Fjerne vandret scroll funktionen i en Fron~
Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 18-04-07 14:24

Hej!

Er der en behjælpelig sjæl, der ved hvordan man fjerner f.eks.
vandret scroll på en side, dog således at den lodrette forbliver.
Jeg har forgæves ledt i arkivet.

På forhånd tak for hjælpen!

LBC

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : enkvinde

Dato : 18-04-07 16:53

"Lars Bjarne Christensen" <lbc@fiberpost.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Er der en behjælpelig sjæl, der ved hvordan man fjerner f.eks.
> vandret scroll på en side, dog således at den lodrette forbliver.
> Jeg har forgæves ledt i arkivet.

Hej Lars

Hvis du har vandret scroll på siden, så skyldtes det at det indhold du har
puttet på siden, er bredere end selve siden/rammen. Problemet opstår typisk
hvis man har lavet en rammeside og har indstillet feks den midterste del til
500 px og man så fylder billeder på som er 700 pixels brede.

Løsningen er simpel........ fyld ikke bredere ting på din rammeside, end
rammen er bred

Hilsen Eva

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 18-04-07 20:48

enkvinde wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> 500 px og man så fylder billeder på som er 700 pixels brede.
>
> Løsningen er simpel........ fyld ikke bredere ting på din rammeside, end

Hej Eva!

Tak for dit hurtige svar. Jeg er dog opmærksom på dette men ønskede egentlig,
at vide hvordan man kodemæssigt tvinger en ikke visning af den vanrette scroll
igen, - altså hvordan skrives koden for at undgå vandret scroll!

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-04-07 21:45

> [...]

>at vide hvordan man kodemæssigt tvinger en ikke visning af den vanrette scroll
>igen, - altså hvordan skrives koden for at undgå vandret scroll!

Kan du ikke, for så vil resultatet jo være, at ikke alle (= dem,
der ikke kører med et så stort vindue) vil se hele sidens
indhold.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 18-04-07 22:28

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> Kan du ikke, for så vil resultatet jo være, at ikke alle (= dem,
> der ikke kører med et så stort vindue) vil se hele sidens
> indhold.
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)

Tak for dit svar, - jeg troede det var muligt via html-koden.

Jeg vil dog sætte pris på om du kunne holde din religiøse tro for dig selv, - jeg
har ikke nævnte noget om religion og det hører ikke hjemme her.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-04-07 22:36

Lars Bjarne Christensen <lbc@fiberpost.dk> skrev :

>Jeg vil dog sætte pris på om du kunne holde din religiøse tro for dig selv, - jeg
>har ikke nævnte noget om religion og det hører ikke hjemme her.

Jeg vil gerne være fri for din reklame for html.dk - bruger ikke
siden og kommer ikke til det.

Men ellers læs regler for signaturer på
http://usenet.dk/netikette/signatur.html

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : mc´eren

Dato : 19-04-07 09:59

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende

Fra : mc´eren