nVidia GeForce 8800 GTX i Dell
Fra : MAT

Dato : 23-04-07 21:22

Har kik på en Dell Dimension 9200 med nVidia GeForce 8800 GTX, 768MB.
Vil blot høre om der er nogen her i nyhedsgruppen der har en nyere Dell med
dette grafikkort og om der er kommentarer, ros eller kritik til kortet. Hvis
en eller anden har kortet i en Dell: Hvor mange watt er strømforsyningen?

Fra : ct

Dato : 24-04-07 07:22

jeg har en Dell med 2 af slagsen monteret. Der er 1000W strømforsyning i...

ct

Fra : DrNo

Dato : 26-04-07 20:35

"MAT" <non-exit@non-exit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med dette grafikkort og om der er kommentarer, ros eller kritik til
> kortet. Hvis en eller anden har kortet i en Dell: Hvor mange watt er

Af Dell's hjemmeside fremgår at Dell Dimension 9200 har en
375 Watt DC Power Supply hvilket nok er alt for lidt til en 8800 GTX ?

Forstår derfor heller ikke at den kan købes/konfigureres med dette
grafikkort ?

Fra : Allan Carlsen

Dato : 27-04-07 10:32

Hi DrNo
Jeg har også bestilt samme maskine. Deres support siger at man har taget
hensyn til strømforsyningen vedr. 8800 GTX.

Jeg får min maskine på tirsdag. Så vender jeg tilbage med et svar onsdag.

Se nedenstående link, der kan du sætte "dataerne" fra Dell Dimension 9200
ind og se at strømforsyningen skal være på 600w.
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
Mvh. BlackAce

Fra : anders

Dato : 27-04-07 13:14

Hej
Du kan glæde dig til 8800 GTX, jeg har den nye Zitech gamer pc, med dette
kort i, plus lidt ekstra ram.
føj for en hankat, hvor kører det godt, selv fsX i 1680 x 1050 og alt slået
til flyver du bare af sted.
hilsen anders

Fra : DrNo

Dato : 27-04-07 23:35

"Allan Carlsen" <aic@oes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hensyn til strømforsyningen vedr. 8800 GTX.
>
> Jeg får min maskine på tirsdag. Så vender jeg tilbage med et svar onsdag.

Glæder mig til at høre om dine erfaringer med denne maskine - om den støjer
osv..

Fra : MAT

Dato : 01-05-07 16:50

> Jeg har også bestilt samme maskine. Deres support siger at man har taget
> hensyn til strømforsyningen vedr. 8800 GTX.
>
> Jeg får min maskine på tirsdag. Så vender jeg tilbage med et svar onsdag.

Har du fået maskinen?
Har talt med Dell ultimo april, og den jeg talte med havde ikke hørt om at
der skulle eksistere Dell Dimension 9200 med mere end 375 watt og bedyrede
at når man kunne købe konfigurationen med 8800GTX kortet måtte det være
fordi 375 watt var nok. Måtte dog samtidig notere at Dell XPS med samme kort
har 750 watt, så han anbefalede XPS'en, hvis jeg vurderede at 375 watt var
for lidt....!
Såfremt din maskine leveres med 375 watt vil jeg mene det er for lidt til at
få optimal udnyttelse af kortet. Hertil kræves mindst 500 watt.

Fra : Allan Carlsen

Dato : 02-05-07 06:40

Hej alle
Så kom "dyret" tirsdag aften. Så det var begrænset hvad jeg kunne nå at
test.
Ganske rigtig, der var KUN 375w i maskinen. Jeg gir ret i hvad Mat skriver.
For dårligt at Dell ikke har taget hensyn til dette. Ringer senere i dag og
brokker mig.
Er der i øvrigt nogen af jer som har denne Dimension 9200 med Vista, som har
fået denne her remote kontrol til deres Media Center ?
Min var nemlig ikke vedlagt. Men var beskrevet i papirerne vedr. install. af
maskinen.
Maskinen er fuldstændig lydløs. Men når du arbejder/installere via
dvd-drevet, larmer den lidt, men det er ok.
CPU'erne bliver kølet med en ordenligt krabat af køler, på størrelse med en
strømforsyning.
Når maskinen er tændt og ikke laver noget, får jeg, CPU 0 =34 grader og CPU
1 = 38 grader ved 2128 MHz.
Når maskinen arbejder røg den op på CPU 0 =46 grader og CPU 1 = 45 grader,
er det OK ?
AC

