metro i Paris
Fra : B. Jensen

Dato : 12-04-07 20:52

Hej
Er der nogen der ved hvor længe et zone-kort til metroen i Paris gælder.
Hvis vi køber kortet kl. 10 om formiddagen gælder det så 24 timer eller
kun til dagen er omme.
Vi overvejer at købe et 2 eller 3 dages zone1-3 kort.

Birger

Fra : Holst

Dato : 12-04-07 21:16

Prøv at se her: http://www.ratp.fr/

Fra : B. Jensen

Dato : 12-04-07 21:40

> Prøv at se her: http://www.ratp.fr/

Det var jo lige svar på mit spørgsmål

Tusind tak for det.

Birger

Fra : Holst

Dato : 12-04-07 22:25

B. Jensen wrote:

> Det var jo lige svar på mit spørgsmål

Det var det ikke. Men det var måske en hjælp til at finde det

Fra : Coppi

Dato : 13-04-07 06:38

Hej Birger.

Jeg ved godt det ikke er svar på dit spørgsmål.

Hvorfor køber I Zonekort.

I de 10 år vi har brugt metroen har vi altid købt et carnet, er zonekort
billigere, eller dækker det noget andet ?

Vi er der godt 3 dage og bruger pr. person ca 15 billetter, kan det så
betale sig med zonekort ?

Coppi

Fra : rt

Dato : 13-04-07 07:14

> Vi er der godt 3 dage og bruger pr. person ca 15 billetter, kan det så
> betale sig med zonekort ?

Jeg fortsætter lige tråden.

Et par venner og jeg skal til Paris på onsdag.
Vi har 7 dage i byen inkl. ankomst- og afrejsedagene.
Vi vil gerne køre i metro hver dag, så hvad er bedst/billigst?

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Jens G

Dato : 13-04-07 08:13

On Fri, 13 Apr 2007 08:14:17 +0200, "rt" <ostekongen@FJERNhotmail.com>
wrote:

>Jeg fortsætter lige tråden.
>
>Et par venner og jeg skal til Paris på onsdag.
>Vi har 7 dage i byen inkl. ankomst- og afrejsedagene.
>Vi vil gerne køre i metro hver dag, så hvad er bedst/billigst?

Et ugekort - Carte Orange Hebdo.

Men jeg kan ikke huske om der er noget med at de altid gælder mandag -
søndag, og så er det jo ikke sikkert det lige passer med et
turistophold.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Alice Ellingsen

Dato : 13-04-07 20:39

Carte orange gælder fra mandag tom søndag. prisen husker jeg
ikke, men mener den er så lav, at det svarer sig osse fra
onsdag. Undertegnede har megen nytte af det, f.eks. ved at sætte
mig i en bus og bare glo på alle herlighederne, når jeg er træt
og trænger til at hvile benene lidt

Fra : Jens G

Dato : 13-04-07 22:58

On 13 Apr 2007 19:39:02 GMT, Alice Ellingsen
<aliceellingsen@7U6ZWmail.dk> (slet 7U6ZW) wrote:

>Carte orange gælder fra mandag tom søndag.

Ja,- sådan husker det også, men der sker jo hele tiden forandringer.

>prisen husker jeg
>ikke, men mener den er så lav, at det svarer sig osse fra
>onsdag.

Prisen kan ses i det link som der var en der postede tidligere i
tråden.

>Undertegnede har megen nytte af det, f.eks. ved at sætte
>mig i en bus og bare glo på alle herlighederne, når jeg er træt
>og trænger til at hvile benene lidt

Nemlig. Man får også et helt andet indtryk af byen fra bus end fra
Metro. Ser man noget af interesse kan man bare stå af,- det koster jo
ikke ekstra billet hvis man har Carte Orange.

Fra : rt

Dato : 16-04-07 07:20

Hej Jens

Hvor mange zoner skal man så købe, for
at kunne komme rundt til de felste seværdigheder?
Jeg kan ikke lige huske zoneopdelingen.

