panering af fisk
Fra : Kim Schulz

Dato : 12-04-07 16:52

hejsa,
På det sidste synes jeg at paneringen på mine hjemmelavede
fiskefiletter er begyndt at falde af eller blive smattet.
Det plejer bare at være fiskene vendt i let pisket æg og så derefter
vendt i rasp.
Er der nogen som har et trick til at lave den ultimative panering til
f.eks. torske eller sej filetter, således at den sidder bedre fast og
bliver mere ensartet som dem man kan købe færdigt.

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Torben

Dato : 12-04-07 18:34

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
>Er der nogen som har et trick til at lave den ultimative panering til
>f.eks. torske eller sej filetter, således at den sidder bedre fast og
>bliver mere ensartet som dem man kan købe færdigt.

Først vender du fileterne i mel (husk at have godt med salt og peber i),
derefter æg og til sidst rasp.

Godt med varme, en stor smørklat på panden - og så ca. 1,5-2 minutter på
hver side. Skal være sprøde.

Serveres med kaperssovs, citron og god hvidvin. Det bliver bare super, intet
mindre

mvh
Torben

Fra : Davidsen

Dato : 12-04-07 21:02

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
>
> Først vender du fileterne i mel (husk at have godt med salt og peber i),
> derefter æg og til sidst rasp.

PS: Det hedder dobbeltpanering.

Mvh
Davidsen

Fra : Torben

Dato : 15-04-07 18:08

"Davidsen" <davidsen@REMOVETHIStdcspace.dk> wrote in message

> PS: Det hedder dobbeltpanering.

Cool, tak for oplysningen

mvh
Torben

Fra : Max

Dato : 13-04-07 07:11

Hej Torben

> Serveres med kaperssovs, citron og god hvidvin. Det bliver bare
> super, intet mindre

Kan man ikke godt udelade det der hvidvinssprøjt ? :)

--
Mvh Max

Fra : Torben

Dato : 15-04-07 18:06

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Torben

Hej Max

> Kan man ikke godt udelade det der hvidvinssprøjt ? :)

Jaaaaaa, det kan man da

mvh
Torben

Fra : Torben

Dato : 15-04-07 18:15

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> wrote in message
> Serveres med kaperssovs, citron og god hvidvin. Det bliver bare super,
> intet mindre

Og sovsen laves nogenlunde i stil med følgende:

Smelt en god teskefuld smør i en mindre kasserolle.
Sauter 1 finthakket hvidløg + 3/4 dl kapers.
Hæld 1 dl hvidvin i og lad det koge ind til ca. det halve.
Tilsæt 3 dl piskefløde og lad det koge i ca. 15 minutter (konsistensen skal
være cremet)
Smag til med salt og peber!

mvh
Torben

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-04-07 21:15

Kim Schulz skrev:

> Er der nogen som har et trick til at lave den ultimative panering til
> f.eks. torske eller sej filetter, således at den sidder bedre fast og
> bliver mere ensartet som dem man kan købe færdigt.

Dyppe i tyk meljævning før rasp giver "rigtig" cafeteria-panering

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, April, 2007

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-04-07 21:24

On Thu, 12 Apr 2007 22:14:54 +0200
Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> wrote:

> Dyppe i tyk meljævning før rasp giver "rigtig" cafeteria-panering

bare mel+vand eller?

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-04-07 20:39

On Fri, 13 Apr 2007 20:59:49 +0200
"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN_@hotmail.com> wrote:

> "Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
> On Thu, 12 Apr 2007 22:14:54 +0200

> Det er dét fiskeindustrien - dem, der sælger frosne fiskeprodukter -
> tjener tykt på. Altså mel, vand og rasp. Ikke fisk.

tja hvis man selv kommer med fisken og sørger for at den er tykkere end
de 2mm som industri fisken er, så er det jo fint nok