Midi program
Fra : Filip

Dato : 15-04-07 14:25

Findes der nogle pcprogrammer som kan "lytte" sig frem til at komponere en
midifil ud fra en mp3 fil? Jeg så et for nogle år siden som kunne lave
polyfoniske ringetoner ud fra en wav fil, og selvom det ikke altid var helt
vellykket, så kunne det godt bruges. Jeg skal nemlig aflytte noderne til et
stykke musik, og selvom jeg har gehør, så er der altså nogle meget
komplicerede strofer, som jeg havde forestillet mig at computeren kunne
hjælpe lidt til med at afkode.

Filip

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 15-04-07 20:51

"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stykke musik, og selvom jeg har gehør, så er der altså nogle meget
> komplicerede strofer, som jeg havde forestillet mig at computeren kunne

Glem det!
Jo mere kompliceret musik desto dårligere bliver resultatet.
Og det er endda ikke særligt godt ved selv simple melodier.

/Jørgen

Fra : Stig Brun

Dato : 16-04-07 05:54

"Filip" <filipravn@> skrev

> pcprogrammer som kan "lytte" sig frem til at komponere en midifil ud fra
> en mp3 fil?

Band-in-a-box har en funktion, hvor den (når den ikke går ned) gør et
helhjertet forsøg på at gennemskue akkorderne i en wav/mp3, men jeg tror
ikke der findes noget brugbart til melodistemmer, der er gemt i komplekse
stykker.

Måske kan du bedre lytte mp3-en af hvis du slower den ned med Media Player
(Vis > udvidede indstillinger) ?

Skulle en eller anden have udbenet den pågældende sang til midi er her en
god søgemaskine: http://www.vanbasco.com/midisearch.html

Per

Fra : Filip

Dato : 16-04-07 15:51

> Måske kan du bedre lytte mp3-en af hvis du slower den ned med Media Player
> (Vis > udvidede indstillinger) ?

Kan Mediaplayer også gentage f.eks 10 sek inde midt i en mp3? Eller er der
andre programmer som kan det?

Filip

Fra : Stig Brun

Dato : 17-04-07 05:16

"Filip"

> Kan Mediaplayer også gentage f.eks 10 sek inde midt i en mp3? Eller er der
> andre programmer som kan det?

Du kan jo parkere cursoren i starten af den interessante sekvens på linien
nederst i MP - og så klikke med musen for at gentage.

Per

Fra : Sv-e

Dato : 17-04-07 11:59

Den Mon, 16 Apr 2007 16:51:08 +0200. skrev Filip:
> Kan Mediaplayer også gentage f.eks 10 sek inde midt i en mp3? Eller er der
> andre programmer som kan det?

Du kan downloade et gratis program som kan ændre hastighed mv. i din mp3
fil lige her:

http://audacity.sourceforge.net/

Mvh
Sv-e