Fra : Allan Carlsen

Dato : 07-05-07 08:52

Hi Mat
Har snakket med Dell i sidste uge vedr. PSU på 375w.
Jeg kunne IKKE få skiftet PSU med en fx. en på 500w, da der ikke var plads
til den i kabinettet.
Det synes lyder som noget hø. Jeg kan p.t. ikke se at der en forskell (som
regel) om det er en PSU 400 eller 500w. Det er jo næsten en standard
størrelse. Men selvfølgelig kan de være noget større, hvis du går dybere ned
i lommerne.
Men jeg har ikke haft problemer med maskinen og PSU'en. Dog har jeg ikke
siddet og spillet i en time eller 2 endnu.
Jeg får "hits" på 3Dmark06 på 8.897 og 3Dmark05 på 13.022. Jeg tror at det
er ok. Den holder stadig de nævnte varme grader.
Nogle bemærkninger vedr. mine hits ?

Fra : MAT

Dato : 07-05-07 13:12

> [...]
> Jeg får "hits" på 3Dmark06 på 8.897 og 3Dmark05 på 13.022. Jeg tror at det
> er ok. Den holder stadig de nævnte varme grader.

Umiddelbart ser dit system ud til at fungere uden problemer med acceptable
varmegrader og gode scores i 3Dmark, og det er stadig et fantastisk
grafikkort Dell har proppet i den maskine til den pris. Overvejede første
gang jeg så konfigurationen om det var en skrivefejl, at der i stedet for et
8800 GTX kort skulle have siddet et 7900 GS kort, men da konfigurationen
stadig eksisterer, må de jo mene det hos Dell. Måske har Dell en masse 8800
GTX kort der skal afskibes hurtigst muligt fordi der er solgt færre end
ventet muligvis fordi de fleste har ventet med at købe det til dx10 og nye
bundkort og al det andet kommer senere i år. Det der så undrer er de 375
watt der ikke matcher 8800 GTX kortet. Men måske er jeg og andre
fejlinformeret. Måske er 375 watt nok til dig når det kommer til stykket.
Hvis dit system fungerer og Dell siger at 375 watt er nok, er det så ikke
godt nok, eller? Med mindre du er meget interesseret i at få afklaret om dit
system performer bedre med en større strømforsyning ville jeg nok stille mig
tilfreds med det du har nu. Omvendt har jeg faktisk for et par år siden sat
en 400 watt strømforsyning i en Dell der havde 250 watt, hvor jeg også havde
fået at vide at det ikke kunne lade sig gøre. Jeg tog PC'en ned til nærmeste
computerforretning der vidste hvad det drejede sig om og fik en
strømforsyning der passede.

Fra : Martin S. Johansson

Dato : 08-05-07 22:37

> [...]
> CPU 1 = 38 grader ved 2128 MHz.
> Når maskinen arbejder røg den op på CPU 0 =46 grader og CPU 1 = 45 grader,

Det lyder altså utroligt at den PSU er tilstrækkelig?

Hvis jeg husker korrekt trækker et Geforce 8800 GTX alene omkring 170 Watt
via enten den normale 12V linje eller en dedikeret til PCI-E.
Det levner ikke mange "Watt" til resten af komponenterne?

Scoren i 3DMark ser ud til at passe meget godt med systemet, og er den
stabil i den test så bør der ikke være noget galt.
3DMark belaster hele maskinen ret voldsomt, og hvis der er svagheder bør de
vise sig.

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-07 22:46

MAT wrote:

> Såfremt din maskine leveres med 375 watt vil jeg mene det er for lidt til at
> få optimal udnyttelse af kortet. Hertil kræves mindst 500 watt.

Kortets ydelse er afhængig af om der er watt nok?
Kunne forestille mig at systemet ville gå i knæ hvis der ikke var. og de
resterende 200 watt kommer man trods alt et stykke vej for nu om dage.