Whisky: Royal Salute 21 års??
Fra : Nordjyden

Dato : 14-04-07 13:15

Hejsa

Jeg har altid ønsket mig ovenstående whisky, og nu har jeg mulighed for at
købe den her til sommer når jeg skal ud at rejse.

Men jeg vil lige høre om den i det hele taget er det værd??

Fra : Linde

Dato : 14-04-07 13:44

"Nordjyden" <ingen@spam.mail.her> skrev i en meddelelse
> [...]
> købe den her til sommer når jeg skal ud at rejse.
>
> Men jeg vil lige høre om den i det hele taget er det værd??

Det kommer jo an på, hvad den koster, og hvad du kan lide i en whisky. Der
er tale om en temmelig raffineret blend, der består af et større antal
whiskies der har lagret i mindst 21 år. Personligt synes jeg, den er lækkert
sødlig med masser af frugt, bær- og chokolade/kaffeagtige smagsnuancer, og
en lille smule(lidt for lidt til mig) tørvet baggrund. Den dufter ret meget
som den smager, sødt og vanille- og tørret frugtagtigt. Eftersmagen er
afdæmpet og behagelig, men ikke så lang som jeg kunne ønske mig. Man har dog
en klar fornemmelse af den lange lagringstid, sammenlignet med yngre
whiskyer, vel vidende at nogle af whiskyerne i den er 30-40 år gamle.

Om prisen vil jeg nok sige, at den er for høj herhjemme...omkring 1000-1200.
Kunne man få den til det halve, ville jeg nok drikke den noget mere. Men det
er en udmærket whisky, så falder du over den til en 5-800 kroner skulle du
da prøve den. Ovenstående er dog meget subjektivt...men det vil følgende
posts nok også vise

Mvh
Linde

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-04-07 15:55

"Nordjyden" <ingen@spam.mail.her> skrev i en meddelelse

> Men jeg vil lige høre om den i det hele taget er det værd??

Det er imo uden sammenligning den bedste blend, der kan købes for penge, men
den er generelt aaaaalt for dyr. Til de penge vil jeg hellere gå på
opdagelse i en single cask, selvom faren for fiasko er væsentlig større.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-07 17:57

On Sat, 14 Apr 2007 14:15:27 +0200, Nordjyden wrote:

> [...]
> købe den her til sommer når jeg skal ud at rejse.
>
> Men jeg vil lige høre om den i det hele taget er det værd??

Jeg er enig med Linde og Jens: Royal Salute er skam en rigtig god blend,
men jeg mener dog ikke den er de foreslåede 800 kroner værd - max. 500, men
det er jo subjektivt.

dens berømmelse stammer jo tilbage fra en tid, hvor single malt var et
ukendt begreb, måske bortset fra Glenfiddich. dengang var Chivas regal
noget af det ypperste og dyreste man kunne få, men bølgen af single malt op
gennem slutfirserne og halvfemserne, har frembragt så meget godt whisky, at
den, efter min mening, er dalet en del i status.

Lev din drøm ud, køb den og nyd den
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 14-04-07 21:48

Nordjyden forklarede den 14-04-2007:
> [...]
> købe den her til sommer når jeg skal ud at rejse.
>
> Men jeg vil lige høre om den i det hele taget er det værd??

Nu er det nogen år siden jeg delte sådan en flaske, men jeg husker
bestemt at vi var noget skuffede.
Jeg kan ikke huske hvem der laver den, men samme firma har et 12 års
produkt, som vi dengang syntes smagte og duftede nøjagtig ens.
Kai

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-04-07 06:27

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke huske hvem der laver den, men samme firma har et 12 års
> produkt

Chivas Regal fra Chivas Brothers. De har også en 18-års og en 50-års blend
udover den i denne tråd nævnte Royal Salute.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-04-07 10:00

On 14 Apr., 14:15, "Nordjyden" <i...@spam.mail.her> wrote:
> [...]
> købe den her til sommer når jeg skal ud at rejse.
>
> Men jeg vil lige høre om den i det hele taget er det værd??

IMO nej, der findes et utal af skotske singlemalt whisky som er meget
bedre.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk