Bliver min router hacket?
Fra : Migger

Dato : 18-04-07 16:13

Hej NG

Jeg har den sidste uges tid haft problemer med at min router går ned.

Da jeg i dag prøvede at logge ind på den for at checke op dens indstillinger
gav den besked om at der var en anden administrator logget på. Den opgav
denne ip-adresse: 236.135.3.0

Jeg har angivet password og IKKE sat den til at kunne configureres fra WWW

det er en TRENDnet TW100-S4W1CA

Please help!

Mvh Migger

Fra : Benny Andersen

Dato : 18-04-07 17:21

On Wed, 18 Apr 2007 17:13:25 +0200, Migger wrote:

> Please help!
Det kan jeg desværre ikke - men jeg er glad for dit indlæg.
Af ubetænksomhed har jeg ikke før nu ændret password på min router, som har
web interface. Det oprindelige password, der var mindst lige så unikt som
den brugervejledningen hvori det stod - det var noget så usansynligt som
navnet på producenten.

Benny Andersen

Fra : Migger

Dato : 18-04-07 17:35

> Det kan jeg desværre ikke - men jeg er glad for dit indlæg.
Det glæder mig da, at jeg har været til hjælp.

Mvh Migger

Fra : Kent Friis

Dato : 18-04-07 18:02

Den Wed, 18 Apr 2007 17:13:25 +0200 skrev Migger:
> [...]
> gav den besked om at der var en anden administrator logget på. Den opgav

Det er en multicast-adresse. Den burde man slet ikke kunne være logget
på fra, så det er en noget misvisende besked.

Mvh
Kent

Fra : Migger

Dato : 18-04-07 18:29

> Det er en multicast-adresse. Den burde man slet ikke kunne være logget
> på fra, så det er en noget misvisende besked.

Beskeden fra min router, da jeg forsøgte at logge på, var som følger:

Duplicate Administrator
This device is managed by 236.135.3.0 currently!!

Hvordan ser du at det er en multicastadresse, og hvad er det?

Kan det have noget at gøre med at min router går ned hele tiden?

Mvh Migger

Fra : Kent Friis

Dato : 18-04-07 18:38

Den Wed, 18 Apr 2007 19:28:45 +0200 skrev Migger:

> Beskeden fra min router, da jeg forsøgte at logge på, var som følger:
>
> Duplicate Administrator
> This device is managed by 236.135.3.0 currently!!

Misvisende besked.

> Hvordan ser du at det er en multicastadresse, og hvad er det?

http://www.iana.org/assignments/ipv4-address-space (scroll ned til
236).

Det er en adresse der bruges til at sende til flere maskiner, i stil
med broadcast, men over flere netværk (broadcast kan ikke krydse
routere).

> Kan det have noget at gøre med at min router går ned hele tiden?

Indtil videre har vi ikke fundet ud af hvor din router har den adresse
fra, så det er svært at sige.

Mvh
Kent

Fra : Migger

Dato : 18-04-07 18:56

> Indtil videre har vi ikke fundet ud af hvor din router har den adresse
> fra, så det er svært at sige.
Når du nu skriver "indtil videre" er det så fordi at der bliver arbejdet på
sagen??

Fra : Kent Friis

Dato : 18-04-07 19:53

Den Wed, 18 Apr 2007 19:56:29 +0200 skrev Migger:
> Når du nu skriver "indtil videre" er det så fordi at der bliver arbejdet på
> sagen??

Man kunne jo håbe på der kom nogen forbi der havde lidt mere ide
om hvad det er din router forsøger at fortælle.

Mvh
Kent

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 18-04-07 20:19

On Wed, 2007-04-18 at 17:13 +0200, Migger wrote:
> det er en TRENDnet TW100-S4W1CA
>
> Please help!

Hvad siger TRENDnet eller deres forhandler?

Fra : Migger

Dato : 22-04-07 11:46

> Hvad siger TRENDnet eller deres forhandler?
Jeg havde allerede prøvet at downloade ny firmware, men min routers s/n var
ikke på listen.

Jeg har nu haft skrevet til dem, og fået svar tilbage med en vedhæftet
firmware. Det ser ud til at have løst problemet.

Det undrer mig dog stadig at den pludselig begynder at gå ned i tide og
utide med den gamle firmware, det har aldrig været et problem før.

Mvh Migger

Fra : Kent Friis

Dato : 22-04-07 11:58

Den Sun, 22 Apr 2007 12:45:32 +0200 skrev Migger:
> [...]
>
> Det undrer mig dog stadig at den pludselig begynder at gå ned i tide og
> utide med den gamle firmware, det har aldrig været et problem før.

Billige routere har ofte problemer med belastning, enten trafikmængde
eller antal samtidige connections. Så det kan fx skyldes at du er
begyndt at downloade mere, eller bruger et andet program der laver
flere connections.

Mvh
Kent