Et klassisk, meget idyllisk nummer
Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 15-04-07 22:35

Hver gang, der skal vises noget virkelig kliché idyllisk landskab e.l.
bliver dette nummer altid brugt. Nogen, der har et bud på, hvilket nr det
er?

Fra : Bruno

Dato : 15-04-07 22:42

Sren Kjeldsen wrote:
> Hver gang, der skal vises noget virkelig kliché idyllisk landskab e.l.
> bliver dette nummer altid brugt. Nogen, der har et bud på, hvilket nr det
> er?

Lidt mere at gå efter havde været en fordel

Men et bud. Vivaldi - De fire årstider, hvilken afhænger af landskabet.

Mvh
Bruno

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 15-04-07 23:12

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
> Lidt mere at gå efter havde været en fordel
>
> Men et bud. Vivaldi - De fire årstider, hvilken afhænger af landskabet.
>
> Mvh
> Bruno

Tit blomsterlandskab om sommeren. Jeg kan umiddelbart ikke finde noget
Vivaldi, der minder om det. Melodien er meget langsom, nærmest melankolsk.

Fra : Per Hansen

Dato : 15-04-07 23:00

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> mentioned this

> Hver gang, der skal vises noget virkelig kliché idyllisk landskab e.l.
> bliver dette nummer altid brugt. Nogen, der har et bud på, hvilket nr
> det er?

Jeg ved godt hvilket nummer du tænker på, men hukommelsen på
klassisk musik er rent ud sagt elendig hos mig.
Men det er det der stille nummer der bliver spillet på fløjte ik' ?

--
Per Hansen

Fra : Jacob

Dato : 16-04-07 01:38

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hver gang, der skal vises noget virkelig kliché idyllisk landskab e.l.
> bliver dette nummer altid brugt. Nogen, der har et bud på, hvilket nr det
> er?

Edvard Grieg: Morning mood?
http://www.chrisworthproductions.com/track_details.php?id=306&keyword=keyword&ref=cd&select_category=29

/Jacob E.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 16-04-07 17:59

"Jacob" <no-d@mn-spam.ok> skrev i en meddelelse

> "Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hehe et øjeblik troede jeg, at der stod "Morning wood", men jo... Det var
den. Mange tak for hjælpen alle sammen.

/Søren

Fra : Claus Skaarup

Dato : 16-04-07 20:25

> "Jacob" <no-d@mn-spam.ok> skrev i en meddelelse

> Hehe et øjeblik troede jeg, at der stod "Morning wood", men jo... Det var
> den. Mange tak for hjælpen alle sammen.

Morning mood / wood - det kan vel godt være det samme

Mvh. Claus

Fra : Michael Lund

Dato : 16-04-07 20:28

> Morning mood / wood - det kan vel godt være det samme

Foretrækker nu Beatles med Norwegian wood fremfor Norwegian mood

Mic.

Fra : Michael

Dato : 16-04-07 17:27

Hej,

Det er jo unægteligt ikke meget at gå efter, men jeg har ved flere
lejligheder hørt den umådeligt smukke andetsats fra Beethoven's femte
klaverkoncert brugt i blandt andet reklamer. Og i øvrigt også som
kærlighedstema i en tv-serie. Hvis du har lidt flere oplysninger, kan vi
måske komme med bedre bud...

/Michael

Fra : Kert Rats

Dato : 17-04-07 07:19

> [...]
> Hver gang, der skal vises noget virkelig kliché idyllisk landskab e.l.
> bliver dette nummer altid brugt. Nogen, der har et bud på, hvilket nr det

OK, du har fundet dit nummer. Men jeg ville have gættet på Adagio af
Albinoni.

Venligst

Kert Rats

Fra : bonfils

Dato : 17-04-07 13:28

On 17 apr 2007, someone posing as "Kert Rats" came to dk.kultur.musik
and expostulated:

> "Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> OK, du har fundet dit nummer. Men jeg ville have gættet på Adagio af
> Albinoni.

.... og jeg på "Tågen letter" af Carl N.

--
bonfils
http://kim.bonfils.com