Vista Ultimate og Premium ikke kompatibel ~
Fra : MAT

Dato : 23-04-07 21:29

Af en side hos Dell fremgår: Windows Vista Home Basic er kun kompatible med
Pentium- og Core-processorer: Windows Vista Home Premium og Original Windows
Vista Ultimate er kun kompatibel med Viiv-processorer.....
Har fundet en god side til uddybning af hvorfor Vista Premium og Ultimate
kræver en Intel Viiv processor og ikke er kompatibel med en Intel Core 2 Duo
processor. Kunne en eller anden gi' mig et link, tak.

Fra : MAT

Dato : 23-04-07 21:30

Har IKKE fundet en god side om den der Viiv processor.....

Fra : Nicolai L

Dato : 23-04-07 22:51

"MAT" <non-exit@non-exit.com> skrev i en meddelelse

> Har IKKE fundet en god side om den der Viiv processor.....

Som sagt er det ikke en processor, men har du været forbi Intel? Der står en
masse.

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-07 21:55

MAT wrote:
> [...]
> kræver en Intel Viiv processor og ikke er kompatibel med en Intel Core 2 Duo
> processor. Kunne en eller anden gi' mig et link, tak.

vilel det være nok for dig at fortælle dig at jeg poster her fra en
Vista Ultimate/Core 2 Duo platform?

Fra : Nicolai L

Dato : 23-04-07 22:54

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> vilel det være nok for dig at fortælle dig at jeg poster her fra en Vista
> Ultimate/Core 2 Duo platform?

Tja, den der custom Vista ultimate og din Viiv "CPU" opgradering direkte på
bundkortet, tæller vist ikke?

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-07 18:13

Nicolai L wrote:
> ""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, den der custom Vista ultimate og din Viiv "CPU" opgradering direkte på
> bundkortet, tæller vist ikke?
>
> Nicolai

hvad mener du med custom vista ultimate og 'viiv' cpu opgradering?
du tabte mig komplet der... jeg kører en ganske standard Vista Ultimate
på en Asus P5W DH Deluxe board med en E6600 CPU i styrhuset.

:)

Fra : Nicolai L

Dato : 25-04-07 15:24

> hvad mener du med custom vista ultimate og 'viiv' cpu opgradering?
> du tabte mig komplet der...

Det var nu også meningen. :) Tror det var tæt-på-sommer kådhed der lige
ramte mig.

Nicolai

Fra : MAT

Dato : 24-04-07 17:22

> vilel det være nok for dig at fortælle dig at jeg poster her fra en Vista
> Ultimate/Core 2 Duo platform?

Ja og nej, for hvorfor står der følgende på Dell's side:
Klikker man "Konfigurer og køb" ud for Dimension 9200 har første afsnit
overskriften "Processor". Under overskriften Processor står, citat: "Bemærk:
Original Windows Vista Home Basic er kun kompatible med Pentium- og
Core-processorer: Original Windows Vista Home Premium og Original Windows
Vista Ultimate er kun kompatibel med Viiv-processorer."
Hvis linket fungerer er det på
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/desktops_best?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-07 18:16

MAT wrote:

> [...]
> Core-processorer: Original Windows Vista Home Premium og Original Windows
> Vista Ultimate er kun kompatibel med Viiv-processorer."

Det er noget vrøvl det Dell skriver.

Fra : Nicolai L

Dato : 25-04-07 15:29

> Det er noget vrøvl det Dell skriver.

Det er da mildt sagt endda. Jeg kan ikke finde nogle informationer på
Intel's side, om at der skulle være en C2D som ikke havde Viiv teknologi, i
hvert fald når vi snakker om E63-64-6600.

Er det ikke fordi de går med livrem og seler, fordi at der er visse home
entertainment funktioner man ikke kan udnytte uden Viiv?

Nicolai

Fra : Nicolai L

Dato : 23-04-07 22:50

> [...]

> med Pentium- og Core-processorer: Windows Vista Home Premium og Original
> Windows Vista Ultimate er kun kompatibel med Viiv-processorer.....

Har du et link til den side hos Dell?

> Har fundet en god side til uddybning af hvorfor Vista Premium og Ultimate
> kræver en Intel Viiv processor og ikke er kompatibel med en Intel Core 2
> Duo processor. Kunne en eller anden gi' mig et link, tak.

Viiv er ikke en processor, men en teknologi som også Core 2 Duo processoren
har. Jeg tror du har misforstået noget omkring windows og Viiv? Vista home
basic kan sagtens køre på en CPU med Viiv teknologi og de andre kan godt
køre på de andre 2 CPU'er du nævner, dog har du så ikke mulighed for at
benytte dig af Viiv teknologien.

Nicolai

Fra : MAT

Dato : 24-04-07 16:16