Langt gods
Fra : Hansen

Dato : 05-04-07 07:32

I "Bekendtgørelse om afmnærkning af langt eller bredt gods" står der i §1
noget om afmærkning af langt gods med en lys klud.

Er der nogen der kender de tyske regler, hvis man nu skal afhente dette
"langt gods" i Tyskland?

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 06-04-07 04:18

Hansen skrev:
> [...]
> noget om afmærkning af langt gods med en lys klud.
>
> Er der nogen der kender de tyske regler, hvis man nu skal afhente dette

Lige med hensyn til afmærkning kender jeg ikke kravene i Tyskland, men
jeg har lige været på kursus, og hvad jeg lærte og så der, var virkelig
chokerende.

En chauffør blev stoppet i Tyskland, og da de lige ville se hvordan hans
last var surret, ja så fik han ikke lov til at køre videre, før det var
efter deres anvisninger. Nu kan jeg ikke lige huske hvor mange bånd han
havde på, men det var iflg dem alt for lidt, så skulle lige skaffe 88
bånd mere, før han kunne køre videre !!!!!!!!! Nååh ja, tænker man så.
Det var da godt det ikke var mere end det, for så skulle jeg jo have
lånt dem af andre chauffører (læses meget ironisk). Forresten fik han
lov til at køre, efter at have spændt 48!! bånd mere på - så hvad er lov
?? Har de tyskere fuldstændig tabt kiksen!??!!? En last i Tyskland SKAL
blive på ladet, uanset hvordan ladet så end vender, Eller med andre ord
- vælter bilen om på taget, ja så skal lasten stadig have kontakt til
ladet !!

Så henter du et læs i Tyskland, skal du være MEGET opmærksom på at få
det surret korrekt. Hvor stor bøden er for at det ikke er gjort korrekt
ved jeg ikke, men det er sikkert ikke billigt.

Jesper