Rigtig Syntaks
Fra : TM

Dato : 03-07-01 10:16

Access2000 database oprettet med sikkerhedsgrupper og bruger.
Er der en der har den rigtige syntaks for det volapyk, jeg har skrevet
nedenunder.

Hvordan kan man sige "If Application.CurrentUser er medlem af gruppen
Administrator Then" ?

Med venlig hilsen
TM.

Fra : skywise

Dato : 04-07-01 19:57

Nedenstående er én måde at klare opgaven på. Det er ikke en helt elegant
måde at gøre det på - men det virker som det skal.

Tildel KUN administratorer ALLE rettigheder til ALLE moduler.
Kør så CheckPermissions når din database åbner. Herefter kan du checke på
boolean'en AdministrtorOn alle steder i din kode rundt om i formularer og
moduler.
Der er også et eksempel på en anden type bruger (LoopManager), som checkes
ved hjælp af, om brugeren har skriverettigheder til en bestemt tabel
(e_Loops)

'--- Kodeblok start [Placeres i et MODUL]---
Public AdministratorOn As Boolean 'Offentlig tilgængelig variabel som er lig
True når administrator er logget ind på basen.
Public LoopManagerOn As Boolean ' Current user can magage Loops/Tags (means
that has DeletePermisions to Table "e_Loops"

Public Sub CheckPermissions()
Dim db As Database, ctr As Container, doc As Document
Set db = CurrentDb ' Returner referencen til den aktuelle database.

Set ctr = db.Containers("Modules") ' Returner referencen til
Container-objektet Modules.
If ((ctr.AllPermissions And dbSecFullAccess) = dbSecFullAccess) Then '
Kontroller, om egenskaben AllPermissions indeholder alle tilladelser.
AdministratorOn = True
Else
AdministratorOn = False
End If

Set doc = dbs.Containers("Tables").Documents("e_Loops") 'Kontroller, om
den aktuelle bruger har skriverettigheder til tabellen e_Loops.
If ((doc.AllPermissions And dbSecDeleteData) = dbSecDeleteData) Then
LoopManagerOn = True
Else
LoopManagerOn = False
End If