digital signatur i mail at sende emails me~
Fra : tom

Dato : 22-04-07 13:55

Nogen der ved om man kan det..
Og hvordan jeg får mail.app til at signere et par mails, eller alle.
Hvis det er muligt at få til at fungere, bliver selve mail.app så
langsommere, i forhold til at noget skal krypteres etc..??
jeg har kigget i arkiverne her, og kunne kun finde noget om entourage,
men det er altså mail, jeg gerne vil have til at fungere..
Tom

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 22-04-07 14:30

tom <spam@bam.dk> writes:

> [...]
> jeg har kigget i arkiverne her, og kunne kun finde noget om entourage,
> men det er altså mail, jeg gerne vil have til at fungere..

Du skal blot installere din Digital Signatur, og så dukker der
automatisk to ekstra knapper op i Mail.app. Jeg kan ikke lige huske,
om Spotlight kan indexere mail, du modtager i krypteret form, men jeg
tvivler. Husk også, at inden du kan kryptere mail, skal du have
modtaget modtagerens offentlige nøgle, f.eks. i form af en signeret
mail.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-04-07 16:43

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

<snip>

> Husk også, at inden du kan kryptere mail, skal du have modtaget
> modtagerens offentlige nøgle, f.eks. i form af en signeret mail.

Den kan osse hentes her:

http://www.certifikat.dk

Vælge "Søg efter certifikat" ude til venstre og indtast modtagers
e-mail adresse i det felt der fremkommer.

Fra : tom

Dato : 23-04-07 11:48

On 2007-04-22 15:30:01 +0200, Thomas Bjorn Andersen
<tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> said:

> [...]
> tvivler. Husk også, at inden du kan kryptere mail, skal du have
> modtaget modtagerens offentlige nøgle, f.eks. i form af en signeret

Kan det passe at det er ovre i højre side af viduet hvor der er to
billeder, den ene er en lås og den anden er noget der ligner en
stjerne/tandhjul..
Har netop sendt en mail til mig selv og der står at den er signeret og
så er der et billede af det der tandhjul..
Når jeg spørger er det fordi jeg skal sende en regning til det
offentlige, og det er åbenbart så svært at gøre at jeg er nødt til at
tjekke tyve gange før jeg sender regningen..
Tom

PS
tak for hjælp

Fra : Morten Lind

Dato : 23-04-07 19:04

tom <spam@bam.dk> wrote:

> [...]
> offentlige, og det er åbenbart så svært at gøre at jeg er nødt til at
> tjekke tyve gange før jeg sender regningen..

Korrekt("Tandhjulet" er gult, ikke sandt?).

M.

Fra : tom

Dato : 23-04-07 22:09

On 2007-04-23 20:04:14 +0200, info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) said:

> Korrekt("Tandhjulet" er gult, ikke sandt?).
>
> M.

Nej det er sort( tandhjulet altså!), og når jeg nu kigger på det kan
jeg se at jeg kan vælge et kryds i den ( formodentligt "nej" ) og et
lille flueben ( formodentligt "OK") så det er jo bare at prøve sig
frem, og lige finde nogle andre der også har digi signatur installeret
og så prøve at sende dem nogle mails med og uden (??) signatur..
Tom

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-04-07 11:01

tom skrev:

> Kan det passe at det er ovre i højre side af viduet hvor der er to
> billeder, den ene er en lås og den anden er noget der ligner en
> stjerne/tandhjul..

Prøv at holde musemarkøren over disse i få sekunder; så får du en fin
hjælpetekst frem der meget godt beskriver hver deres funktion. Sådan er
det i øvrigt med stort set alle programmer, prøv f.eks. også med
knapperne i Safari eller lign.

Og det samme er tilfældet på Windows.

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,