WOW - værd at investere i?????
Fra : TJR

Dato : 05-04-07 12:18

Hej

Jeg er blevet bidt af spil som Gothic 3, sacred mfl. Men overvejer at
prøve at spille online også.

Nu har jeg hørt meget om WOW, men da spilet nu har eksisteret i lang
tid, er det så stadig muligt at starte og overleve som nybegynder.

Og er det så godt som det lyder????

mvh Torben

Fra : Peter T.

Dato : 05-04-07 12:54

TJR udviste en rettidig omhu og skrev:

> Nu har jeg hørt meget om WOW, men da spilet nu har eksisteret i lang
> tid, er det så stadig muligt at starte og overleve som nybegynder.

Sagtens! Spillet er bygget op sådan, at nybegyndere har alle muligheder
for at lære nogle af spillets mange facetter i starten. Der er bla. en
kravlegård til netop dette formål.

> Og er det så godt som det lyder????

Det er bedre.

Jeg ved at Fona har eller i hvert fald har haft en 14dages trial (med
enkelte begrænsninger) på DVD til en flad tyver. Så hvis du vil lure lidt
på det, så er den tyver ikke den store formue. :)

--
Australien er et kæmpe mediestunt!!
Det kontinent er en løgn ligesom månelandingerne!!!

Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 05-04-07 15:23

"TJR" <killerbee@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu har jeg hørt meget om WOW, men da spilet nu har eksisteret i lang
> tid, er det så stadig muligt at starte og overleve som nybegynder.

Lidt anderledes info om spillet her :

http://www.wowrecovery.com/

http://news.com.com/5208-1040_3-0.html?forumID=1&threadID=2725&messageID=249251&start=-1

Inden du starter WOW gør dig den tjeneste og Google efter " World of
Warcraft Addiction ".

Jeg skriver ikke ovenstående for at starte en lang diskussion. Bare til din
info.

Mvh.

Fra : Marianne

Dato : 06-04-07 12:24

> Inden du starter WOW gør dig den tjeneste og Google efter " World of
> Warcraft Addiction ".

[snip]

Hej

Selv om du ikke vil starte en diskussion, synes jeg, du berører noget
væsentligt. Som temmelig ny WOW-spiller kan jeg imidlertid genkende
problemstillingen omend jeg ikke personligt føler mig berørt af den.

Forstår jeg bekymringerne, du henviser til, ret, drejer det sig om, at nogen
forveksler spillet med den virkerlige verden. Måske ikke bogstaveligt, men
man er så tiltrukket af spillet og de med-spillere, man får der, at man
skipper de relationer, man har til venner IRL.

For mig at se er det interessant, at denne problemstilling især kommer op,
når man snakker computerspil. Da jeg var 13 år gammel interesserede jeg mig
for heste. Jeg tilbragte al min fritid hos hestene, brugte alle mine
(lomme)penge på ting til dem, og pjækkede sågar fra skolen for at være nær
'mine' elskede dyr. Mit pigeværelse var tapetseret med hestebilleder etc. Er
det ikke en tilsvarende problematik?

Hvor mange har ikke været totalt opslugte af et litterært univers og levet i
dette mens det virkelige liv - på en måde - har været sekundært. Jeg kender
i hvert fald et par stykker. Film ligeså.

Og fodbold. Musik. Rejser til fremmede eksotiske steder. Når man får børn.
Etc.

En anden side af medaljen er jo, at man - for at blive god til noget - skal
øve sig. Ikke 1 - 2 - 4 timer om dagen men 8 timer. Mindst. Michael Laudrup
var næppe blevet god, hvis ikke han havde øvet sig med bolden i rigtig,
rigtig mange timer. Venner uden for fodboldbanen? Jeg ved det ikke, men jeg
har da et gæt. Hvor mange andre venner har balletdansere, skuespillere,
matematikere o.a.?

Og hvorfor er det så problematisk, at man - hvis man vil blive god til et
(computer)spil ikke må bruge mange timer på det?

Problemet, som jeg KAN se, er, hvis man lader sig opsluge for meget. Det
gælder computerspil og det gælder alt andet. Det skal man naturligvis være
seriøs omkring, og er det hele blevet en kende for meget, ja så sidder
stikket til strømmen et sted, hvor de fleste kan nå.

mvh
Marianne

..... som synes WOW er et fedt spil

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 06-04-07 12:31

> [...]
> 'mine' elskede dyr. Mit pigeværelse var tapetseret med hestebilleder etc.

Der er bare en smule forskel på noget elektronisk der består af 0 og 1, og
så levende dyr af kød og blod.

Troels

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-04-07 16:08

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> Der er bare en smule forskel på noget elektronisk der består af 0 og
> 1, og så levende dyr af kød og blod.

Næh problemstillingen er da præcis den samme?
Man isolerer sig og vennekredsen skrumper ind - det er det der er det usunde
Ridning og PC er i princippet totalt uforpligtigende

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter T.

Dato : 06-04-07 19:10

Peter Lykkegaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> vennekredsen skrumper ind

Venskabskreds?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-04-07 21:16

Peter T. wrote:

> Venskabskreds?

Nej vennekreds
http://ordnet.dk/ods/opslag?opslag=vennekreds

FUT: dk.kultur.sprog

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter T.

Dato : 06-04-07 22:31

Peter Lykkegaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> Nej vennekreds
> http://ordnet.dk/ods/opslag?opslag=vennekreds

hehe okay. Jeg gætter på du ikke fangede pointen selv om jeg muligvis
lavede en stavebøf. :)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-04-07 22:38

Peter T. wrote:

> hehe okay. Jeg gætter på du ikke fangede pointen selv om jeg muligvis
> lavede en stavebøf. :)

Bekendtskabskreds?

Isolererer man sig med en særinteresse så har man heller ikke en
bekendtskabskreds

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Laziter [9440]

Dato : 06-04-07 23:35

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Bekendtskabskreds?
>
> Isolererer man sig med en særinteresse så har man heller ikke en
> bekendtskabskreds

Øhm.. Bekendtskabskreds?
Hvad hulen er det?
Hvad er venner i det hele taget?
Kan ikke helt huske hvad den slags går ud på.. En eller anden prik-ædende
ost ødelagde mit begrebs-kendskab for mange år siden ;oD

Mvh
Benjamin

Fra : Bufferzz

Dato : 07-04-07 07:50

> Næh problemstillingen er da præcis den samme?
> Man isolerer sig og vennekredsen skrumper ind

Enig.

Der er altid en højere rang at gå efter, bedere våben, nye skills at opnå.
Blizzard har virkelig skudt papegøjen med dette evigheds-spil

Faktisk er det blevet utrolig populært,
at optage en video af sig selv hvor man quitter wow
http://www.youtube.com/watch?v=mb8NeSw0RAU

Flere:
http://www.youtube.com/results?search_query=WOW+delete&search=Search

OT: må Blizzard snart have skrabt penge nok sammen til at lave en StarCraft
2 / Diablo 3

//Buf

Fra : PerX ...

Dato : 08-04-07 20:09

In article <46173efe$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
no.sp@m.2.me says...

> Enig.
>
> Der er altid en højere rang at gå efter, bedere våben, nye skills at opnå.
> Blizzard har virkelig skudt papegøjen med dette evigheds-spil

Det er jo lidt samme princip alle mmporg(whatever) spilne kører efter.

> OT: må Blizzard snart have skrabt penge nok sammen til at lave en StarCraft
> 2 / Diablo 3

Ja for fanden, en Starcraft 2 !

Selvom det er vist en Diablo 3 som er under optrækning :(

Fra : PerX ...

Dato : 07-04-07 01:21

In article <46162f3d$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD says...

> Der er bare en smule forskel på noget elektronisk der består af 0 og 1, og
> så levende dyr af kød og blod.

Kun filosofisk - hvis man har et hul i sin sjæl så finder man et eller
andet at fylde den med, og hvis man ikke har det - ja så knalder man
bare noget tid af inden man bliver tvunget til noget andet.