RyanAir - London el Bacelona
Fra : Johannes

Dato : 11-04-07 18:52

Hej!

Er det billigst at rejse med RyanAir til London eller evt Bacelona?
EasyJet, Sterling, Andre?

Bor i Østjylland,
så Tirstrup / Aalborg / Billund er inden for min rækkevidde..

Det er lige meget om der går 1-2 måneder, og dagen er også lige meget,
vil bare have en *billig* flyve tur , og så tage hjem dagen efter..

Ændrer RyanAir priser sig dag for dag?, syntes jeg har set deres biletter
til 1 KR, og at taxes var mindre.

Er det pga EU's miljø panik, at taxes evt er blevet dyere?

PS.
Findes der evt rabat kouponer eller et eller anden smart, så sig til..

PS2.
Glæder mig MEGET til at kommer ud af flyve lidt igen :D

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Fra : Carsten Keller

Dato : 12-04-07 13:38

"Johannes" <loopforever@NOSPAMgmail.com> wrote in message
> Hej!
>
> Er det billigst at rejse med RyanAir til London eller evt Bacelona?
> EasyJet, Sterling, Andre?

Tjah, det kommer an på prisen den dag Hvis du finder det til 1 kr. så
får du det nok ikke meget billigere andre steder. Husk lige at det vist
efterhånden koster lidt at få bagage med hos flere af lavprisselskaberne og
at der kan være forskel på hvad det koster at komme ind til London /
Barcelona, da de ikke flyver til de samme lufthavne.

Hvis du er ligeglad med tidspunkterne så shop lidt rundt og tænk lidt på
komforten i stedet. Vi skal til London i juni og flyver ud med Ryan fra
Tirstrup ved 11-tiden og kommer hjem nogle dage senere med Sterling ved
21-tiden. Sterlings tidlige afgang fra Billund er allerede kl.
7-et-eller-andet og med checkin-tid bliver det lige lovlig tidligt.

> [...]
> vil bare have en *billig* flyve tur , og så tage hjem dagen efter..
>
> Ændrer RyanAir priser sig dag for dag?, syntes jeg har set deres biletter

Priserne kan hos alle selskaber ændre sig minut for minut, så slå til når du
synes det er rimeligt og lad så være med at kigge priserne inden du skal
afsted hvis du er typen der ærgrer dig over at priserne er faldet.

Jeg ved ikke om skatterne er ændret, mon ikke de reguleres engang imellem.
De varierer i hvert fald meget fra lufthavn til lufthavn.

Keller

Fra : Ulvir

Dato : 12-04-07 14:46

Carsten Keller wrote:

> Sterlings tidlige afgang fra Billund er
> allerede kl. 7-et-eller-andet og med checkin-tid bliver det lige lovlig
tidligt..

Pjok..

Fra : Carsten Keller

Dato : 16-04-07 13:10

"Ulvir" <augustus@mail.dk> wrote in message

> tidligt..
>
> Pjok..

He-he, jeg er bestemt ikke A-menneske i min fritid

Keller

Fra : Johannes

Dato : 12-04-07 23:18

Hej,

Tak for dit svar

Ja, det er jo lidt væk fra London, tænker på at leje en bil,
kan se prisen er omkring 300 DKK for en dag..

Prisen ved Ryanair er i øvrigt idag 1 kr :D

Findes der i øvrigt en gade med shops med billige ting,
og især elektronik shops?

Noget man bare skal se i London?

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Fra : Bjarne

Dato : 13-04-07 06:27

Johannes skrev:
> Hej,
>
> Tak for dit svar
>
> Ja, det er jo lidt væk fra London, tænker på at leje en bil,
> kan se prisen er omkring 300 DKK for en dag..
Tænk på at der kan gå meget tid og bøvl med at leje bil.
Jeg ved ikke hvordan det er i London, men prøvede det for nyligt i Nice.
Tjek også lige hvad det koster uden en stor selvrisiko.

I selve London er der glimrende kollektiv trafik.

> Prisen ved Ryanair er i øvrigt idag 1 kr :D

Hvilket vist reelt er ca. 400 - 500 incl. afgifter.

Hvis du tager den totale pris er det somme tider lige så vigtigt at
medregne prisforskellen på at skulle til forskellige lufthavne.
Det koster forresten også at komme fra lufthavnen i London til centrum.
Mere end en krone.

