/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
typiske fejl i varmeapp./dieselfyr
Fra : Jørgensen


Dato : 11-04-07 20:38

Hej

Første overnatning gav lige en lærerig oplevelse.
Bare fordi det virkede sidste år, er det ikke sikkert det virker i år.

Vores bådvarme: eberspacher D3L kørte fint hele dagen, men kl. 0,30 ville
det ikke starte igen.
dvs det blæser kold luft - pumpen kommer igang - men når den plejer at
begynde at varme begyndte lyset at dykke. dvs spændingen faldt drastisk.
Det vidste sig efter en længere fejlsøgning, at batteriet synger på sidste
vers. -Det klare ikke efter en startstrøm på 20A mere, selv med landstrøm på
og flytig brug en dags tid.
De nye batterier er bestilt - nu

men når vi nu er gået igang med at studere vores varmeapparat kunne det være
rart at høre hvad erfaring der er her i gruppen mht
levetid
hvilken dele går typisk i stykker
er der nogle dele der slides og derved ville være godt at anskaffe i
reservedele

mvh
S. jørgensen



 
 
HO (11-04-2007)
Kommentar
Fra : HO


Dato : 11-04-07 21:16


"Jørgensen" <cbjFJENES@12move.dk> skrev i en meddelelse
news:e1af5$461d38fc$5518259a$15975@news.arrownet.dk...
>> levetid
Hej
Man siger normalt 2000 timers brug - så er brænderen færdig.
Hilsen
Hans



Troels Hansen (12-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Hansen


Dato : 12-04-07 18:20

Jørgensen skrev:

> men når vi nu er gået igang med at studere vores varmeapparat kunne det være
> rart at høre hvad erfaring der er her i gruppen mht
> levetid
> hvilken dele går typisk i stykker
> er der nogle dele der slides og derved ville være godt at anskaffe i
> reservedele

Det er vist også meget almindeligt at det soder til i gløderøret, og
derfor oser HEEELT vildt når det skal starte, men det er nemt at skifte,
men en generel rensning af brandkammeret i samme ombæring er vist heller
ikke af vejen.

Flemming (13-04-2007)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 13-04-07 06:42

Jeg har samme fyr. Det starter altid første gang med en røg og damp.
Herefter kører det fint til termostaten slår fra; men genstarte vil det
ikke.
Er der nogen der kan sige hvorfor?
/Flemming


"Troels Hansen" <idle@lalala.dk> skrev i en meddelelse
news:461e6a34$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jørgensen skrev:
>
>> men når vi nu er gået igang med at studere vores varmeapparat kunne det
>> være rart at høre hvad erfaring der er her i gruppen mht
>> levetid
>> hvilken dele går typisk i stykker
>> er der nogle dele der slides og derved ville være godt at anskaffe i
>> reservedele
>
> Det er vist også meget almindeligt at det soder til i gløderøret, og
> derfor oser HEEELT vildt når det skal starte, men det er nemt at skifte,
> men en generel rensning af brandkammeret i samme ombæring er vist heller
> ikke af vejen.



Troels Hansen (15-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Hansen


Dato : 15-04-07 09:13

Flemming skrev:
> Jeg har samme fyr. Det starter altid første gang med en røg og damp.
> Herefter kører det fint til termostaten slår fra; men genstarte vil det
> ikke.
> Er der nogen der kan sige hvorfor?
> /Flemming
>

Uden at være ekspert i oliefyr, men blot kende lidt til de problemer der
kan være vil jeg tro at dit gløderør er sodet til, så den ikke kan
antende olien. Jeg ville evt prøve at skifte gløderøret. Koster vist ca
150kr, og er lidt til at skifte med en fastnøgle (sidder vist lige under
det plastlåg hvor ledningerne også går ind i fyret).

Det er noget med (så vidt jeg husker) at hvis det ikke får lavet flamme
inden 15 sekunder, prøver det med et nyt forsøg. Ialt 3 gange. Herefter
skal det slukkes og startes manuelt igen.
Hvis det IKKE opnår flamme efter i alt 3 gange genstart slår det
permanent fra, og skal have en nulstilling hos en der har udstyr til det.

jorgenmortensen1@hot~ (19-04-2007)
Kommentar
Fra : jorgenmortensen1@hot~


Dato : 19-04-07 22:29

On 11 Apr., 21:37, "Jørgensen" <cbjFJE...@12move.dk> wrote:
> Hej
>
> Første overnatning gav lige en lærerig oplevelse.
> Bare fordi det virkede sidste år, er det ikke sikkert det virker i år.
>
> Vores bådvarme: eberspacher D3L kørte fint hele dagen, men kl. 0,30 ville
> det ikke starte igen.
> dvs det blæser kold luft - pumpen kommer igang - men når den plejer at
> begynde at varme begyndte lyset at dykke. dvs spændingen faldt drastisk.
> Det vidste sig efter en længere fejlsøgning, at batteriet synger på sidste
> vers. -Det klare ikke efter en startstrøm på 20A mere, selv med landstrøm på
> og flytig brug en dags tid.
> De nye batterier er bestilt - nu
>
> men når vi nu er gået igang med at studere vores varmeapparat kunne det være
> rart at høre hvad erfaring der er her i gruppen mht
> levetid
> hvilken dele går typisk i stykker
> er der nogle dele der slides og derved ville være godt at anskaffe i
> reservedele
>
> mvh
> S. jørgensen

Hejsa...jeg har haft samme problem, fejlen var følgende : forbindelsen
på gløderør udvider sig når det bliver varmt, således at denne Ikke er
god nok ved ny start, D.v.s at fyret ofte forsøgte at starte, men kun
blæsede kold luft.
Løsn forbindelsen og rens grundigt, spænd stramt til, hvis der plads
til kontra-møtrik er det rigtigt godt
mvh Jørgen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste