firewall til vista
Fra : reno

Dato : 22-04-07 13:00

hvilken firewall vil i anbefale til vista, jeg har hele tiden kørt med
sygate, men den virker ikke med vista desværre.
på forhånd tak.
mvh reno

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 22-04-07 13:09

"reno" <leomastek@mail.tele.dk> writes:

>hvilken firewall vil i anbefale til vista, jeg har hele tiden kørt med
>sygate, men den virker ikke med vista desværre.

Det er ikke et helt let spørgsmål, for gruppens deltagere har ret
mange forskellige syn på sagen.

Hvis du kigger tilbage, vil du se, at anbefalingerne går på at...

1) bruge den indbyggede,
2) installere en anden firewall (der er vist ikke nogen endnu),
3) endelig ikke bruge andre firewalls da det er falsk sikkerhed,
4) installere en firewall men ikke stole for meget på den,
5) sikre sin pc og dermed helt undgå at have brug for en firewall.

Personligt er jeg mest til 1 og 5 afhængig af omstændighederne.
Men kig tilbage i gruppen - der er vist ingen grund til at starte
en ny diskussion; folk har en tendens til at blive uvenner og ikke
rigtig komme med noget enkelt brugbart svar

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-04-07 13:13

Den Sun, 22 Apr 2007 12:09:17 +0000 (UTC) skrev Klaus Ellegaard:

> [...]
> en ny diskussion; folk har en tendens til at blive uvenner og ikke
> rigtig komme med noget enkelt brugbart svar

Du glemte en...

6) Bruge en ekstern box, fx. en NAT-router som den der følger med de
fleste ADSL-forbindelser.

Jeg ser dog ikke punkt 5) som et alternativ til de andre, men som noget
man bør gøre uanset om man har en firewall eller ej.

Mvh
Kent

Fra : joke

Dato : 23-04-07 07:45

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvis du kigger tilbage, vil du se, at anbefalingerne går på at...

> 2) installere en anden firewall (der er vist ikke nogen endnu),

I nogen kombiprodukter er firewall skam klar til at rulle på XP

hilsen

Johnny

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-04-07 07:49

"joke" <jkp6670haderspamsaafjernaltfoerefter0ogtilsnabela@hotmail.nocom> writes:

>I nogen kombiprodukter er firewall skam klar til at rulle på XP

Jaeh, men hvad hjælper det på Vista?

Mvh.
   Klaus.

Fra : joke

Dato : 23-04-07 14:58

> Jaeh, men hvad hjælper det på Vista?
>
> Mvh.
> Klaus.
sorry mente nu også på vista blandet panda er klar

Fra : gil

Dato : 23-04-07 14:39

Den 22-04-2007 14:00, skrev reno:

> hvilken firewall vil i anbefale til vista, jeg har hele tiden kørt med
> sygate, men den virker ikke med vista desværre.

McAfee er klar.

--
gil

Fra : Henrik \(Silkeborg\)