>
> Han er mildt sagt ikke imponeret, kan man se Bilmagasinet lavede
> noget tilsvarende med en Lada for nogle år siden - noget med at
> udsætte den for en Leopard-kampvogns vrede i form af et projektil.
> Hvis jeg ejede sådan en bil ville jeg nok grine af ham, for han har
> ikke fattet pointen. Den er sikkert billig at købe, billig at fodre -
> og kan formodentlig i UK smides væk før den formodet elendige kvalitet
> bliver et væsentligt problem i form af reparationer af ting, man ikke
> bare lever med. Noget vi ikke kan i DK pga. afgifterne.

Sagen er bare at der er andre billige biler i England, eksempelvis kan
en Citroen C1 findes for ca. 10000 kr ekstra. Top Gear har faktisk nogle
meget billige biler om givet dem en fin omtale, ligesom de også har
været efter andre dårlige biler (eksempelvis en Indisk bil med et Rover
skilt).

Mvh
Bruno

Ukendt (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-04-07 20:10

On Thu, 05 Apr 2007 20:55:03 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

>Ivan Madsen wrote:
>>
>> Han er mildt sagt ikke imponeret, kan man se Bilmagasinet lavede
>> noget tilsvarende med en Lada for nogle år siden - noget med at
>> udsætte den for en Leopard-kampvogns vrede i form af et projektil.
>> Hvis jeg ejede sådan en bil ville jeg nok grine af ham, for han har
>> ikke fattet pointen. Den er sikkert billig at købe, billig at fodre -
>> og kan formodentlig i UK smides væk før den formodet elendige kvalitet
>> bliver et væsentligt problem i form af reparationer af ting, man ikke
>> bare lever med. Noget vi ikke kan i DK pga. afgifterne.
>
>Sagen er bare at der er andre billige biler i England, eksempelvis kan
>en Citroen C1 findes for ca. 10000 kr ekstra. Top Gear har faktisk nogle
>meget billige biler om givet dem en fin omtale, ligesom de også har
>været efter andre dårlige biler (eksempelvis en Indisk bil med et Rover
>skilt).
>
Jamen det er jeg såmænd ikke i tvivl om. Men der sælges altså
stadigvæk både såkaldte Chevrolet Matiz (selv om de burde hedde
Daewoo). Ford Ka mfl. til priser kun ca. 20 kkr under
C1,107,Aygo-familien herhjemme - og der må det samme vel gøre sig
gældende. At malaysieren ikke importeres til DK skyldes vel, at den
ikke kan sælges til noget, som anses for konkurrencedygtig pris. (små
50 K i England bliver vel det dobbelte og så står Ka, Matiz mfl. i
vejen)
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Bruno (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 05-04-07 23:33

Ivan Madsen wrote:
>>
> Jamen det er jeg såmænd ikke i tvivl om. Men der sælges altså
> stadigvæk både såkaldte Chevrolet Matiz (selv om de burde hedde
> Daewoo). Ford Ka mfl. til priser kun ca. 20 kkr under
> C1,107,Aygo-familien herhjemme - og der må det samme vel gøre sig
> gældende.

Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener?

Top Gear indslaget jagter en bil de siger simpelthen er for dårlig,
hvilket nogen så synes er forkert fordi det jo er en billig bil. Jeg
giver så et priseksempel der illustrerer den faktisk ikke er så billig,
jeg kendte tilfældigvis lige en pris på C1 i England (lang historie),
hvorefter du opremser en række biler på det danske marked.


At malaysieren ikke importeres til DK skyldes vel, at den
> ikke kan sælges til noget, som anses for konkurrencedygtig pris. (små
> 50 K i England bliver vel det dobbelte og så står Ka, Matiz mfl. i
> vejen)

Øh, det er vel netop pointen. Altså at den ikke er så billig bare dårlig.

Forøvrigt har den rattet i den forkerte side, hvilket kan være
medvirkende til den ikke er her i landet.

Mvh
Bruno

Ukendt (06-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-04-07 10:22

On Fri, 06 Apr 2007 00:32:50 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

>Ivan Madsen wrote:
>>>
>> Jamen det er jeg såmænd ikke i tvivl om. Men der sælges altså
>> stadigvæk både såkaldte Chevrolet Matiz (selv om de burde hedde
>> Daewoo). Ford Ka mfl. til priser kun ca. 20 kkr under
>> C1,107,Aygo-familien herhjemme - og der må det samme vel gøre sig
>> gældende.
>
>Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener?
>
>Top Gear indslaget jagter en bil de siger simpelthen er for dårlig,
>hvilket nogen så synes er forkert fordi det jo er en billig bil. Jeg
>giver så et priseksempel der illustrerer den faktisk ikke er så billig,
>jeg kendte tilfældigvis lige en pris på C1 i England (lang historie),
>hvorefter du opremser en række biler på det danske marked.
>

Bilen er et billigprodukt - og de må for min skyld gøre hvad de vil
med den.
Jeg mente bare, at uanset bopæl er der nogle mennesker, som bare vil
have det billigst mulige NYE køretøj til et begrænset behov - uanset
de måske var bedre hjulpet med en brugt til samme penge.

>
>At malaysieren ikke importeres til DK skyldes vel, at den
>> ikke kan sælges til noget, som anses for konkurrencedygtig pris. (små
>> 50 K i England bliver vel det dobbelte og så står Ka, Matiz mfl. i
>> vejen)
>
>Øh, det er vel netop pointen. Altså at den ikke er så billig bare dårlig.
>
>Forøvrigt har den rattet i den forkerte side, hvilket kan være
>medvirkende til den ikke er her i landet.
>

Det lyder som en god forklaring.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Bjarne Rosenkrands (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne Rosenkrands


Dato : 05-04-07 21:05


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:461507cd$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nej, det er ikke min bil
>
> Verdens dårligste bil er kåret af Top Gear
> http://www.bt.dk/article/20070405/NYHEDER/704050310/0/A
>
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Tf3Rw8VW3aE
>
>
> Meget underholdende at se
>
> --
> Tom
>

Den minder da lidt om en Daihatsu Cuore:
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=166600420&source=1

Bjarne







Brian (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 05-04-07 22:33

"Bjarne Rosenkrands" <dsl196465@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:4615566f$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Verdens dårligste bil er kåret af Top Gear
>> http://www.bt.dk/article/20070405/NYHEDER/704050310/0/A
>> http://www.youtube.com/watch?v=Tf3Rw8VW3aE
>>
>>
>> Meget underholdende at se
> Den minder da lidt om en Daihatsu Cuore:
> http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=166600420&source=1

Nærmest en tro kopi hvis man lige kan finde en rigtige årgang/model. Her kan
man se bagenden også:
http://kortlink.dk/3sav




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste