Jehovas Vidners falske profetier
Fra : Børge

Dato : 08-04-07 07:28

Her er en lille liste
over Jehovas Vidners falske profetier:

1897 "Vor Herre, den udvalgte Konge er her nu. Siden
oktober 1874."

1899 "Slaget af den store Guds dag (Åb. 16:14) er
begyndt, og vil ende i 1914 og vælte hele jordens
nuværende styre"

1916 "Tusindårsriget med Kristus begyndte år 1873."

1918 "Vi forventer at 1925 vil mærke Abrahams, Isaks,
Jakobs og de gamle profeters tilbagevending. Specielt
dem som er nævnt i Hebræerbrevet kap. 11."

1941 "Der vil gå nogle måneder inden Armageddon
kommer."

1968 "Hvorfor ser du frem til 1975?"

Disse profetier er fra deres egne blade! Prøv hør her:
En sand profet fra Gud vil ikke tage fejl i
profetierne, kun en falsk profet gør dette. Hele
Jehovas Vidner er en falsk profet som dog påstår at
være Guds profet. Jesus har advaret os ved at sige:
"For der skal fremstå falske kristus'er og falske
profeter, og de skal gøre store tegn og undere for om
muligt at føre selv de udvalgte vild." - Matt. 24:24
Lad dig ikke bedrage!

Treenigheden betyder at der kun er én Gud, i 3
personer: Faderen, Sønnen og Helligånden. De er ikke 3
guder, men én Gud. Dette tror Jehovas Vidner ikke på,
så derfor tror de heller ikke at Jesus er Gud. For at
sammenligne treenigheden kan vi kigge på "tid". Tid
eksisterer i fortid, nutid og fremtid. Men det er
stadig tid. Eller et æg. Et æg er skal, æggehvide og
æggeblomme, men det er stadig et æg. Biblen siger at
Jesus er Gud i kød. "I begyndelsen var Ordet, og Ordet
var hos Gud, og Ordet var Gud. Og Ordet blev kød og
tog bolig iblandt os." Johannes evangeliet 1:1+14 og
"For i ham bor hele guddomsfylden i kød og blod."
Kolossenserbrevet 2:9. Jesus er både Gud og menneske.
Han er 100% menneske og 100% Gud. Hvis du vil vide
mere om dette så er der et sted på internettet der
kommer med rigtige gode skriftsteder som viser at
Jesus er 100% menneske og 100% Gud. Skriftstederne er
dog på engelsk. Se mere her:
http://www.carm.org/questions/Jesus_pray_to.htm

tro", på Jesus det er ikke min tro men Guds tro.) OPLEV JESUS!
Jeg beder for at du må tage dig tid til at søge Gud,
for så vil du også finde Ham, og opleve at Han er god!
Du kan læse om hvordan man tager imod Jesus her:
http://www.oplevjesus.dk

Gud velsigne dig.

--
Hej fra Børge
Se hjemmesiden.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 08-04-07 11:40

"Børge" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Her er en lille liste
> over Jehovas Vidners falske profetier:

Jeg ved ikke hvorfor, men den slags indlæg skaber altid en vis sympati for
Jehovas vidner hos undertegende.

Fra : Bæ nni

Dato : 08-04-07 16:21

Poul Nielsen wrote:
> "Børge" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Jeg ved ikke hvorfor, men den slags indlæg skaber altid en vis sympati for
> Jehovas vidner hos undertegende.

det er nok et frelsersyndrom.

Du har medlidenhed med de underbemidlede....

--

Benny Bomstærk

va så drenge....

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-04-07 20:10

"Børge" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Din gudstro forekommer ikke en tøddel mindre tåbelig end Jehovas Vidners.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bæ nni

Dato : 09-04-07 02:09

Jens Bruun wrote:
> "Børge" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> Din gudstro forekommer ikke en tøddel mindre tåbelig end Jehovas Vidners.

du kan jo godt, jens

--

Benny Bomstærk

va så drenge....

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-04-07 10:56

Børge skrev i news:46188b4b$0$48951$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Her er en lille liste
> over Jehovas Vidners falske profetier:

Og listen over falske profetier fra "tros"-bevægelsen, herunder Benny Hinn
m.fl. er bestemt ikke mindre!

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Børge

Dato : 09-04-07 12:29

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> Børge skrev i news:46188b4b$0$48951$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Og listen over falske profetier fra "tros"-bevægelsen, herunder Benny Hinn
> m.fl. er bestemt ikke mindre!
hvilken bevægelse se
http://www.evangelist.dk/blog/blog_commento.asp?blog_id=20

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-04-07 12:49

Børge skrev i news:461a2367$0$47396$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

[ ... ]
> hvilken bevægelse se
> evangelist.dk

Evangelist er jo ikke andet end en spiritistisk newage-bevægelse der
misbruger kristennavnet. De fører en lære der ligge milevidt fjernt fra
bibelsk kristendom.

Fra : Børge

Dato : 09-04-07 12:55

> Børge skrev i news:461a2367$0$47396$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
>
> [ ... ]

du er i din ret til at mene det du mener, men se lige dette

På Dialogcenterets hjemmeside evaluerer man forskellige personer, kirker, "sekter"
m.m. Her bliver Christian Hedegaard og "Evangelist" sat i gabestokken.

Man begynder med nogle forfærdelige postulater, som man så hævder, at man
ikke kan verificere af hensyn til andre mennesker. Derefter fortsætter man
med en svada, som heller ikke dokumenteres. Det hele virker usmageligt og
usagligt. Man ønsker at få folk til at tage afstand fra manden og bevægelsen
med postulater, som ikke virker troværdige.

Personligt har jeg i Danmark været den største kritikker af "herlighedsteologien"
og på grund af denne, forlod jeg for 11 år siden Pinsebevægelsen og meldte
mig ind i Folkekirken. Min bog: "Teologien bag Lykkereligionen" sælges
stadig fra Dialogcenteret. Heri påviser jeg, at denne teologi ender i
okkultisme. Men det er slet ikke det, Christian Hedegaard står for. I øvrigt
er der ikke meget tilbage af "herlighedsteologien" i Danmark.

Jeg kender personligt Christian Hedegaard. Hans "smarte facon" er jeg ikke
enig i, men han har været til hjælp for mange mennesker, som er kommet til
personlig tro og en del er blevet helbredt fra forskellige sygdomme - endog
nogle, som var kroniske.

Hans Kristian Neerskov, præst, forfatter

------------

Fra : Bekan

Dato : 09-04-07 13:05

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Evangelist er jo ikke andet end en spiritistisk newage-bevægelse der
> misbruger kristennavnet. De fører en lære der ligge milevidt fjernt

Glem nu ikke Metodisterne og EGW men du er i gang, hr. politimand.

Eller dialogcentrets korsriddere for den sags skyld.

Fra : Bekan

Dato : 09-04-07 13:29

Andreas Falck wrote:
> Børge skrev i news:461a2367$0$47396$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
>
> [ ... ]
>
> Evangelist er jo ikke andet end en spiritistisk newage-bevægelse der
> misbruger kristennavnet.

hvorfor

> De fører en lære der ligge milevidt fjernt
> fra bibelsk kristendom.

Og hvorfor tror du det kan ske, at man fjerner sig fra bibelsk kristendom?

Fra : Børge

Dato : 09-04-07 12:50

http://www.evangelist.dk/blog/blog_commento.asp?blog_id=19

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 03-07-07 15:20

De første kristne troede jo også at deres guds rige snart kom. De har
foreløbig taget fejl med næsten 2000 år.

/Martin