Passivt kølet kort som understøtter HDCP, ~
Fra : Ukendt

Dato : 17-04-07 15:37

Nogen der kender til et sådant? Med HDMI stik også.

/Poul

Fra : [Danmark] 4 mibts [8~

Dato : 17-04-07 16:18

www.edbpriser.dk fandt jeg 4 stk på 10 sek. Ok du skal så selv lave dem
om til pasiv køling men det er ikke svært.

Hvorfor HDCP så vidt jeg ved er det noget der vedkommer skærmen?.

Snip:
HDCP er en forkortelse for High-bandwidth digital content protection.

Det er til beskyttelse af rettigheder på film og udsendelser. HDCP
krypterer signalet fra kilden, som kunne være en DVD-afspiller, en direkte
TV-udsendelse, en DVB-T modtager eller en computer.

Displayet skal kunne dekode HDCP, for at vise indholdet. Display kunne
være en monitor, et TV eller en projektor.

HDCP er ikke lavet for at beskytte mod kopiering eller optagelse,
systemet skal beskytte indholdet mens det udsendes.

Det kræver en DVI indgang med HDCP, eller en HDMI indgang, at dekode
HDCP.

Hvis et display er HD-Ready, så kan det altid dekode HDCP.

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-07 17:47

"[Danmark] 4 mibts [8870]" <carsten-phillip@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4624e573$0$52133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> HDCP.
>
> Hvis et display er HD-Ready, så kan det altid dekode HDCP.

Det skal bruges i en HTPC, hvor jeg gerne vil kunne afspille HD-DVD og Blu
Ray lovligt.

/Poul

Fra : David T. Metz

Dato : 18-04-07 09:00

[Danmark] 4 mibts [8870] skrev:
> På www.edbpriser.dk fandt jeg 4 stk på 10 sek. Ok du skal så selv lave dem
> om til pasiv køling men det er ikke svært.
>
> Hvorfor HDCP så vidt jeg ved er det noget der vedkommer skærmen?.

Nej. Det vedkommer signalkilden (fx gf-kort) og signalmodtageren (fx
skærmen). De skal lave et hdcp-handshake for at kunne vise indhold der
kræver hdcp-fremførsel.

David

Fra : Dr.Phil

Dato : 17-04-07 16:41

"P Kaasing" <kaasing(snabela)hotmail(prik)com> skrev i en meddelelse
> Nogen der kender til et sådant? Med HDMI stik også.
>
> /Poul

Det kunne være sådant et..
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=368198

og det ser ude til at være passivt kølet

http://www.giga-byte.dk/Products/VGA/Products_Overview.aspx?ProductID=2485

Ved dog ikke hvad HDCP er og om det understøtter det??

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-07 17:33

"Dr.Phil" <321@123.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.giga-byte.dk/Products/VGA/Products_Overview.aspx?ProductID=2485
>
> Ved dog ikke hvad HDCP er og om det understøtter det??

Det ser bare ud som det helt rigtige kort

Tak for det.

/Poul

PS Se evt [Danmark] 4mibts [8870] indlæg, han forklarer lidt om HDCP