Forkert opløsning på FX 5600 og Samsung LE~
Fra : Jens Willadsen

Dato : 18-04-07 22:24

Hej folkens

Jeg kan ikke få den rigtige opløsning til at køre på mit
mediecenter.Skærmens native opløsning er 1366X768 men kan kune få den til at
køre 1224X768, og det går enda ud over kanterne på skærmen.
Jeg har prøvet flere af nvidia's drivere uden held. Og jeg kan ikke finde en
desideret driver til min skærm.

Er der en her der kan hjælpe??

MVH Jens W

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-04-07 08:03

"Jens Willadsen" <jens-fjerndette-@willadsen.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> at køre 1224X768, og det går enda ud over kanterne på skærmen.
> Jeg har prøvet flere af nvidia's drivere uden held. Og jeg kan ikke finde

Prøv at lave en brugerdefineret indstilling af opløsningen.
Du finder muligheden et sted i dine driver indstillinger.
Opdaterings-hastigheden skal være 60Hz

Mvh
Benjamin

Fra : David T. Metz

Dato : 19-04-07 09:22

Jens Willadsen skrev:
> [...]
> mediecenter.Skærmens native opløsning er 1366X768 men kan kune få den til at
> køre 1224X768, og det går enda ud over kanterne på skærmen.

Hvordan forbinder du? Du kan ikke lave 1:1 pixelmapping via dvi/hdmi.
Men du kan måske via vga (har ikke tjekket hvilke indgange den model har).

Spørg evt. i dk.teknik.htpc hvor flere med erfaring i kobling af tv og
pc sidder.

David

Fra : Jens Willadsen

Dato : 20-04-07 17:01

Jeg har en VGA indgang, men regnede egentlig med at hvis jeg brugte DVI/HDMI
at det ville være det samme som DVI på mine TFT Skærme.
Altså altid optimalt centreret billede i alle opløsninger.

MVH Jens

Fra : David T. Metz

Dato : 23-04-07 12:52

Jens Willadsen skrev:
> Jeg har en VGA indgang, men regnede egentlig med at hvis jeg brugte DVI/HDMI
> at det ville være det samme som DVI på mine TFT Skærme.
> Altså altid optimalt centreret billede i alle opløsninger.

Det typiske for tv er at de kun kan tage "tv-opløsninger" i
hdmi-stikkene (der er enkelte apparater, fx fra LG hvor det ikke
gælder). HD-opløsningerne er:
1920*1080i
1280*720p

David