WoW og ram
Fra : Peter T.

Dato : 14-04-07 11:43

Jeg har smidt 2 gig ram mere i pcen i denne uge og er oppe på 3. Og jeg
har altså oplevet lidt sære ting med WoW siden jeg smed rammene i. Spillet
har hakket voldsomt i få sekunder, i aftes crashede pcen helt og i dag
nægtede spillet at loade mere end til ca. 50% af baren.
Rammene er tjekket med memtest86 og jeg har testet systemet med at fylde
rammene helt op med bla. over 100 store fotos åbne i photoshop og en del
tunge pdf'er åbne i acrobat osv.. Her var der ingen problemer. OS er
XPpro og alt er opdateret.

Nogle forslag til hvad der kan være galt? For det er kun i WoW, at det
bliver småsurt.

--
Australien er et kæmpe mediestunt!!
Det kontinent er en løgn ligesom månelandingerne!!!

Fra : Simon Nejmann

Dato : 14-04-07 12:12

On 14 Apr 2007 10:42:44 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

>Nogle forslag til hvad der kan være galt? For det er kun i WoW, at det
>bliver småsurt.

Jeg har tre forslag til hvad du kan prøve, men jeg må indrømme at det
lyder meget mærkeligt.

1) Går det galt i WoW hver gang (alså, er det konsistent og ikke bare
nogen gange spillet fejler)? Hvis ja, så prøv at hive den nye ram ud
igen og se om fejlen forsvinder.

2) Alternativt så prøv at hive den gamle ram ud, og se om det går
bedre med kun den nye.

3) Geninstaller WoW - i det tilfælde at et eller andet har korrumperet
nogle filer der (har du et anti-virus program?).

Oh, og en lille en mere:

4) Har du prøvet at fjerne alle custom mods til WoW - jeg tvivler på
at det er det, men who knows? (og det er første spørgsmål hvis du går
til Blizzard og spørger om hjælp)

Simon Nejmann

Fra : Peter T.

Dato : 14-04-07 12:20

Simon Nejmann udviste en rettidig omhu og skrev:

> 1) Går det galt i WoW hver gang (alså, er det konsistent og ikke bare
> nogen gange spillet fejler)?

Nej. Efter at spillet frøs i formiddag, genstartede jeg og her oplevede
jeg ingen problemer. WoW fungerede forøvrigt også fremragende efter
crashet i aftes. Der var ingen hakken og alt kørte mere glat end da jeg
kun havde 1 gig i maskinen. Og DET undrede mig!

Jeg har også tænkt mig at prøve alle dine forslag. Men jeg besluttede mig
for at spørge her inden jeg gør dette. For det kunne jo være, at der lige
skulle pilles i en configfil eller lignende. :)

Fra : Peter T.

Dato : 16-04-07 11:55

> [...]

> 1) Går det galt i WoW hver gang (alså, er det konsistent og ikke bare
> nogen gange spillet fejler)? Hvis ja, så prøv at hive den nye ram ud

Ah. Jeg tror jeg har fået skik på unoderne. Det var vist et spørgsmål om
at RAM-timings skulle stilles manuelt i bios. For ligenu virker det
umiddelbart perfekt. :)

--
Tønder er et kæmpe mediestunt!!
Den ø er en løgn ligesom eksistensen af Peter T.!!!