Dell løber fra deres ansvar
Fra : charlotte

Dato : 23-04-07 14:21

Hej alle

Jeg er simpelthen så rasende på Dell - jeg har købt en Dimension 9200 til
firmaet og valgt en maskine til små eller mellemstore virksomheder - og da
jeg så får maskinen, har Dell lagt Vista Basic på - hvad er helt forkert -
da der skulle ha været Vista Business på - iflg. Dell's hjemmeside kan man
slet ikke købe maskinen til et firma med Basic på - på trods af at jeg har
kontaktet dem flere gange og mailet, høre jeg ikke en disse. Kundeservice
siger, at jeg kan købe en opgradering - men det er jo slet ikke min fejl -
det er jo Dell som har lagt et forkert program på. Og når man så ringer for
at få opgivet et navn længere oppe i deres organisation, så vil de ikke sige
hvem men skal tale med - hver gang bliver man stillet op til kundeservice og
det er den samme mand man kommer ind til.

Tag dette som en advarsel til alle dem som påtænker at handle hos Dell - jeg
er færdig med at købe computere der - de er utroværdige og løber fra deres
ansvar.

Mvh. Lotte

Fra : rasmus

Dato : 23-04-07 14:36

"charlotte" <charlotte_andersen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg
> er færdig med at købe computere der - de er utroværdige og løber fra deres

- altså hvis du netop har modtaget maskinen og den ikke svarer til det
bestilte kan du jo bare returnere den og få penge retur.

Fra : charlotte

Dato : 23-04-07 14:53

"rasmus" <nejtak@nejtak.dk> wrote in message

> [...]
>
> - altså hvis du netop har modtaget maskinen og den ikke svarer til det
> bestilte kan du jo bare returnere den og få penge retur.

Hmmm - hvis bare det var så vel - Dell har en salgspolitik som siger, at når
det er et firma som køber en maskine, har man kun 1 uge til at annulere
købet - så det svare til at jeg får den i hus - bakser med at få den til at
komme på firmaets interne net, så jeg kan se fællesdrev - da jeg ikke kan
det, ringer jeg til Dell's support, og ham gutten finder ud af at jeg
mangler en knap i systemet - og så finder han ud af at jeg har den forkerte
Vista på - så er der gået en uge - og sælgeren siger at jeg ikke kan lev.
den retur - jeg har mailet dem en sidste gang i dag, og hvis der stadig
intet kommer ud af det, går jeg til forbruger ombudsmanden - måske de kan
fortælle mig hvad jeg så skal gøre - måske er der mange andre som er kommet
i kløerne på Dell.

Lotte

Fra : rasmus

Dato : 23-04-07 15:14

> [...]
> intet kommer ud af det, går jeg til forbruger ombudsmanden - måske de kan
> fortælle mig hvad jeg så skal gøre - måske er der mange andre som er

- allerede første dag da du tænder den kan du vel se, at der er den forkerte
Vista ...? Har du købt den som erhvervsdrivende er der jo ikke tale om
forbrugerkøb. jeg vil dog alligevel mene, at firmaet er forpligtet til at
levere den software, du har bestilt. Og nu fremgår det vel af din bestilling
og ordrebekræftelse, hvilken vista-version der følger med? Spørg i
juragruppen ...

