Gran Canaria i efterårsferien...
Fra : Jas

Dato : 10-04-07 12:35

Hejsa

Skal til Gran Canaria i uge 42 med kone og 2 børn på 7 og 10.
Vi skal bo i Puerto Rico og vil nu blot høre hvad der er at se på øen, hvad
koster det at leje bil, er der nogen steder man bør leje bil hvis det er
(fremfor andre), nogle steder der vil være sjove for ungerne at se osv....

Som i kan høre har jeg aldrig været på Gran Canaria....

Jan

Fra : Elmer Fjort

Dato : 10-04-07 13:27

"Jas" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> osv....
>
> Som i kan høre har jeg aldrig været på Gran Canaria....

Jeg har været i Puerto Rico flere gange, og har 4-5 gange lejet bil
dernede.
På hotellerne er der som oftes opslag fra et biludlejningsfirma som
ligger i Puerto Rico.

Hvis det ikke skulle være tilfældet, ligger firmaet ca 200 meter fra det
store center i bunden af PR.

Jeg mener at prisen var ca 2000 for 12 dages leje af en Renault Clio. De
biler han udlejer er i pæn stand..

Udflugts mål må andre hjælpe dig med.

Elmer

Fra : Jas

Dato : 12-04-07 06:46

> Udflugts mål må andre hjælpe dig med.

Lad mig endelig høre fra andre om der skulle være nogle gode og flotte
udflugtsmål..... måske lidt for børn men da også nogle flotte udsigter osv..
for os voksne...

Hvordan er det iøvrigt med trafikken på Gran Canaria... er der meget trafik
eller bare ganske normal... hvordan er forholdene at køre i... og er det
ikke noget man behøver at "frygte"...

Jan

Fra : Elmer Fjort

Dato : 12-04-07 07:59

> [...]
> trafik eller bare ganske normal... hvordan er forholdene at køre i... og
> er det ikke noget man behøver at "frygte"...

Jeg vil sige, at hvis folk her til lands kørte som dernede, var der 0
dræbte fodgængere!!
Men husk at biler på vej ned at et bjerg har forkørsels ret.

Elmer

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 12-04-07 08:02

Jas skrev:

> Lad mig endelig høre fra andre om der skulle være nogle
> gode og flotte udflugtsmål..... måske lidt for børn men da også nogle
> flotte udsigter osv.. for os voksne...

Selv har jeg Gran Canaria til gode. (Ender altid med at
tage til Tenerife). Men følgende tre steder ville jeg i hvert
fald opsøge:

- Dunas de Maspalomas (Klitterne ved Maspalomas)
- Poza de las Nieves (øens højeste punkt)
- Roque Nublo (markant klippeformation)

Prøv eventuelt at billedgoogle efter disse.

--
Herluf :·)

Fra : Elmer Fjort

Dato : 12-04-07 09:24

> [...]
> fald opsøge:
>
> - Dunas de Maspalomas (Klitterne ved Maspalomas)
> - Poza de las Nieves (øens højeste punkt)

Klitterne i Maspalomas er måske ikke lige stedet at tage børn med hen.
Der render flere nøgne mennesker rundt, end med tøj på! Og det er ikke
altid de
nøjes med at rende rundt uden tøj!!!

En tur rundt om øen er da også en mulighed. Den side af øen hvor Playa de
Ingleis ligger er langt mere tør end den anden.
så der skulle være noget at se på der også.

Elmer

Fra : Poul C

Dato : 10-04-07 17:28

Hej Jas

"Jas" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse >
> Skal til Gran Canaria i uge 42 med kone og 2 børn på 7 og 10.
> Vi skal bo i Puerto Rico og vil nu blot høre hvad der er at se på øen,

Nabobyen til Puerto Rico hedder Puerto Morgan kaldes somme tider for "Gran
Canarias Venedig": en meget idyllisk by der gennemskæres af små kanaler.

Hvis du har Google-Earth så indtast (eller kopier)

27°48'59.62"N 15°45'53.89"W

til feltet "Fly to:"

Så får du en helt gratis flyvetur dertil. (Der er p.t. ca. 25 fotos
tilknyttet denne by, som du kan klikke på)

Mvh

Poul C

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 10-04-07 18:46

On Tue, 10 Apr 2007 13:34:33 +0200, "Jas" <jan@soerensen.mail.dk>
wrote:

> [...]
>(fremfor andre), nogle steder der vil være sjove for ungerne at se osv....
>
>Som i kan høre har jeg aldrig været på Gran Canaria....

_---------------------

Jamen så er det da også på tide
Husk lige på at Puerto Rico er meget kuperet og ikke for svge ben
eller dårlig kondi. De fleste hoteller/lejligheder ligger op af 2
bjergsider med MEGET stejle veje. Men en Taxa fra bunden af dalen og
til toppen koster cirka 3 Euro.
Billeje har vi altid ordnet hjemmefra via vores rejseselskab, men kan
sikkert gøres lidt billigere derned, men det er jo smag og behag.
Her er en side der kan give jer mange gode ideer:
http://www.canario.dk/
Mogens

Fra : Kristian

Dato : 11-04-07 12:47

> Her er en side der kan give jer mange gode ideer:
> http://www.canario.dk/
> Mogens

Ja....og masser af pop-up sider

Kristian

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 11-04-07 14:54

On Wed, 11 Apr 2007 13:47:08 +0200, "Kristian"
<kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> wrote:

>Ja....og masser af pop-up sider
Hmmm.... Ikke her - min Explorer blokerer for den slags, så der er
ikke en eneste pop-up hos mig.
Mogens