Og hvis vi f.eks. skal til La Défense en dag (som jeg
går ud fra ligger uden for "normalområdet", kan man
så på en eller anden måde købe en tillægsbillet, eller?

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : rt

Dato : 16-04-07 07:22

> [...]
> går ud fra ligger uden for "normalområdet", kan man
> så på en eller anden måde købe en tillægsbillet, eller?

PS. Er det noget med man skal have et foto med?
Og skal det i så fald opfylde nogen krav?

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : ks

Dato : 16-04-07 09:02

On Mon, 16 Apr 2007 08:19:51 +0200, "rt" <ostekongen@FJERNhotmail.com>
wrote:

> [...]
>går ud fra ligger uden for "normalområdet", kan man
>så på en eller anden måde købe en tillægsbillet, eller?

I skal ikke købe tillægsbillet for at komme med metro til la Defense.
Med metroen behøver i ikke at spekulere i zoner. I kan rejse ligeså
langt det skal være med metro og skifte ligeså meget i har har lyst på
en enkelt billet.
For jer vil jeg mene at det er ligeså smart at købe en "carnet" med
10 billetter til 10.90 €, og så ellers supplere op efterhånden som i
får brug for flere.

Fra : rt

Dato : 16-04-07 09:13

> [...]
> For jer vil jeg mene at det er ligeså smart at købe en "carnet" med
> 10 billetter til 10.90 ?, og så ellers supplere op efterhånden som i

Ok..prøvede ellers lige at kigge på det link,
der blev postet tidliger. Synes priserne for et
Carte Orange varierer efter zoner??
Men hvis zoner ikke betyder noget, hvad er så
prisen for sådan et kort?
Undskyld hvis jeg spørger dumt, er bare lidt
forvirret. Vi ville nok foretrække et kort, så vi
kan køre ubegrænset uden at tænke på, at vi nu
skal nu toget inden kl. det og det, og så videre.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : ks

Dato : 16-04-07 11:01

On Mon, 16 Apr 2007 10:13:08 +0200, "rt" <ostekongen@FJERNhotmail.com>
wrote:

> [...]
>forvirret. Vi ville nok foretrække et kort, så vi
>kan køre ubegrænset uden at tænke på, at vi nu
>skal nu toget inden kl. det og det, og så videre.

Hvis i køber et Carte Orange skal i købe ét der dækker zonerne 1-2.(16
€) Det dækker hele Paris inden for ring motorvejene. Et Carte Orange
består af et ID kort med foto, samt en billet (coupon) som i tager
frem og kører igennem automaterne , når i skal med metroen.Man kan
købe et ugentligt (hebdo) eller et månedligt (mensuel) . Skal i med
bus viser i bare kortet til chaufføren. Men vær opmærksom på at en
"coupon" kun er gyldig fra mandag til søndag. Dvs , køber i et Carte
Orange onsdag aften udløber det allerede igen søndag og i skal forny
det igen (købe en ny coupon - ID kortet beholder i) til næste uge .
Dvs i så alligevel kommer op på 32€ for en uges transport + udgifter
og besvær med pasfoto. Derfor vil jeg mene at det er ligeså smart for
jer at købe "carnets" efter behov. Men havde i været i Paris fra
mandag til søndag , havde det selvfølgelig været perfekt med et Carte
Orange.
Men tilbage til zonerne - selvfølgelig betyder det noget ! Men i
praksis kan i altid klare jer med en grundbillet, når i tager metroen,
også selvom metroen kører uden for zonerne 1+2. Men det er noget andet
med bus og regionaltog (RER) - her er prisen afhængig af antal zoner.

Fra : rt

Dato : 16-04-07 11:32

> [...]
> også selvom metroen kører uden for zonerne 1+2. Men det er noget andet
> med bus og regionaltog (RER) - her er prisen afhængig af antal zoner.

Tak for dit udførlige svar...

Vi ser på det....

--
De bedste hilsener