Gammel reklame - hvilken?
Fra : Koeffe

Dato : 12-04-07 15:45

Jeg leder efter en gammel reklame...

Det eneste jeg kan huske er at den starter med et guitarriff
(og derefter en melodi), som lyder sådan lidt "amerikansk
køre bil ad route 66" agtigt. Altså lidt ligesom "Born to be
wild" (men ikke den).

Reklamens afsender kan jeg ikke huske - mine bud er måske:

Axe
Route 66
Colgate
Coca Cola

Det er egentlig titlen på sangen jeg er ude efter, men lad
mig nu finde reklamen først, så kan jeg altid finde sangen
bagefter.

Jeg synes egentlig jeg kan huske jeg en gang var på et
website som udelukkende beskæftigede sig med hvilke sange
der blev brugt til hvilke reklamer. Jeg tror den var dansk.
Nogen der har en link til den?

--
Koeffe

Fra : Koeffe

Dato : 12-04-07 16:48

| Jeg leder efter en gammel reklame...
|
| Det eneste jeg kan huske er at den starter med et
guitarriff

http://kortlink.dk/3sqa (WMA - 57 kb)
Her kan I høre riffet som jeg lige har prøvet at gengive

--
Koeffe

Fra : Koeffe

Dato : 12-04-07 17:30

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> skrev i
en meddelelse
| guitarriff
|

| http://kortlink.dk/3sqa (WMA - 57 kb)
| Her kan I høre riffet som jeg lige har prøvet at gengive

George Thorogood - Bad To The Bone var det!
(http://www.youtube.com/watch?v=TKya222JaHc)

Så er bonus spørgsmålet bare hvilken reklame den blev brugt
i?

--
Koeffe

Fra : ølkusken

Dato : 12-04-07 17:40

> Så er bonus spørgsmålet bare hvilken reklame den blev brugt
> i?

Var det ikk bare Mcdonald's ?

jesper

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-07 18:12

ølkusken wrote:

> Var det ikk bare Mcdonald's ?
>
> jesper

Var det ikek colgate.. den med ham knægten der hoppede i tandlægestolen ?

Fra : Koeffe

Dato : 12-04-07 18:36

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en
meddelelse news:461e6870$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

| Var det ikek colgate.. den med ham knægten der hoppede i
tandlægestolen ?

jo, det var også det jeg tænkte på - men var ikke sikker....
men nu er vi to der tænker på den samme - så er der måske
noget om det...

--
Koeffe

Fra : Per Hansen

Dato : 12-04-07 20:10

Jeg er ret sikker på at det var en reklame for jeans.. en fyr kommer ind på
en bar og går hen i køleskabet og hiver sine jeans ud imens en lækker sild
står og slikker sig om munden.....

Fra : ølkusken

Dato : 12-04-07 21:11

Det ER sku Levi's

Ifølge nedenstående link, er det en James Anthony der spiller spade i
reklamen.

"Pecchia also does commercial session work, and is currently the featured
guitarist on a Levi's "Bad To The Bone" television spot."

http://www.torontobluessociety.com/9709james.htm

jesper