Modtage vedhæftet filer i Outlook 2007.
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-04-07 15:42

Hej i gruppen.

Jeg har lige modtaget en exe fil af en arbejdskollega, men Outlook 2007 har
blokeret for den. Og jeg kan ikke finde hvor jeg kan slå fra om den skal
blokere vedhæftet filer eller ej. Er der nogen her der ved det? Bliver han
nødt til at sende den igen, eller kan den redes?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på email.

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 21-04-07 19:21

Jørgen Nielsen skrev:

> [...]
> blokere vedhæftet filer eller ej. Er der nogen her der ved det? Bliver han
> nødt til at sende den igen, eller kan den redes?

Jeg kører selv med Outlook 2007, men har dog ikke prøvet at modtage
en exe-fil. Har derfor ikke så stor erfaring endnu.

Men prøv at læse lidt mere i hjælpefunktionen: F1 -> indtast så
'Åbn blokerede filer'. Så får du mulighed for at læse lidt mere
om dit problem.

Prøv også at kigge i: Funktioner -> Sikkerhedscenter...

Det var sådan lige hvad jeg kunne byde på. Skal selv til at have
mere styr på mulighederne i Outlook 2007

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-04-07 18:30

"Svend Erik Bertelsen" <nospam2seb@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det var sådan lige hvad jeg kunne byde på. Skal selv til at have
> mere styr på mulighederne i Outlook 2007

Jeg kan ikke finde noget under det punkt.

Ja, der er lige nogle flere/andre ting at holde styr på

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-04-07 20:41

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal blokere vedhæftet filer eller ej. Er der nogen her der ved det?
> Bliver han nødt til at sende den igen, eller kan den redes?

På grund af faren for virus m.m. blokerer næsten alle og alt for at sende
exe filer. Flere udbydere blokerer også for filerne.
Du skal få ham til at sende filen igen, men han skal først omdøbe den.
hvis den f.eks. hedder test.exe kan han f.eks. omdøbe den til test.xxx
Når du så har modtaget den omdøber du den igen til test.exe.
Man skal selvfølgelig omdøbe den til noget, som med sikkerhed ikke blokeres.

Kurt

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-04-07 18:33

> [...]
> Når du så har modtaget den omdøber du den igen til test.exe.
> Man skal selvfølgelig omdøbe den til noget, som med sikkerhed ikke

Jeg ved godt man kan omdøbe den, men jeg ville godt have slået det fra. Jeg
vil godt selv styre hvilken filer jeg vil have

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-04-07 21:58

> [...]

> Jeg ved godt man kan omdøbe den, men jeg ville godt have slået det fra.
> Jeg vil godt selv styre hvilken filer jeg vil have

Jamen det er ikke sikkert du kan få lov til det. Uanset hvad du kan gøre med
programmet, så ændrer det ikke på, at hvis udbyderen blokerer for exe filer,
så når den aldrig frem til dig, og dermed er det ligegyldigt hvad dit
program tillader. Så vidt jeg kan se, så bruger du tdc, og mig bekendt har
de blokeret for exe filer, og det kan man ikke selv ændre på.

Kurt

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-04-07 15:51

> [...]
> dit program tillader. Så vidt jeg kan se, så bruger du tdc, og mig bekendt
> har de blokeret for exe filer, og det kan man ikke selv ændre på.

Nej, det er rigtigt nok. Men jeg har på et tidspunkt (for 1-2 år siden)
modtaget exe filer, og der kunne jeg bare ændre opsætningen i mit mail
program, på det tidspunkt brugte jeg Outlook Express.
Det kan også være at TDC har ændret det siden - det har de nok. Men tak for
hjælpen alligevel.