Robert Gordon
Fra : Steen Jensen

Dato : 10-04-07 22:00

Den gamle lømmel fylder 60, og turnerer lidt rundt i de skandinaviske
lande.

Det undrer mig lidt, at hans hjemmeside ligger på et dansk domæne - og
at man tilsyneladende kan kontakte ham direkte på den side http://robertgordon.dk/

Er han bosiddende i landet, eller er det bare noget jeg har misset?

Han spiller forøvrigt i Randers på torsdag, yessir!

Steen

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 11-04-07 15:18

Hej Steen

"Steen Jensen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg tror aldrig, han har boet fast i Danmark, men han blev i sin tid
"importeret" af Billy Cross - jeg mener det var i 1976 - sammen med Link
Wray. Link Wray bosatte sig senere i Nordsjælland (blev gift med en dansk
kvinde), og døde i november 2006 - 76 år gammel - efter at have færdiggjort
sin seneste USA turné!.

Da de første gang var i DK var der en forrygende TV-udsendelse med de to.
Jeg købte sidste år CD'en "Robert Gordon with Link Wray", hvor også numrene
fra en anden af deres LP'er, Fresh Fish Special, er på. Det er 1½ times fed
nostalgi-rock.

Billy Cross har mig bekendt også produceret og medvirket på nogle af hans
senere udgivelser, så lidt relation til Danmark har han da haft.

Robert Gordon var i øvrigt den, som Bruce Springsteen skrev nummeret "Fire"
til - og Link Wray var manden, der "opfandt" heavy metal guitarlyden
(tilbage i halvtredserne!), og om hvem Pete Townshend udtalte, at uden ham
ville Townshend aldrig have spillet guitar. Det er da noget af et
fingeraftryk at sætte på rockhistorien!

Med venlig hilsen

Steen Lindkvist