ras

Fra : Finn Erichsen

Dato : 24-04-07 05:33

Hej Charlotte jeg bliver vist nød til at støtte Rasmus udtalelse
om at du burde have set det da du åbnede maskinen første gang.
Det sagt burde du vel også have set det på din ordrebekræftelse
inden maskinen blev leveret. Jeg formoder dermed at de har
leveret det der står på den, hvis ikke ja så er sagen da klar de
bliver givetvis nød til at rette deres fejl. Jeg bor i
Australien og har siden 1989 købt adskillige computere/PC og jeg
må sige at jeg gennem tiden har modtaget meget grusomt møg og
har haft ubeskriveligt mange kvaler både når jeg har købt en
færdig computer og når jeg her købt specielt byggede. Det
stoppede dog da jeg i desperation begyndte at købe Dell
computere. Jeg har set tilbage siden og jeg skal være hårdt
presset hvis jeg skulle købe andet en Dell. Jeg havde dog et
enkelt sammenstød med dem, de kom ikke som bestilt og
installerede systemet hurtigt nok så jeg satte det selv op
hvilket jeg ellers gerne havde været fri for. Ifølge kontrakten
skulle de have været her dagen efter leveringen (det var en
lokal underleverandør der skulle have kommet) jeg installerede
selv dagen efter denne 6 computere i et mindre netværk. Fandens
til hus og en masse kravleri som jeg gerne ville have været
sparet for, jeg hader simpelthen den slags og så alt det hus med
at få det til at spille sammen. Kontrakteren kom fire dage
senere og jeg bad ham selvfølgeligt skrubbe af helvedet til
hvilket han var overordentlig utilfreds med. Nå men så var der
det med betalingen for jeg havde betalt det hele forud også
installationen. Dell Australia kviede sig noget ved at skulle
betale installationsudgiften tilbage. De ville så heller ikke
give mig udvidet garanti 3 år fordi jeg selv havde installeret
det. Jeg skrev så et pænt brev til Dell Australia og et
enslydende til Dell Malaysia og sendte begge dele anbefalet
begge afdelinger kunne se at det var sendt til både Australia og
Malaysia. Jeg fik ganske hurtigt en e mail tilbage der
bekræftede at de havde modtaget mit brev og sagen var taget op
til nærmere granskning. 2 mdr. efter fik jeg besked at de havde
indsat alle pengene på min konto både for garanti og
installation og at de havde givet mig en 3 årig garanti uden
beregning og at de så frem til et fortsat godt samarbejde. Jeg
har sku været helt ked af at jeg ikke har haft behov for at
bruge deres service der er nu hengået 3 år og 2 måneder uden
nogen form for problemer og det er første gang i mit 18 årige
computer liv aldrig hændt tidligere.

Cheers Finn

--
Finn Canberra Australia

Fra : Thomas Kaarup

Dato : 24-04-07 21:55

Nok siger du at du ikke havde muligheden for at opdage det i tide og at det
hele er deres skyld.

Hvis jeg ikke tager meget fejl har der været en mail frem og tilbage mellem
dig og sælgere da der ikke er nogen returret for handler mellem
virksomheder. der forefindes ikke købelov mellem virksomheder som for
private. det der findes er aftaleloven og da du, hvis alle retningslinier er
blevet fulgt, har skriftligt bekræftet sammensætningen af maskinen, ligger
fejlen ene og alene hos dig.

at dell ikke prøver at afhjælpe situationen er bare ekstrem ringe service
fra deres side, men nu er det heller ikke noget de gør så meget i, det med
servicen.

Man kan være meget hurtig til at svine andre til, når der kun bliver
fremstillet en side af sagen. bla andet at folk ikke gider læse betingelser
når de feks bestiller rejseforsikringer og lign som set i basta og andre
såkaldte forbruger programmer. Jeg taler her af erfaring da jeg har været
ansat hos dell i netop erhvervssektoren og har ALDRIG lagt en ordre uden
skriftlig accept da dette ikke kan lade sig gøre. Ydermere arbejder jeg i
dag i butik og hører tit og ofte bortforklaringer, dårlige undskyldninger og
direkte løgne når kunderne ved de har lavet lort i lagkagen og ikke bare vil
indrømme det. mange gange kommer man længere ved at sige tingene som de er
og arbejde udfra det punkt til en fælles løsning.

Såfremt disse retningslinier IKKE er blevet overholdt af dell er du i din
fulde ret til at annullere købet. dog skal du vide at prisen for
returfragtet vil påfalde dig.