Godt hotel i Beijing?
Fra : Ejnar

Dato : 05-04-07 23:38

Hej gruppe,
Vi er 4 voksne der skal til Beijing i efterårsferien. Er der nogen der har
erfaring med et godt hotel? Centralt beliggende, varmt vand og bad på
værelse, morgenmad og til almindelig fornuftig pris.
mvh Ejnar

Fra : Stig Nielsen

Dato : 06-04-07 10:23

"Ejnar" <ejnarogmerete@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> erfaring med et godt hotel? Centralt beliggende, varmt vand og bad på
> værelse, morgenmad og til almindelig fornuftig pris.

Jeg kan varmt anbefale Novotel Xin Qiao www.novotel.com

Hvis du booker i god tid, kan du få en hot deal.

Vi boede der 6 nætter for 2200 sidste efterår.

Metroen ligger lige uden for døren og det er to stop fra Tianmen Square.

Gå afstand fra alt shopping. (Pearlmarket, Wang fu Jing)

Du skal op og booke det der hedder Executive bed.

Så kommer du op på det som hedder Buisfloor hvor du er fri for alle
skoleelever, har egen restaurant, fri internet, kaffe nede i buissloungen
o.s.v. med egen check in og ud og så er morgenmaden også inklusiv, hvor du
skal betale for den hvis du vælger nogle af de andre værelsestyper.

De arrangerer også pick up i lufthavnen

Stig

Fra : Ejnar

Dato : 06-04-07 16:47

Hej,

Takker. Den ser fin ud både med beliggenhed og hvad de har at byde på. Men
jeg synes ikke jeg kan få den pris du nævner frem. Bookede du på
novotel.com? Eller det var måske en "hot deal", som jeg kan se de har på
siden?

/ Ejnar

Fra : Stig Nielsen

Dato : 06-04-07 22:02

> [...]
> jeg synes ikke jeg kan få den pris du nævner frem. Bookede du på
> novotel.com? Eller det var måske en "hot deal", som jeg kan se de har på

Jeg bookede via novotel.com og søgte så hotellet frem (bare skriv beijing i
søgefeltet under cities).

Når du har indskrevet datoen for besøget kommer du frem til en side hvor du
kan vælge hvilken kategori frem du vil have.

Når du har valgt kategorien, kan du så vælge om det skal være full rate,
best unrestricted eller hot deal.
Du kan se prisen i danske penge, hvis du vælger dkk i valutafeltet.

Fandt lige min gamle faktura frem og vi gav 3773 CNY fra den 28/9 til 5/10
sidste år i executive king bed.
Kan godt se at det er et par tusinde CNY dyrere for samme periode i år.
Det kan jo være prisen falder når man kommer tættere på, eller også er der
allerede ved at gå OL i den.

Vi boede på øverste etage (de to øverste er buissfloor, med eget check in og
restaurant), alle de andre etager er der hvor lejrskolerne bor, så der var
dejligt fredeligt deroppe og ingen ventetid ved morgenmaden med udsigt over
den travle gade foran hotellet.

Du kan jo også vælge et almindeligt economy king bed (har også boet på et
sådanne, men der er mere gadestøj og flere mennesker), her kan du få det til
den pris, men så er morgenmaden ikke inklusiv.
Der ligger dog to fantastiske bagere / konditorere lige ved siden af / over
for hotellet med superbrød og du kan også købe frisk kaffe her.
Til dine udflugter er der også masser af kiosker med billige sodavand / vand
/ juice lige uden for hotellet.

Men som sagt det ligger perfekt og det er billigt at komme rundt med metro
(3 kr uanset hvor langt du skal og taxi (10-15 kr til himmelske fredsplads -
her kører metroen også til, 2 stop)

Alle forretninger og markeder er i gåafstand

Stig

Fra : p9llen@gmail.com

Dato : 19-04-07 22:57

On 6 Apr., 23:02, "Stig Nielsen" <a...@de.dk> wrote:

> [...]
> her kører metroen også til, 2 stop)
>
> Alle forretninger og markeder er i gåafstand

Hej,

Jeg var en tur i Beijing i augsut sidste år, og jeg boede på et hotel
15 minutters gang fra Den forbudte by. Hotellet er et Super 8 Hotel
(som betragtes som et motel i USA), men det var rent og pænt og med
eget bad og toilet. Der var ligeledes morgenmad til 10 yuen pr. mand
og mulighed for cykelleje og busture. Hotellet lå midt inde i en
hutong, så man følte virkelig, at man boede kinesisk - dog uden
pedaltoiletter og hvad der ellers følger med.

Vi gav 388 yuen pr. nat, men det kan være, det er billigere, hvis man
booker det på hotels. com. Vi fandt det i Lonely Planets China og
betalte derfor walk-in prisen.

God tur,
Pernille