> Findes der i øvrigt en gade med shops med billige ting,
> og især elektronik shops?
>
> Noget man bare skal se i London?

At køre i bus og opleve London fra bussens første sal er undervurderet.
Kan du finde en buslinie ca. syd -nord gennem centrum, så kan du stå af,
når der er noget du vil se.

Bjarne

Fra : Johannes

Dato : 13-04-07 15:27

>Hvilket vist reelt er ca. 400 - 500 incl. afgifter.
Ja, havde medregnet afgifter - staten vil også have nogle flere penge.

> At køre i bus og opleve London fra bussens første sal er undervurderet.
> Kan du finde en buslinie ca. syd -nord gennem centrum, så kan du stå af,
> når der er noget du vil se.
Det vil jeg da prøve :D

Tak for det.

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Fra : Carsten Keller

Dato : 16-04-07 13:50

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> wrote in message

> Hvilket vist reelt er ca. 400 - 500 incl. afgifter.

Njahh, nok nærmere 250. Men en 25000% stigning er selvfølgelig heller ikke
at kimse af

Keller

Fra : Jens Christian Mikke~

Dato : 13-04-07 20:04

"Johannes" <loopforever@NOSPAMgmail.com> skrev i en meddelelse
> Findes der i øvrigt en gade med shops med billige ting,
> og især elektronik shops?

I gamle dage var Tottenham Court Road kendt for sine elektronikbutikker, men
det er mange år siden jeg har været der sidst.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tottenham_Court_Road

mvh
Jens

Fra : Carsten Keller

Dato : 16-04-07 13:48

> [...]
>
> Tak for dit svar
>
> Ja, det er jo lidt væk fra London, tænker på at leje en bil,
> kan se prisen er omkring 300 DKK for en dag..

Hvis det er for at køre ind til byen er det nok en dårlig ide. Trafikken i
centrum er som i de fleste storbyer tæt, og betalingen for at køre oh
parkere i City er vist hamper.

Keller

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 23-04-07 12:09

On 16 Apr., 14:50, "Carsten Keller" <c...@no-more-swen.iha.dk> wrote:
> "Bjarne" <netmolo...@varmpost.com> wrote in message

> Njahh, nok nærmere 250. Men en 25000% stigning er selvfølgelig heller ikke
> at kimse af
>
> Keller

Ryanairs priser er aldrig 1 krone. Der kommer altid lufthavnsafgifter,
kreditkortgebyr, bagagegafgift (indtjekket bagage koster kr. 92,-
ekstra og over 15 kg. koster 60 kr. ekstra pr. kilo) Dvs. at 20 kg.
(som er gratis på de fleste selskaber) koster kr. 92,- PLUS 5x60kr for
udturen og 5x60 kr for hjemturen - altså ialt kr. 692,- som skal
lægges oveni de ca kr. 500 en 1-krones billet reelt koster... Altså
pludseligt bliver 2x1 krone til næsten 1.200 kroner...

Man kan naturligvis vælge ikke at medbringe bagage, men det er
sjældent en reel mulighed hvis man skal afsted mere end et par dage.

Vær også opmærksom på at Ryanair IKKE flyver til Barcelona, men til
Gerona, der ligger omkring 100km fra Barcelona. Der går godt nok bus,
men det er en lang og dyr tur.

Når alt kommer til alt, så er det altså lige så ofte samme pris at
tage et traditionelt flyselskab hvor man må have bagage med og som
lander i den rigtige lufthavn - tæt på centrum.

Flemming
http://www.flyrejsen.dk

Fra : Carsten Keller

Dato : 24-04-07 08:38

"Flemming Poulsen" <feedback@flyrejsen.dk> wrote in message
> Njahh, nok nærmere 250. Men en 25000% stigning er selvfølgelig heller ikke
> at kimse af
>
> Keller
>
>Ryanairs priser er aldrig 1 krone. Der kommer altid lufthavnsafgifter,

<snip en masse gebyrer>
>pludseligt bliver 2x1 krone til næsten 1.200 kroner...

Vi har nu netop lavet en forlænget weekend i London til ca. 1000,- for to
personer med Ryan/Sterling i starten af juni. Men du har fuldstændig ret i
at det kræver at man kan nøjes med (og får sig kæmpet gennem
bestillingsjunglen til) håndbagage og får manøvreret uden om alle de andre
mærkværdigheder der bliver forsøgt lagt oven i billetten...

Keller